• elimde büyüdüler. dookie'de depresif, bunalımlı, asosyal ve mastürbasyonun verdiği haz kaybolduğunda hayattan tiksinen (bkz: longview) sorunlu üç adet gençken; nimrod'dı, warning'di derken büyüdüler, olgunlaştılar ve önce etraflarında, sonra da yaşadıkları dünyada olup biten şeylerden belki önce haberdar oldular, sonra da onlar hakkında cesurca şeyler söylemeye, atıp tutmaya, zülf-i yare dokunmaya başladılar.

    milat belki de warning albümündeki minority idi (ki bence en güzel şarkılarından biridir), şarkıda billie joe armstrong o güne kadarki kişisel, içedönük şarkı sözlerinden farklı olarak "ahlaki çoğunlukla problemim var" diyordu. billie joe'nun ne demek istediğini ancak yıllar sonra, kafası kesilip çöp tenekesine atılan münevver karabulut için "iyi de o saatte otelde ne işi varmış" diyen kalabalıklar arasında kendimizi yapayalnız hissedince tam olarak anlayabildik. minority belki de şarkıda da sözü geçen ve billie joe'ya "fuck em all, you and your kind" diyen kıza ithaf edilmişti, billie joe'nun o "kind"dan olmak istemediği daha sonraki albümlerde çok net bir şekilde suratımıza çarpılacak, adamımız tarafını net bir şekilde belli edecekti.

    okuldayken tanesi beş dolara joint satan ve bu yüzden lakabı "5 dollar billie" olan billie joe, artık yaşadığı dünyada olup bitenler hakkında sert bir tavır alıyor, sözünü (evet sözünü) budaktan sakınmıyordu. ve 2005'te american idiot patladı. temiz yüzlü gitar/vokal, basçı ve davulcu büyümüşler; abilerine, ablalarına ve kardeşlerine "müzikte politik duruş" dersi verecek kadar güzel şarkılar yapar olmuşlardı (bkz: holiday), (bkz: boulevard of broken dreams).

    john lennon'ın working class hero'sını yorumlamaları da belki mesaj kaygısının yanısıra yıllardır onları takip eden dinleyicilerine "bakın biz oradan buraya geldik" demeleri anlamına geliyordu.

    eğer biri bana "müzikte tümevarım nedir" diye sorsa tereddütsüz green day'i gösteririm, içsel sorunlarından başlayıp dünyanın sorunlarına giden müzikal yolculuklarını referans alarak...

    peki samimiler mi? samimiler ya da değiller. o yolu yürüdükten sonra varsın samimi olmasınlar. yola çıkıp, ilk dinlenme tesisinde iki lokma bişey yiyip sonra kös kös geri dönen bir sürü insan tanıyorum.

    geldikleri yer bile buradan yeterince samimi görünüyor.
  • dün bir festival konserinde 45 dakika olan sahne süresi usher'ın süresini uzatmak için 25 dakikaya indirilince vokalisti billie joe çileden çıkan punk rock grubu. gitarlar mikrofonlar fuck'lar havada uçuşmuş hep.

    http://www.youtube.com/watch?v=g9zogqomqvm

    "i'm not fucking justin bieber you motherfuckers"
  • grubun ismi elemanların marihuana sevmesinden kaynaklanıyomuş. yıllardır dinleriz bunu öğrenmek bu güne nasip oldu.
  • baterist tre cool'un kerplunk albümünden itibaren üyesi olduğu grup. 1039 smoothed out slappy hours albümündeki yarak gibi çalan baterist aynı kişi değildir.
  • 10 sene önce holiday, 20 sene önce basket case vardı.

    ek: işbu entry sırf yukardaki cümlenin yazılabilmesi için 1 ocak'tan önce yazılmıştır.
  • 21st century breakdown ile punk tarihinin en iyi albümlerinden birisini yapmış grup, 2004 yılındaki american idiot ile ölmüş kimilerine göre. "yaratıcılık kalmadı", "eski riffleri ile albüm yapmaya çalışıyorlar" gibi mantık dışı youtube yorumlarını görünce insanın içinden "yahu, 2012 yılında bile bu pislik piyasanın içinde punk rock yapmaya çalışıyorlar adamlar, neyin kasıntısına giriyorsun" demek geliyor. mike dirnt'ün da dediği gibi, "biz kendimiz için müzik yapıyoruz ve insanlar da dinliyor." kill the dj parçası ile bile amaçlarını açık açık belli ediyorlar. bu adamlar başından beri bu kıtanın çıkardığı her bir iğrenç zamazingoya karşılar.

    eğlenceli ve protest tarzlarına bu sefer hiç olmadığı kadar seksi de kattılar. katmaya da devam edecekler. live olarak bunları izlemek müthiş olurdu, keşke şu üç albümün turnesine türkiyeyi de ekleseler seneye. ne güzel olur.

    edit: let yourself go parçasını da mtv video ödüllerinde live olarak çaldılar. performansları hiç olmadığı kadar iyi, en verimli dönemindeler ama oh love dışında yayınlanan bu iki parça beni biraz korkutmaya başladı. sakın green day'in uno dos tre dönemine, zamanında metallica'ya load ve reload döneminde yapıldığı gibi bir "bozdu bunlar" klişesi yapılmasın? umarım albümün tamamı böyle değildir. yoksa tanıtım yapacağız diye albümün en iyi parçalarını seçtiler ise beklentiler suya düşecek. american idiot ve 21st century breakdown sonrası umarım bunu yapmazlar.

    edit2: ön yargılarımı bir kenara bırakmam gerekirmiş. çok güzel bir albüm olmuş gerçekten, üçlemenin devamını bekletecek kadar güzel hatta. hatta rolling stone yazarının dediği gibi: "80'lerin gitar tonu ve dur durak olmadan".
  • yeşil gün anlamına gelen adlarını, müzik hayatına başladıkları kaliforniya'nın bay area bölgesinde bütün gün sadece marijuana içmek dışında başka bir şey yapılmayan bir günü tanımlayan "green day" argo teriminden alan grup.

    billie joel armstrong 2001'de verdiği bir röportajda gruplarının adını tarihin en kötü grup adı olarak gördüğünü belirtmiştir.
  • aradan 10 küsür sene geçti ve gençlik hastalıklarımızın bir çoğu artık yok; kimilerinin vokalisti aids'den gitti (kimi kastettiğimi belki biliyorsunuzdur), bazıları grupta ego manyağı vokalist hariç kimse kalmamasına rağmen hala aynı isimle devam ediyor (kim olduğunu muhtemelen biliyorsunuz), bazılarının vokalisti 27'sinde intihar etti (kim olduğunu kesinlikle biliyorsunuz), bazıları kafayı yiyip dandik albümler çıkardı, napster'a dava açtı (kim olduğunu bilmiyorsanız yuh artık), ama bütün bu keşmekeşin içinde kendini korumayı bilen green day hala burada, ve ben onlara hala tapıyorum. canlı izlemek için herşeyimi vereceğim yegane grup.
  • birçok punk grubunun aksine hiçbir zaman özenti olmadıklarına, bu yüzdende 1987den beri müzik yaptıklarına inandığım, american idiot albümleriyle diğer albümlerine nazaran müzikal açıdan ufak değişiklikler gördüğüm ve amerikadan gelme iyi punk gruplarından biri.
  • live 8 berlin konserinde gene ne kadar iyi olduklarının göstermek bir yana aslında oraya çıkan bir çok reklam grubu gibi olmadıklarınıda kanıtladılar*.işte punk budur, salak popüler kültür içindeki punk değil!
hesabın var mı? giriş yap