şükela:  tümü | bugün
  • bu yolsuz günlerimde aralarına katılıp üç beş lira kenara koymak istediğim topluluk. taş atıp kolumuz yorulmayacak ya altı üstü bir oy atıcaz...
  • aralarinda ankara'dan otobuslerle istanbul'a goturulup, istanbul'da kaldigi surecte bes yildizli otelde agırlanip daha sonra oy veren yav$ak kisileri barındıran gürudur.
  • ya 15 gün önce öğrendiğim bir mevzu, ancak geçen zamanda unutmuştum. dün fikret ormanın konuşmalarını izlerken tekrar aklıma geldi, ben bunu sözlüğe yazacaktım dedim. şimdi unutmadan tekrar yazayım.

    15 gün evvel iznimi kullanmak için bir tura katıldım. beşiktaş kongre üyesi yaşı 70 e yakın bir abi ve eşi vardı. 1 hafta beraberdik ve uzun uzun konuştuk hep. tam rakamları gösterdiler bana ama unuttum şuan.

    abim süleyman seba döneminde beşiktaş kongre üyesi yapılmış. sanırım 1999 gibi bir tarih söylemişti. serdar bilgili döneminde de üyeliği devam etmiş. tüpçü döneminde de sürmüş ve halen üyeliği aktif. buraya kadar gariplik yok. asıl faciaları şimdi açıklıyorum.

    kendisi çok koyu bir galatasaraylı. 13-14 yıldır kongre üyeliği boyunca kulübe tek bir kuruş ödememiş. eşi de bunu doğruluyor. tek bir kuruş cebinden çıkmamış.

    aslında hikayeyi isimleriyle beraber (yönetici isimleri) anlattı bana. ancak o kadar detay girmeyeceğim. sadece özet olarak anlatacağım.

    bir beşiktaş yöneticisi gelip bu ve kendisi gibi beşiktaş taraftarı olmayan 4-5 arkadaş gelin kongre üyesi yapayım sizi diyor yıllar evvel. istedikleri tek şey var o da kongre zamanında davet yolluyorlar bunlara. gelin iştirak edin diyorlar. eğer gidersen üyelik ücretini 4-5 yıllık peşin yatırıyorlar. tek istedikleri istediği yere oy vermen.

    yıllardır da bu düzen hiç bozulmamış. 3 başkan değişmiş. 3 dönemde de paralarını hep ödemişler. zaten abi diyor ki artık takip falan da yapıldığı yok ben seçime falan bile gitmedim ama hala param ödeniyor dedi.

    bir çok yöneticinin elinde böyle biz gibi 1000-2000 kişilik oy var dedi. toptan ödeniyor işte dedi. bu da her başkanın işine geliyor düzeni bozmuyorlar dedi.

    kendisi de sövüyor bu arada. gelmiş 70 yaşına zaten. hiç gözü yok. zaten isteyerek de üye olmamış. arkadaşları ile gittiği için hadi seni de yapalım ayağına üye olmuş. ne yapayım yani para ödeniyor itiraz mı edeyim falan dedi. ama dedi fikret orman işte bunu bozmak istiyor bizim gibileri üyelikten atmak istiyorlar ama çok zor falan dedi.

    ayrıca ekledi, galatasaraya kongre üyesi olmak istedim ama olamadım. hatta ali dürüst yakın arkadaşım olmasına rağmen yapmadılar beni. çünkü onlarda bu işler daha ciddi ve gelenekçi. herkesi almıyorlar içlerine falan dedi (ne derece doğru cidden hiç bilmiyorum).

    öyle işte. gerçi bunları yıllardır duyuyoruz. yeni duyduğum bir şey değil. özellikle levent erdoğan için zaten açık açık denir 5000 oyu var o yüzden her başkan onu listesine almak zorunda kalıyor diye. ,

    sağdan soldan hatta bazı yöneticilerden falan da duymuşluğum vardı ama hep dedikodu gibiydi. ama ben hayatımda ilk kez gerçek bir kongre üyesinden dinledim bunu. üstelik galatasaraylı olduğunu da gözümle gördüm.

    umarım fikret orman bunlarla gerçekten mücadele eder ya. ama çok zor tabi.

    (bkz: beşiktaş'ın gerçek sahibi 22 bin kongre üyesidir)
    (bkz: beşiktaş)
  • oy vermek dışında ne katkısı var gerçekten merak ediyorum. eğer yoksa neden yok?
  • üye olmak için 2 adet üyenin referansını istiyorlar . bütün evraklarım hazır ama 2 tane tanıdığım yok . ne yapılması lazım bilemedim açıkçası .
  • üye olmak için; 5 yıllık 2 üye tarafından referans isteyen ve yeşillenmeyi beklediğim üyelik.
    edit: yardımcı olmak için mesaj atan tüm arkadaşlara teşekkürler, başvuruyu tamamladık.
  • zamanında iyi ki olmuşum, bi faydasını görmedim ancak ileride istanbulda yaşadığımda daha çok takımımla iç içe olacağım. dişimden tırnağımdan artırdım, hiç kimseye bağlı olmadan üyelik formunu doldurdum, giriş aidatını ödedim ve klube telefon açtım, tanıdığım iki kişi yok, yardımcı olun dedim, tamam dediler. sağolsunlar.

    zaten gerçek bir beşiktaşlı neden üye olmak istemez ki! 1200tl idi, şimdi 5000tl yaptılar. henüz 4 yıllık üyeyim, 1 sene sonra imzaya ihtiyacı olan varsa, gerçekten beşiktaşlı olmak şartı ile yardıma tüm kalbimle hazırım.
  • bir fenerbahçeli olarak içlerinde olmaktan zevk aldığım oluşum. iyi ki varsın bebeğim.