24 entry daha
  • amerikan toplumundaki, medyanin karsi gelinemez heryerdeligi, tuketimin karsi konulamayan cekiciligi ve takintili olum korkusunu konu eden postmodernist don delillo romani. 1985te ilk kez piyasaya cikan roman icin ernest becker'in denial of death adli kitabindan esinlenerek yazdigini soyleyen delillo'nun, baudrillard'in simulations'indan da etkilendigi bir gercek.

    kitabin guzel bolumlerinden birisi de "the most photographed barn in america"dir (turkceye cevirisi nasildi emin degilim ama soyle diyelim: amerika'nin en cok resmi cekilen ciftligi.) burada baudrillard varligini hissettirir; onemli olan ciftlik midir? ciftligin resmi midir? yoksa resmini cekme eylemi midir? zaten resmi cekildikten sonra ciftlik ayni degildir, resmi cekilmeden onceki ciftlik artik varligini yitirmistir.

    delillo burada, 'kendi basima gelmedigi surece beni ilgilendirmez' mantaliteli, savas ve savas sonrasi donemlerinin (ki bu simdiki amerika icin de gecerli) amerikan toplumunun haberlere karsi hissizlesmesi (bkz: desensitization) sonucunda dustugu durumlarla ince ince dalga gecer.

    kimisine gore postmodern zirvasi olan bu kitabin yeri populer kulturde oldugu gibi akademide de (ozellikle medya, televizyon ve kulturel calismalar) onemlidir. bu nedenle michael keaton'un basrolde oldugu deli sacmasi, 'verdigin paraya yazik, hatta televizyonda oynasa bile seyretme' dedirtecek filmden daha fazla entry hakeden yapittir.

    ayrica alakasiz bilgi olaraktan; bu kitabin ismi white noise olmasaymis "psychic data," "mein kampf" veyahut "panasonic" olabilirmis.
151 entry daha
hesabın var mı? giriş yap