4813 entry daha
  • evet üç günlük eskişehir gezimizin genel olarak notları şöyle;

•öncelikle şehirde seyahat etmek çok kolay, çoğu yere yürüyerek ulaşabiliyorsunuz. biz araçla gitmiştik ama trenle de gidilebilirmiş istanbul’dan. tabi yer bulunabilirse.

•konaklamak için atos otel diye bir otel bulmuştuk, çok da memnun kaldık. yeri çok güzel, merkezde. her yere yakın vs. otelin kendi de gayet yeterliydi. temiz, sıcacık, olması gereken her şey vardı. porsuk çayı manzarası da çok güzeldi. kahvaltı dahil iki kişi 150 tl’ye kaldık. otel: 8/10

•sazova parkı çok anlamsız bir yer bence. çocuklu aileler için çok anlamlı olabilir, hatta sabahtan akşama vakit geçirebilir. ama biz 6 çocuksuz tipe çok anlamsız geldi. gitmesek de olurmuş. sazova: 3/10

•odunpazarı güzel, gidebilirsiniz. modern müze’yi mutlaka görün derim. iyi ki gittik dediğimiz yerlerden biri oldu. odunpazarı: 7/10

•odunpazarı’nda çibörek ve mantı yedik. kırım tatar cart curt bi ismi vardı mekanın. güzeldi. çok yağlı değildi. denenebilir.

•met/nuga helva dediler denedik. tamamen damak tadıyla alakalı tabi bu, eh diyebiliyorum. bi tadına bakabilirsiniz, meti daha çok beğendim.

•bir akşam sosyal meyhane diye bir yere gittik. baya beğendik. özellikle ortam, müzik, özellikle çalışanlar on numaraydı. fiyatlar istanbul’a göre hayret ettirici. çok iyiydi. mezeler falan da gayet güzeldi. zaten konumu da tam barlar caddesinde. sosyal meyhane: 9/10

•meyhaneden çıkıp müzik dinleyelim dedik. baktık arena diye bir yer var, afiş asmışlar her cmt naim diye. dedik naim mi. dediler eskişehir’de iyi isimlerdendir. he he tamam dedik girdik. giriş ne kadar? 15 tl. iyi ucuzmuş dedik. dediler bir de 1 adet 50’lik şişe veriyoruz. dedik n e n e n e? hahahah. istanbul’dan giden bir grup olarak sürekli kazıklanma huzursuzluğu içindeyiz tabi. bunu duyunca dedik ulan adamlar bize mekana giriyoruz diye üstüne para veriyorlar. malum istanbul’dan alışkınız 30-50 giriş ve hiçbir içki verilmemesine. neyse burası ilginç bir yerdi. naim de iyiydi aslında ya da biz rakıdan sonra gittik diye öyle geldi. ama naim bi ara verdi bi dj çıktı, hayatımda gördüğüm en saçma performanslardan birini sergiledi. arena naim: 7/10

•burdan çıkıp başka yer bakalım dedik, dediler orası var burası var hepsine tek tek gittik biri dedi 40 lira giriş, biri dedi öyle böyle. bize bu anlamsız geldi açıkçası istanbul benzeri yerler de var ama biz istanbul’dan uzaklaşmak için eskişehir’e gittik sonuçta. o yüzden bu tarz fiyatlar saçma geldi, girmedik, sonra yine naim’de bulduk kendimizi. hahah. şöyle de bir şey var ki barlar sokağı’ndaki tüm mekanlar 2’de kapanıyor.

•barlar sokağında bir sosisli yapan amca var, her akşam ona gittik. abinin muhabbetini sevdik sosisliden çok. zaten sosis yerken hep sarhoştuk o yüzden hep fazlaaıyla beğendik. sosisli 3 lira.

•bir akşam barlar sokağı’nda bir pub’a oturduk. önce varuna’ya gittik, varuna çok kalabalık ve fiyatlar istanbul gibi. gidip gördük ama oturmadık zaten yer de yoktu. neyse oturduğumuz pub’ta mesela tüm biralar 13tl idi. bi de kova muhabbeti vardı beş bira alınca tanesi hem 12 ye geliyor hem de yanında patates kızartması geliyor. kafayı yicektik resmen. böyle emin olamıyoruz okuduğumuzu biz mi yanlış anlıyoruz acaba falan diye triplere girdik. garson dedi geçen hafta gelseydiniz 8tl idi ;) valla süper fiyat performans olarak çok çok başarılı bulduk. fiyatlar: 10/10

edit: mekanın adı manhattan, hatırlatan arkadaşlara teşekkürler.

•son akşam mezze house’a gittik, burda asla yer bulamamıştık son akşam bulduk gittik. cidden övüldüğü kadar varmış çok beğendik. mezze house: 10/10

•bir akşam dedik nereye gidelim, saat de 1 civarı, yani barlar sokağının kapanmasına da az kalmış, başka neresi var. dediler fakülte diye bi mekan var, 4’e kadar açık. a dedik fakülte herhalde tam öğrenci yeridir. gittik, gitmez olaydık. vasatın altında bir yer, müzik güzel sayılırdı ama işleten tipler inanılmaz kayık. kabasakal bir işletmeci mafyavari, el pençe fedaileri sürekli dolanıyo, bi de mekandaki tek müşteri bizdik herhalde her yer ‘paralı asker’. çok çirkindi orda durmadık desem yeridir. ayrıca içtiğimiz en pahalı bira da burdaydı:28 lira. fakülte: 2/10

•genel olarak eskişehir gayet güzel bir yer. mekanlar güzel, daha da önemlisi tek tük yer harici çalışanların hepsi çok temiz yüzlü. genelde öğrenciler zaten. insanlar mutlu gözüküyor. şehirde deniz olmamasına rağmen porsuk çayının boydan boya var olması havasını çok değiştiriyor, adeta yazlık bir kent havası var.

•kışın gitmiş olmamıza rağmen sevdik. gitmeden önce çok korkutulduk soğuğundan dolayı. ama ben ki çok üşüyen bir insanım, kalın bir kazak-termal tayt ya da çorap gayet yetti. tabi sokaklarda çok uzun süre dolanmamak lazım suratını çarpıyo insanın.

•yazın bir kez daha gitmek istiyoruz. porsuk etrafı çok daha güzel oluyormuş. her sabah uyandığımızda buz olmuş bir porsuk’la karşılaştık. yazın daha iyi hissettirebilir.

•bir de bir sabah otel yerine dışarda kahvaltı edelim dedik, hot’nfun diye bir yere gittik o da çok güzel ve tabii ki uygundu. ayı gibi yedik ayıptır söylemesi. hot’nfun: 10/10

genel olarak gayet tatmin edici bir şehir. gidip görün derim ancak çok zaman ayırmanıza gerek yok, zira üçüncü güne artık yapacak bir şey bulamadık ve porsuk çayı’na saplanan iş makinesinin kurtarılma çalışmalarını yaklaşık 45 dk izleyip kurtarılınca alkış tuttuk, bu kadar amaçsız kaldık. iki gün yeterli olacaktır.

gelen mesajlar üzerine edit:

yazarlar tarafından görülmesi gereken bazı yerler;

1. adımlar kitabevi
    2. spr pub (gitmek isteyim gidemediğimiz yerlerden)
    3. barlar sokağı’ndaki kebapçı (?)
    4. onur işkembe (barlar sokağı arkası ismet inönü cd’de çorba severler için)
    5. rasta cafe-odunpazarı
    6. doyuran kahvaltı salonu
    7. kanlıkavak parkı
    8. japon bahçesi- anadolu ünv. içinde imiş
    9. karakedi bozacısı
    10. tatlıdil köftecisi
    11. haller
    12. mazlumlar (tatlı yemek isteyenlere)
    13. çorbacı münir (çeşit çeşit leziz çorbaları oluyormuş)
    14. şelale’de akşam yemeği (şehir manzaralı)

pek çok mesaj ve öneri geldi, bunlar bir dahaki gidişimde muhakkak gideceğim yerler.