xcays

  • 326
  • 0
  • 0
  • 0
  • 2 ay önce

hayat var

hep hani derler ya nuri bilge bir numara diye, bunu cannes da aldığı ödüller için de derler biraz. ama kimse demez ki; nuri bilge nin senaryoları zayıf, görsel "fotoları" iyi diye. işte tam da bu nokta da yeni filmiyle reha erdem çıkageldi ve nuri bilgeyi çoktan aşmış olduğunu bizlere gösterdi.

reha erdem in hep çok iyi bir sinefil olduğunu düşünmüşümdür. bunu bu filmde daha iyi anladım; evrensel anlamda çokca yönetmenden etkilendiğini söylemiş olursak yanılmış olmayız. fakat kendi tarzını da filmine katarak, türk sinemasında denenmemişi yaparak; ortaya senaryosuyla, oyuncu yönetimiyle, sesiyle, kurgusuyla, arabesk müziğin varoşlara etkisini anlatmasıyla ve bir geçiş dönemini anlatmasıyla, yapılması çok zor olan bir işin altından kolaylıkla kalkıyor.

--- spoiler ---

-filmde dikkat ederseniz sadece hayat' ın ismi zikredilir, gerisi onun etrafınakilerdir kısa anlamda. bu çok basit gibi gözüken seçim bile, filmin bütününe katkı sağlıyor, tıpkı orhan gencebay' ın şarkısı gibi...

-film yeşilçam sinemasının postmodern halini bize evrensel bir dilde sunuyor.

-hayat' ın bakkal olayı akıllara müjde ar' ı getirmedi değil ayrıca.

-film istanbulun dışında, sosyo-kültürel anlamda dışlanmış insanların hayatlarını bize aktarırken, varoşlar dediğimiz toplumun bir kısım üyelerinin portresini 4-5 oyuncuyla temsilen çiziyor.

-film arabesk müzik neden dinlenir sorusunun cevabını da bu insanların yaşayışlarındaki zorluklarla bağdaştırıyor.

--- spoiler ---

son olarak, hayat' ı canlandıran elit iscan ın mükemmel oyunculuğuyla filmin biraz daha değer kazandığını da rahatlıkla söylüyorum. bir kızın ergenliğe geçişi ve yalnızlığı bu kadar mı iyi oynanır...

devamını okuyayım »
30.03.2009 23:43