15 entry daha
  • woody allen'in, büyük ölçüde kartezyen bir giriş-gelişme-sonuç kurgusuna bağlı kalarak yazıp yönettiği filmi. hatta daha ileri gidecek olursak, fransız kompozisyon anlayışı çerçevesinde, gelişme bölümü -biraz iç içe geçmiş olmakla birlikte- tez ve anti-tez alt bölümlerini içermektedir. sonuç'un son bölümünde ise, tüm bu anlatılanların üstüne, "bakın böyle böyle dedik ama aslında hayatın anlamı şudur" gibi bir genelleştirme mevcuttur ki, fransız sisteminde buna "élargissement du sujet" adı verilir, fransız liselerinde okuyanlar 8 sene boyunca bu kurallara göre kompozisyon yazmak zorunda bırakılmışlardır.

    buna karşın, film, konudan sapmadan, yetenekli oyuncularla hedefini on ikiden vurmaktadır.

    --- spoiler ---
    ayrıca, iki versiyonda o kadar çok ortak mekan kullanımı yapılmıştır ki, sonuna doğru iki hikayenin bir şekilde birleşeceği izlenimi doğmaktaysa da boş çıkmaktadır.
    --- spoiler ---

    son olarak, ismi bu kadar zor telaffuz edilip de kendi telaffuzu bu kadar iyi olan chiwetel ejiofor, güçlü bir alkışı hak etmektedir.
16 entry daha
hesabın var mı? giriş yap