40 entry daha
  • 1 kez betasının başına oturdum, sanırım 1 saat sürmedi (39 dakika sürmüş) ve delicesine sıkıldım. bir de bu oyunu kalkıp 60$'a satacaklar, bu bana bayağı saçma geliyor. isterse single player'ı muazzam olsun, yine de bu fiyatı hak etmesi çok zor.

    "ama bu beta" diyenler çıkabilir, kimse kimseyi yanıltmasın, bir oyun open beta'ya çıkışından 10 gün sonrasına piyasaya çıkacasaksa o beta beta değildir arkadaş, bildiğin satış öncesi ilgi çekme, reklam yapma ve sattırma çalışmasıdır. eğer beta diye oyunun tarihöncesi versiyonunu oynatıyorlarsa ya da gidip en dandik yönlerini ortaya koyan bir kısmını beta'ya açtılarsa bilemem ancak 10 gün sonra satılacak şeyin de herhalde kötü yönlerini ortaya koyan bir tanıtım yapmak istemez yapımcılar.

    adım adım gidelim:
    - grafikler: sıradan ve acaip monoton. 32 bitlik renk skalasının izin verdiği renklerin yüzde kaçını kullandığını merak ediyorum çünkü gri ve kahverengiden başka renk görmek için bayağı şanslı olmak lazım. bu yüzden görsel açıdan tat vaadeden bir deneyim sunmuyor ne yazık ki. üstelik bu monotonluktan oyuncu karakterleri de nasibini almış, haritadan, takım arkadaşlarından vs ayırt etmek bile dert.

    - sesler: sesler ea'in bc2 gibi yapımlarının güçlü bir noktasını oluşturuyor uzun bir süredir, moh'ta da sniper gibi bazı silahların oldukça oturaklı sesleri varken bazı silahların sesleri tırt, denge yakalanmamış gibi. çok kaliteli bir ses sistemim falan olmadığı için bundan ötesine yorum yapmam haksızlık olur.

    - haritalar, mekanlar: beta'da iki map mevcut, ben daha çok bad company 2'nin rush modu gibi ilerleyen, bir takımın savunurken diğerinin saldırıp ilerlemeye çalıştığı bölüme baktım. tamamen lineer ilerleyen ve dar bir bölüm, ne arkadan dolaşma gibi durumlara ne de kompleks taktiklere imkan veren bir yapısı var. bütün oyunun mantığı "darboğaz"* üzerine kurulu. hal böyleyken sürekli aynı yerden gidip rakibinize mermi sıkıp ölüyorsunuz. diğer bölüm ise bc2'deki conquest modu mantığında ama çok daha küçük. çok bakmasam da aşırı küçük yapısından dolayı benzeri oynanabilirlik sorunlarından muzdarip olacak gibi.

    - oyun mekanikleri: vasat ötesi. tam otomatik tüfeklerde geri tepmenin t'si yok, o yüzden herhangi bir gelişim, mikro-taktik vs. çok söz konusu değil. bu yüzden çoğunlukla rakibini ilk gören yeterince uzun süre tuşa basıp karşısındakini etkisiz hale getiriyor. rakibin zaten arkadan dolanması gibi bir şey pek mümkün değil, o yüzden genelde herkes (özellikle savunma yapıyorsa) sırtını güvenle taşa yaslayıp point & click adventure oynar gibi crosshair'i düşmanı temsil eden piksellerin üstüne getirip sol tuşa basarak puan falan kasıyor.

    2010 yılını geride bırakmaya çalıştığımız şu aylarda görmeye şaşırdığımız şeyler de mevcut oyunda: örneğin statik spawn noktaları. bu haliyle çok anlam ifade etmeyebilir, tek başına ölümcül bir günah falan da değil. ancak bu spawn noktalarının kabak gibi açıkta, hatta bazen düşman kuvvetlerinin ortasında olduğunu düşünürseniz durumun vahametini kavrayabilirsiniz.

    muhtemelen çoğu kişi aynı şeyi söyleyecek ama bu oyunun multiplayer kısmı modern warfare 2 ile bad company 2'nin arasını tutturmaya çalışıp çuvallamış gibi. bc2 gibi görünen bir oyundan renk paletinin yarıdan çoğunu, büyük haritaları, bir sürü aracı ve yıkılabilir çevreyi çıkartın, mw2 gibi daha ufak, daha aksiyonlu bir hava yaratmaya çalıın. başarısız olduğunuzda ortaya çıkan sonuç muhtemelen buna benzeyecektir. ne bc2'deki gibi görece büyük savaşların ve mücadelenin tatmini, ne de mw'deki kadar oturmuş, aksiyonu iyi yansıtabilen bir oyun anlayışı. mw2'deki tonlarca challenge ve kendine özgü killstreak çeşitliliği, sürekli bir şeyleri "açma" (unlock) hissi gibi oyun mekanikleri bile bir oyunun ömrünü uzatabilir ama bu da yok. beta'dan sonra değiştirmezlerse (o kadar da heyecanla beklemediğim için son halinde çok farklı şeyler olacak mı çok detaylı bakmadım) şu haliyle 3-5 silah ve eklenti açtığınız, 8-10 level atladığınız bir rank sistemi var. bunların çoğu oyun zevkine pek bir şey katacak gibi değil yani betadaki "lan daha 1 saat oynamadım her şey aynı, acaip tekdüze" ruh halini giderebilecek gibi görünmüyor. zaten değişik silahların vermesi gereken farklılık hissini falan da ben pek hissedemedim.

    bu entrymi de bitirdiğime göre medal of honor'ın betasını sistemimden kaldırıp "2010 yılını geride bırakacağımız" geyiğini yaptığım için kendimi vurabilirim artık.
69 entry daha
hesabın var mı? giriş yap