11 entry daha
  • delon'un(rocco) alyoşa kılığında, köye dönüp fadime'nin düğününde halay çekme eğilimli yapısı; simone'nin karakter zaaflarının rocco'nun iyicil tavrıyla asalak bir ilişki yürütmesi; ciro'nun özellikle rocco tanımında ve genel anlamda hayata bakışında çok daha gerçekçi, 'olması gerektiği gibi' biri oluşu; vincenzo'nun sorumluluklarının bilincinde ama 'düz adam' içeriği; luca'nın küçük yaşta hayata atılan ve 'büyük adam olacak' izlenimi veren(ama bu verdirilmiyor, hatalardan ders alır diye umuyorum sadece) çocukluğuyla kardeşler insanda güçlü etkiler uyandırıyor. boksun ve kadının burada rekabet duygusunu ve güç dengelerini/farklarını ortaya koyma gibi işlevleri var. ayrıca adeta bu denklemler dışında kalan anne son derece yetersiz; baba figürü bile yok; o da olsaydı zaten the godfather olurdu adam. zeytinyağı işine girer, fanucci'yi vururdu. ama hayaleti köy yaşamına dair yalnızca bir sembol. filmde ciro, rocco'nun idealize ettiğine karşı olarak köy yaşamını harika analiz ediyor ve ''fadime'nin düğününde halay çekelim diyorsun ama bak o klipte bile travesti pisuvara işiyordu. nasıl bir köy realitesi var artık?'' diyor mealen. ama bu yazıyı okuyan elbette; kim kime ne dedi sanacak koca filmi. tıraşı keselim: kardeşler arasındaki meseledir bu yahu. birbirlerini döverler de, severler de. visconti'ye de ne oluyorsa artık.
16 entry daha
hesabın var mı? giriş yap