şükela:  tümü | bugün
  • tanım: tez zamanda acun'un dillendirmesi gereken soru.

    cevabı hamdi bey'in teklifine bağlı tabii.
  • cevabı, kişinin inancına göre değişecek sorudur. kanaatimce allah vardır lakin bazen adamı öyle çıldırtıyorlar ki "yok ulan yok !" diye haykırasım kendime dava açtırasım ve burunlarından fitil fitil getiresim geliyor.

    bu arada yok demek de suç değil değerli dostlarım. inanan var der, inanmayan yok der. kritik nokta fikir beyan ederken hakaret düzeyine çıkılmaması. yeter artık bu milleti sindirmeye çalıştıkları.
  • papatya falı ile cevaplanabilecek soru... ya da değil.
  • rahmetli tahir büyükkörükçü hocanın deyimiyle "bizim allahımız var" diyerek cevaplanabilecek soru.
  • soruya yanıt olarak izlenilmesi gereken bir kaynak. başlıktan anladığım kadarıyla ekleyen arkadaş videoyu pek anlayamamış ancak aldanmayınız sonuna kadar izleyiniz.
  • alemin bir yaraticisi vardir, insan akli, mâhiyeti halamindan o'nun sifat-larini idrâk etmekten uzaktir. akil, ancak o'nun eserlerini idrâk edebilir. mâhiyeti gibi ismi de bilinmez. bilinen tek sey, fiilleri, yaratisi, ve esyayi varedisidir. ne o'nun zât'indan, ne de kendi zâtimizdan harekede ismini idrâk edebiliriz.

    (bkz: thales)

    o, eşyanin temeli olup başlangıcı yoktur. yarattiklari tarafindan sirf o olarak idrak edilebilir. o'na benzetilebilecek bir mâhiyet yoktur. her türlü mâhiyet o'nun tarafindan yaratilmistir. o, sayisal olmayan bir tek-likle tektir. çünkü sayisal teklik çoğalabilir. o ise asla çogalmaz. yaratilan her seyin sureti, yaratma sinirinda zuhur etmistir. her seyin sureti de o'nun ılk ilminde mevcuttur. katındaki suretler sayisizdir.

    (bkz: anaksimenes)

    tanrı'nin hüviyeti ezelidir. o, mutlak ilim ve mutlak irâdedir. o, cömertlik, izzet, kudret, adalet, hayir ve haktir. bu isimlerle anilan ayri kuvvetler yoktur. bilakis onlar o, o bunlarin hepsidir. mutlak anlamda yaraticidir. o, bir seyden yaratmis veya baska bir sey onunla beraber bulunmus degildir. bütün basît varliklarin ilki olan seyi, yani ilk unsuru yaratmis, ondan da diger basit seyleri yaratmistir.

    (bkz: empedokles)

    tarnı bir'dir. bu birlik, rakam olarak bir olmaktan farklidir ve sayiya dâhil degildir. akil ve nefs cihetinden idrâk olunamaz. akli düsünce o'nu idrâk edemez. nefsi mantik da o'nu idrâk etme ve vasfetme yetkinligine sahip degildir. o, ruhanî sifatlarin üstündedir. zat olarak da idrâk edilebilir degildir. o ancak eserleri, yarattiklari ve fiilleri bakimindan idrâk edilebilir.

    (bkz: pitagoras)

    yaratici mutlak mahiyet ve cevher olarak ezelidir. o'nun hakkinda bir seyler söylemek ve sifatlarini ifade etmek istedigimizde akil ve mantigin o'nun künhüne ve hakikatine muttali
    olmaktan âciz olduklarini görürüz. akil ve mantik o'nu isimlendiremez ve idrâk ede-mez. çünkü bütün hakikatler o'nun cevherinden kaynaklanmaktadir. o, her seyi idrâk eden ve her seyin vasfini belirleyendir.

    (bkz: sokrates)

    ^alemin bir yaraticisi ve bir muhdisi vardir. o, ezelî ve zatı ile vaciptir(zorunlu). bütün bildiklerini, küllî sebeplerine bagli olarak bilendir. ezelde tek basina var iken, vücûd âleminde ne bir resim, ne de bir misâl mevcuttu; sadece o'nun katinda varliklarin birer misali vardi.

    (bkz: platon)