şükela:  tümü | bugün
97 entry daha
  • firma hakkında şimdiye kadar olduğum şeyleri biraz yazarsam neden battığı anlaşılır.

    - en ufak şey bile ceo henry juszkiewicz'in onayından geçmeden yapılamamakta, dolayısıyla inanılmaz büyük bir bürokrasi sıkıntısı var.

    - zamanında fabrikalarında çalışan luthier'lerin forumlarda ve röpörtajlarda belirttikleri üzere üretim şekilleri oldukça arkaikmiş. daha iyi üretim için sunulan öneriler ise "this is not the gibson way" denilerek geri çevrilip durulmuş. zaten bir çok iyi luthier gibson'un çalışma koşullarından ve tavırlarından hoşlanmayıp ayrılıp kendi firmalarını kuruyorlar veya custom gitar yapıyorlar. örneğin son yıllarda ünlenen heritage markası gibson'dan daha iyi ve orjinal les paul üretmekte.

    - sadece gitar ile yetinmeyip audio dünyasına girmeye çalıştılar ama çok kötü firma satın alımları yaptılar veya aldıkları ve gayet iyi durumda olan firmalara yatırım yapmayıp batırdılar. bunun en büyük örneği zamanında çok büyük bir hayran kitlesi ve kullanıcısı olan cakewalk. gibson bu firmayı aldı ve resmen geliştirmeyi durdup batırdı piyasadan sildi. bu sene başka bir firma cakewalk'u gibson'dan satın aldı ve ayağa kaldırmaya çalışıyor.

    - gitarda yenilik yapıyoruz ayağına inanılmaz kötü, kimsenin istemediği değişikliklerle yeni gitarlar ürettiler. tabii ki pek tutmadı. abidik gubidik modellerle namm fuarlarına katılıyorlar taşak malzemesi oluyorlar. reverse explorer, reverse flying v gibi sikko tasarımlar, neon boyalı les pauller yaparak ilgi çekmeye çalışıyorlar. en son jackson roswell rhoads çakması, daha çok starfleet amblemine benzeyen bir fying v çıkarmışlardı. bu numaraları gitaristler pek yemiyor.

    - hardware dünyasında bir çok yenilik olurken gibson yarım yüzyıl geriden geliyor. mesela; çelik, pirinç veya titanyum köprü yerine ucuz çinko köprü kullanıyorlar. otomatik tuner diye bir nane icad ettiler oysa çoğu kişinin sallamadığı ve gereksiz yere fiyat arttıran bir şey. onun yerine kaliteli kilitli tuner koysalar daha iyi olacaktı. kaliteli gitar üreten firmalar sapa karbonfiber şeritle güçlendirme yapıyorlar, çelik fretler koyuyorlar gibsonda hala headstock kırılma problemi var. manyetiklerde de bence kalite kontrol zayıf, aynı 2 manyetik alakasız ses verebiliyor. yahu binlerce dolarlık gitarda kullanılan potansları bile en kalitesizinden seçiyorlar.

    hadi geleneksel bir gitar üretiyor normal bu desek, aslında les paul'un bir çok özelliği geleneksel olandan farklılaştı. dolayısıyla eski kitleye de hitap edemiyor, yeni kitleyede. gibson satın alan tek kitle ünlülerin elinde gibson gitar gören kesim. (slash olmasa gibson 90'larda batmıştı diyenler var)

    - gitar dünyası günümüzde öldü benzeri açıklamalar hataları nerelerde yaptıklarını kavrayamayan gibson cephesinden geliyor. oysa fender'e baktığınızda gayet iyi durumdalar, değişen zamana iyi ayak uydurdular.

    https://www.ultimate-guitar.com/…e_of_industry.html

    keza ibanez, charvel, carvin, suhr da öyle. burada şöyle bir olay var tabi. eski zamanlarda mass production'un ekmeğini yiyiyorlardı bu firmalar. günümüzde ise bir çok butik gitar üreticisi doğdu. gitardan anlayan kesim istedikleri özellikte gitar yapan butik ve custom gitarlara yönelmeye başladı.

    - yukarısı ile bağlantılı olarak, gibson'ın inanılmaz kötü kalite kontrolü var. gitarlarda hatalı yerler bulmak kolay. buna rağmen inanılmaz pahalı. üzerinde sırf gibson markası yazıyor diye $1000 edecek gitar $6000'a satılıyor. dealar'lardan ise gitarlar için peşin para ve garip isteklerde bulunuyorlarmış, minimumum satın almaları gereken miktar baya yüksekmiş falan. fender ise çalışması/satması en rahat firma olması lazım. çok büyük olmayan yerler artık gibson satmak istemediklerini, sipariş vermemeye başladıklarını söylüyorlardı birkaç senedir.
17 entry daha