4 entry daha
  • zeki muren ve turkan soray bu filmin sonunda bir yolcu ucagindan parasutle atlayarak literature gecmislerdir, yolcu ucagindan parasutle atlamanin absurtlugunu bir yana birakirsak (ustelik atlama sebepleri ucagin adanaya gitmesi, hayir git ordan tekrar bir ucaga bin gel, bu ne aksiyon sevdasi kardesim?) zaten atlarken sirtlarinda parasut cantasi da yoktur. onun disinda biraz incelersek;

    babasinin zoruyla zengin ama koylu bir kizla evlenmek zorunda olan zeki (isminden de belli oldugu gibi zeki muren oynuyor) "ayi" diye tabir ettigi kizla (turkan soray) evlendigi dugun gecesi birakip kacar. unlu bir ses sanatcisi olur, plaklari firlatilir (turk filmlerinde her meshur olanin yapildigi gibi). kulturlu bir kizla (ajda pekkan) beraberdir ama evlenmesine bir mani vardir; bir "ayi" ile evli olusu. bu arada olanlari gururuna yediremeyen "ayi" yurtdisina gider, her aktristin yaptigi gibi once gorunusu sonra kulturu degisir geri doner. zeki'nin calistigi gazinoyu alir kendini amerikadan gelmis bir kadin olarak tanitir. her zaman oldugu gibi esasoglan bu numarayi yer. zeki ne yapsa kiz "bizim amerikada boyle degil" diyerek kucumser. zeki kendini kabul ettirebilmek icin o naif vucuduyla boks, karate, judo allah ne verdiyse yapar. kartondan (cok belli oluyor) halterleri kaldirir. sonunda buyuk maceralardan ve yalanlarin ortaya cikmasindan gayri mutlu olurlar, ucaktan atlarlar. sanat gunesimiz bulutlarin arasinda son derece kibar edayla suzulur. ajda pekkan ve zeki muren'in duet sarkilari guzeldir. zeki muren'in sesi muhtesemdir, kendisi muhtesemdir, gerisi hikayedir.
12 entry daha
hesabın var mı? giriş yap