6 entry daha
  • 2014 comic con'da, michiteru okabe tipsiziyle yapılmış röportajı izledikten sonra, kendisinin de dediği gibi "oyuna artık yeni bir şeyler eklenmeli" fikriyle iyice meraklanıp; dört bölüm de çıktıktan sonra, dün akşam 6 gibi başlayıp, molalarla birlikte gece 3 gibi, yaklaşık yedi saatlik gameplay ile senaryo kısmını bitirebildim.
    her oyunda bol bol fraps kullandığımdan, summary kısımlarının toplamı da şöyle olmuş..
    (üşenmeden bi de bunu hazırladım ya la!)

    --- yüksek miktarda spoylır içerir ---

    diskografinin ilk üç oyunu hariç, sonrasında çıkanlar içinde en fazla sevdiğim oyun oldu. senaryo harici açılan iki ek oyun da dahil, yaklaşık dokuz saatin nasıl geçtiğini anlamadım!
    oyundan en büyük beklentim; oyun içi bulmacaların fazla olmasıydı. tam kıvamında, kâfi derecede de vardı. (en azından ilk üç oyundan sonra çıkan tüm oyunlardan daha fazlaydı.)

    çevre tasarımları çok iyi; zombi & yaratık tasarımları muhteşem! (benim gibi codex'le oynayanlar, yükleme dizini içinde "mini artbook" var, kaçırmayın..)
    senaryoyu da beğendim. serinin 5. ile 6. oyunları arası geçiyormuş. (farkında olmadan oynadık işte.)
    yansıma sesler de çok iyi; tam yerinde kullanılmışlar. seslere göre farkındalık çok önemli re oyunlarında. ilk üçteki kıvama dönebilmişler sonunda.

    "grafik + ses + senaryo" olarak baktığımda, babalar gibi 9/10 hak etti diyorum!

    oyun içi ayrıntılara gelirsek;
    normalde senaryo harici ek oyunlardan pek haz etmesem de, the struggle ve little miss ek oyunlarını da zevkle oynadım. senaryonun eksik kısımlarını tamamlamaları çok iyi düşünülmüş.

    bir de, oyun bittikten sonra franz kafka alıntılarını daha da dikkatle okunduğumda, her sözün o bölümdeki senaryoyu tam karşıladığını farkettim.
    yine, üşenmeden buraya da yazayım hepsini..

    *) fear of night. fear of not-night.
    *) just a word, just a "please." just a stir in the air. just a sign you are still alive and waiting.

    *) the onlooker is, in a sense, a sharer in life [who] hangs on to the living...
    *) the diabolical sometimes adopts the appearance of good, or even embodies itself completely therein.

    *) confessions and lies are the same. to confess, one must tell lies.
    *) with the strongest of lights, one is able to dispel the world.

    *) our deliverance is death, but not this one.
    *) not everyone can see the truth. but anyone can be the truth.

    oyunda "ananı avradını" dedirten kısım bile var yahu, daha ne olsun!
    daha fazla tırsmak için kulaklıkla oynuyorum, saat olmuş gecenin biri. mansion'da "security card level 2"'yi aldıktan sonra, yemek masasının yanından geçerken tavandaki havalandırmadan lönk diye düşen revenant piçi! senin yedi ceddini sikeyim! 50 machine gun shells harcamışımdır herhal!

    mansion ve emblem key efsanelerini görmek bile asit kafası yaşatıyor resmen! senin mazine kurban olurum re!

    bitireyim artık; oyun sonu kapanış videosu da (epilogue (two years later) , episode 5 için yalvartma garantili olmuş. "happy ending" anca bu kadar piç edilir!

    yine kafka'dan;
    "a cage went in search of a bird."
    but now the bird is gone. the bird has changed.
    --- spoiler ---

    kısaca diyecem de, anasının hörekesi kadar uzun olmuş;
    oynayın & oynatınız!
9 entry daha
hesabın var mı? giriş yap