• peter bogdanovich'in 1981 tarihli bir romantik komedimsisi. böyle orta karar ve özellikle finali çok çok kötü olan bir senaryo bogdanovich'in gerçek sokakları stüdyoya, sokaktan geçen insanları figürana çeviren masalsı bir dünya yaratma becerisi sayesinde ilginçleşiyor, audrey hepburn'ün son filmi olan bu film hiç yoktan iyi oluyor. kariyerinin başlangıcında üstüste üç bucuk başyapıt çekmiş harüka çocuh bogdanovich'in hiç yoktan iyi bir yönetmene dönüşmesine yol açan iki mühim olaydan birisi de bu film tamamlandıktan sonra gerçekleştiğinden, kendisinin son kayda değer filmi diyebilir gibiyiz. ilk olay o ilk üç buçuk filmde beraber çalıştığı, production designerlığını yapan ve bogdanovich'in pek iyi olmadığı hikaye seçimi ve sanat tasarımı meselelerini takır takır halleden eşi polly platt'den ayrılması diyebiliriz, easy riders raging bull'a göre.

    ikinci olay ise bu filmde gördüğümüz sarışın playboy güzeli ve bogdanovich'in yeni sevgilisi dorothy stratten'ın filmin kurgusu daha yeni tamamlanmışken eski sevgililerinden biri tarafından öldürülmesidir. özel hayatındaki bu trajedilerin üstüne bir de bir türlü iş hayatında başarıya kavuşamamak bogdanovich'i gitgide daha beter bir yönetmene çevirmiştir. misal bir roman polanski'nin aksine.
5 entry daha
hesabın var mı? giriş yap