şükela:  tümü | bugün
  • türk sinema tarihindeki tüm zamanların unutulmayacak sahneleri arasında girmiştir bence. ercan kesal ile bir zamanlar anadolu' da zirvesi' nde ercan kesal uzun uzun o sahneyi anlatmıştır ayrıca.
  • "köylü taciz oluyor" cümlesi ile filmin zirvesidir.. mutheşem doğallık..
  • o kadar gerçekçidir ve nbc o kadar iyi işlemiştir ki siz de o sırada yer sofrasındaki biri gibi hissedersiniz kendinizi hatta böyle bir adamın evine misafir mi olunur yemeği mi yenir diye de hayıflanabilirsiniz.
  • trt tarafından kesilmemiş hali buradan izlenebilir.

    http://www.youtube.com/watch?v=nguq7n-ds-c
  • insanı morg projesi yapmaya iten sahnedir. muhtarın abdullah gül'e olan benzerliği de söz konusu.
  • elektrikler kesilmiştir.
    "gelir gelir. allah can sağlığı versin. elektrik de gelir su da gelir birşey yok onda. yaa. euzi billahi..." diyaloğuyla akıllara kazınmış sahne.
  • "göç veren köy" - "götveren" sekansı ve o anda muhtarın yanındaki memurun mimikleri mükemmel doğallıktadır.
  • türk sinema tarihinde filme alınmış en doğal sahnelerden birisidir. ercan kesal ve yılmaz erdoğan'ın muhteşem jestleri sizi o sofraya hapseder ve diyalogları bir çocuk gözüyle izletir. her izleyişte ağzım kuzu eti ve lavaşla doluymuş da çiğnemeden 7 dk ortamı gözlemliyormuşum gibi olurum.
  • oyunculuk nedir gösteren sahne, oyuncular bu sahne için özel hazırlanmışlar.
    bu sene taner birsel'i bir konferansta izledim ve birsel konferansta bu sahneyi çekmek için nasıl bir yöntem izlediğini anlattı. hatırladığım kadarıyla rollerinizden önce herhangi bir hazırlık yapıyor musunuz kabilinden soruydu yöneltilen ve cevabı bu sahneyi anlatıyordu.
    geceden çekim için mekanda bulunduklarını ve sahne hakkında bilgi aldıklarını aktarmıştı, ardından nasıl en iyi çekeriz diye düşündüğünü ve sabaha kadar bir şey yemediğini. dikkatinizi çekerse 4.45'te savcı (taner birsel) soruyor, senin oğlan var mıydı diye muhtara muhtar bir kaç dakikadır oğlunu anlatıyor olmasına rağmen. bunun tamamen doğal bir muhabbet olduğunu ve o soruyu da farkında olmadan sorduğunu anlatmıştı yanlış hatırlamıyorsam.
    velhasılı kelam, üzerinde oyuncularca çalışılan bir sahne, gelişi güzel çekilmişe benzese de öyle değil.
  • daha önce bin kez aynı sıfatla tanımlanmış; fakat kesinlikle olup olabilecek en "doğal" sahnedir. ola ki bir gün köyün birine yolum düşer de muhtarca ağırlanırsam, zerre kadar yabancılık çekmem bu sahne sayesinde.