• nasıl yazılmışsa öyle anlaşılması gerektiği konusunda her kesimde fikir birliği bulunan bakara 223'üncü ayet ilk cümlesi. en ufak itirazda ise karşınızdakine anal seksi yasaklayan bakara 222'yi okumasını tavsiye etmeniz yeterlidir:
    "sana kadınların ay hâlini sorarlar. de ki: “o bir ezadır (rahatsızlıktır). ay hâlinde kadınlardan uzak durun. temizleninceye kadar onlara yaklaşmayın. temizlendikleri vakit, allah’ın size emrettiği yerden onlara yaklaşın. şüphesiz allah çok tövbe edenleri sever, çok temizlenenleri sever.”
    diyanet işleri meali:
    http://www.kuranmeali.org/…rani_kerim_mealleri.aspx
  • iniş sebepleri ile ilgili şu hadisler rivayet edilmiş ayettir:

    abdullah ibn ali'den rivayet ediliyor: hz. peygamber (sa)'in ashabından bir grup bir yerde oturmuşlar kendi aralarında konuşuyorlar, yakınlarında da bir yahudi var (onların konuştuklarına kulak kabartıyor). birisi: ben karımla o u-zanmış yatarken yatacağım (cinsel ilişkide bulunacağım)." , başka birisi: "ben karıma o ayakta iken varacağım.", bir diğeri: "ben karıma o diz çökmüş hal*deyken yan tarafından varacağım." dedi de yahudi dayanamayıp: "sizler de in*san mısınız, hayvanlar gibisiniz. ama biz yahudiler, kadına sadece bir hey'et üzere, bir surette varır ve onunla bir şekilde cinsel temasta bulunuruz." dedi ve bunun üzerine allah tealâ "kadınlarınız sizin için tarladır. tarlanıza dilediğiniz şekilde varın..." âyetini indirdi.[259]
    mucâhid'den gelen rivayette bu âyetin, arapların câhiliye devrinde, kadın*larıyla cinsel ilişkide bulunmalarındaki bazı âdetleriyle ilgili olarak indiğine işaret edilir ki bu rivayette mucâhid şöyle anlatıyor. mushaf ı ibn abbâs'a fati*ha's ından hatimesine kadar üç kere arzettim. her âyette onu durduruyor ve so*ruyordum. nihayet bu âyete "kadınlarınız sizin tarlanızdir..." âyetine geldim de ibn abbâs dedi ki: kureyş'ten bir aile mekke'de iken kadınlarını tamamen so*yar ve önden, arkadan kadına vararak onlardan lezzetlerini alırlardı. medine'ye gelip de ansar kadınları ile evlenince onlara da aynısını yapmak istediler de ansar kadınlarından direnişle karşılaştılar: "biz, bizimle böyle ilişkide bulunul*duğunu hiç görmedik." bu konuda konuşmalar yayıldı da allah tealâ "kadınla*rınız sizin için tarladır. tarlanıza dilediğiniz şekilde varın..." âyetini indirdi de kureyş'ten o kabilenin yaptığının yanlış olmadığı ifade edilmiş oldu.[260] yalnız buradaki önden ve arkadan yaklaşma"yı bir önceki âyette verilen "iyice temizlendiler mi o zaman allah'ın size emrettiği yerden onlara varın." ölçüsüyle birlikte mütalâa etmek gerekir ki "allah'ın emrettiği yer; kazayı şehvet yeri değil kaza-yı şehvetle birlikte çocuk ve neslin devamı île ilgili olan yerdir" ki kadının fercidir. ilişkinin fercden olması şartıyla kadının şu veya bu pozisyonda olmasının önemli olmadığı bildirilmiş; câhiliye devrinin o çirkin ve insanın temiz yaratılışına uymayan arka yoldan cinsel ilişki şekli tamamen yasaklanmıştır.
    bu rivayet ebu davud'da biraz farklı tahric edilmiştir. şöyle ki: abdulaziz ibn yahya kanalıyla ibn abbâs'tan rivayete göre o şöyle demiştir: ansar'dan (islâm gelmezden önce) puta tapmakta olan şu kabile, ehl-i kitabdan şu yahudi kabilesiyle bir arada yaşıyorlardı. ansardan olan kabile yahudileri ilimde kendi*lerinden daha üstün görüyor ve birçok işlerinde onlara uyuyorlardı. ehl-i kitab, kadınlarla temasta bulunmada sadece bir şekilde onlarla temasta bulunuyordu ki o şekil de kadınlar için en örtülü olan şekildi. işte ansar'dan olan o kabile bu kadınlara yaklaşma ve temas şeklini yahudilerden almış, uygulamaktaydı. kureyş'ten şu kabile de kadınlarla temasta onları tamamen, hattâ çirkin bir şe*kilde soyar, önden, arkadan, uzanmış halde kadınlarla temasta bulunur, bundan lezzet alırlardı. muhacirler medine'ye gelip içlerinden birisi ansar'dan bir ka*dınla evlenip daha önceki âdetleri üzere hanımıyla temasta bulunmaya kalkışın*ca hanımı itirazla: "bize sadece bir şekilde yaklaşılır ve münasebette bulunulur. ya öyle yap, ya da benden uzaklaş." dedi, iş büyüdü ve nihayet hz. peygamber (sa)'e ulaştı da allah tealâ: "kadınlarınız sizin için tarladır. tarlanıza dilediği*niz şekilde varin..." âyetini indirdi [261]
    humeydî'nin... câbir ibn abdullah'tan rivayetinde o şöyle anlatıyor: ya*hudiler: "bir kimse karısıyla ön yoldan (fercinden) olmak şartıyla arkasından cinsel temasta bulunursa çocuk şaşı doğar." diyorlardı.. bunun üzerine allah tealâ: "kadınlarınız sizin için tarladır. tarlanıza dilediğiniz şekilde varın..." âyetini indirdi.[262]
    ibn ömer (şnlerin de te'viline delil olmak üzere) bu âyetin "kadınlarla arkalarından cinsel temasta bulunma ruhsatı" olarak nazil olduğunu söylemişse de[263] burada itimad edilen cabir rivayeti olduğu âlimlerin cumhuru tarafından ifade edilmiştir.
    bir de imam ahmed ve tirmizî'nin ibn abbâs'tan rivayetle tahric ettikle*rine göre bir gün hz. ömer hz. peygamber (sa)'e gelerek: "ey allah'ın elçisi, helak oldum." demiş. efendimizin: "seni helak eden nedir?" sorusu üzerine o: "bugün binitimi tersinden yükledim." kinayesiyle hanımıyla mutad olmıyan yoldan temasta bulunduğunu söylemiş. hz. peygamber (sa) hiç bir şey söyle*memişler de sonunda allah tealâ, "ister önden, ister arkadan yaklaş ama mutad olmıyan yoldan ve hayızlı haldeyken temastan sakın." anlamında olmak üzere "kadınlarınız sizin için tarladır. tarlanıza dilediğiniz şekilde varın..." âyetini indirmiş.[264]

    [259] taberî, câmiu'l-beyân, ıı,232.
    [260] taberî, câmiu'l-beyân, 11,234.
    [261] ebu davud, nikâh, 44-45, hadis no: 2164; suyûtî, lubâbu'n-nukûl, 1,57-58.
    [262] ebu bekr abdullah ibn ez-zubeyr el-humeydî, el-musned, tah: habîbu'r-rahman el-a'zamî, beyrut tarihsiz, ıı, 532, hadis no: 1263. ayrıca bak: buhârî, tefsîru'i-kur'ân, 2/39 ; müslim, talâk, 117, 118; tibb, 50; ebu davud, nikâh, 44,45; tirmizt, tefsîru'l-kur'ân, 2/25; ibn mâce, tahâre, 122; nikâh, 29; dârimî, vudû\ 114; ahmed ibn hanbel, musned, 11/182, 210, 272, 344, 408, 444, 476, 479; suyûtî, lubâbu'n-nukûl, 1,4.
    [263] suyûtî, lübabun-nukûl, 1/6.
    [264] suyûtî, lubâbu'n-nukûl, s. 1,56-57.
    bedreddin çetiner, esbab-ı nüzul, çağrı yayınları: 1/94-96.

    http://www.islam-tr.net/…-suresi-inis-sebebi.28128/
  • bu konudaki "rivayet"i okudum. su kisma tekrar goz atalim.

    "birisi: ben karımla o uzanmış yatarken yatacağım (cinsel ilişkide bulunacağım)." , başka birisi: "ben karıma o ayakta iken varacağım.", bir diğeri: "ben karıma o diz çökmüş haldeyken yan tarafından varacağım." dedi de yahudi dayanamayıp: "sizler de insan mısınız, hayvanlar gibisiniz. ama biz yahudiler, kadına sadece bir hey'et üzere, bir surette varır ve onunla bir şekilde cinsel temasta bulunuruz." dedi ve bunun üzerine allah tealâ "kadınlarınız sizin için tarladır. tarlanıza dilediğiniz şekilde varın..." âyetini indirdi.[259]"

    abi geri kalani ile zerre ilgilenmiyorum. vay efendim ayet inmis de, sebebi oymus da bilmem neymis... tek sorum var.

    "bu nasil bir muhabbet ortami arkada$ ? ben garima arkadan varacaaam, vay efendim yandan kaykilacam". siz bulusup aranizda bunlari mi konusuyosunuz ? ne pis insanlarmissiniz yahu ?

    kusura bakmayin beyler, yahudi hakli.
  • (bkz: karıma varmak)
    (bkz: hayızlı temas)

    edit : az önce yapılan açıklamasını ben de okudum da . "o diz çökmüşken yanından varacağım" ne demek lan ?

    kamasutra da bile yoktur bence böyle birşey.

    çok değişik kafalar.
  • yemin ederim hakkında yazılmış olan iki üstteki entry yi ergen liğimde okusaydım beyin devrelerim yanardı.

    fecr nedir.

    ''kureyş'ten bir aile mekke'de iken kadınlarını tamamen so*yar ve önden, arkadan kadına vararak onlardan lezzetlerini alırlardı ''

    nasıl bir cümledir. beynim durdu lan.
  • birileri bana indi ( ayet) diye söyleyince diğeri "bu sadece sana niye geliyor" diyemediğinden ortaya çıkan sapkınlıklar.

    o kadar ince bir yapı düşünün her akıldaki soruya genel olarak "seks" hemen cevap geliyor.google bundan ilham almış.
    ama başka konularda somut şeylerde tık yok.evrenden bahsetseydin misal.

    " o zamanlarda sapkınliklar vardı"
    peki bunu kaldırmak için ortaya çıkan yapı şimdisi için neyi değiştirdi.

    haa doğru bidon ile zemzem suyu taşıyoruz.
  • karısına arkadan yaklaşan melundur. demiş allah rasûlü aleyhissalâtu ves selam .
    birde ayetin iniş sebebi önemli.
    ayet ve hukumleri inananlari bağlar melunlar istediği yerden yaklaşır.
    ayete gelince bakara sûresi 222. ayet 223ü açıklar kadınların hayiz hallerinde erkeğin kadına yaklasmasi bir örtü aracı olmaksızın yasaklanmıştır. çünkü kadına eziyettir. temizlendikten sonra allah teala kadinlariniza istediginiz tarzda helal olan yoldan yaklasmanizda sakınca yoktur. demektedir. zira iniş sebebi hadislere bakıldığında cok açiktir.
    bir kaç beyni bulaşık kilif aramaya çalışıyor. ımansiza herşey serbest karşılığı cehennem olmak şartıyla.
  • önündeki ayetle birlikte okunması gereken ayettir. 2 ayet okunduğunda adetli kadınla cinsel ilişki kurulmaması, kurulacağı zaman emredilen yerden yaklaşılması (bununla anal ilişki yasaklanmıştır), doğal yoldan (vajinal) yaklaşılmasında eşler arasında her hangi bir kısıtlamanın olmadığı, kadının insan neslinin türemesi, insanlığın yetiştirilmesi, eğitilmesi anlamında tarla gibi, toprak gibi olduğu belirtilmektedir. bir anlamda kadın bereket ve rızıkla sembolize edilmektedir. ayetin sonundaki benlikleriniz için önden bir şeyler gönderin emri ise, doğal bir ihtiyaç olan şehvetin sönmesinden sonra, salih amelin ve iyi işler yapmanın tavsiye edilmesidir. ayette erkeğin cinsiyet olarak üstün anlatılması ise söz konusu değildir. çünkü kur'ana göre erkeğin kadına göre kadının da erkeğe göre farklılıkları vardır üstünlük ise iyi işler yapmakta takvadadır.

    'sana âdet halini de sorarlar. de ki: "o, insana rahatsızlık veren bir haldir. hayızlı oldukları sırada kadınlardan uzak durun ve onlar temizleninceye kadar kendilerine yaklaşmayın. iyice temizlendiklerinde, allah'ın emrettiği yerden onlara gidin." şu bir gerçek ki allah, çok tövbe edenleri sever, iyice temizlenenleri de sever. kadınlarınız sizin tarlanızdır. o halde tarlanıza dilediğiniz şekilde varın. öz benlikleriniz için önceden bir şeyler gönderin. allah'tan sakının ve bilin ki, o'na mutlaka ulaşacaksınız. iman sahiplerine müjde ver.'

    caner taslaman ayeti gayet güzel tefsir etmiş. c. taslaman kadınlar sizin tarlanızdır

    nitekim benzer bir anlatım yine bakara suresi 187'de belirtilmektedir.

    ''oruç gecesi kadınlarınıza cinsel yaklaşım size helal kılınmıştır. onlar sizin için giysidir/eştir, siz de onlar için giysisiniz/eşsiniz. allah sizin öz benliklerinize yazık etmekte olduğunuzu bilmiş, tövbelerinizi kabul edip sizi affetmiştir. artık şimdi onlara yaklaşın ve allah'ın sizin için yazdığı şeyi arayın. ''

    elmalılı hamdi yazar'ın konu hakkındaki tefsiri;

    kadınlar sizin ekinliğinizdir, siz onlara insan ve müslüman tohumları ekip ürün olarak nesil, yetiştireceksiniz. öyle ise tarlanıza (tarla anlamı unutulmamak ve ekin yerinden olmak şartıyla) dilediğiniz taraftan, hangi pozisyonda isterseniz gidiniz. ve bununla birlikte kendiniz için ilerisini gözetip ona göre ihtiyatlı bulununuz, sadece şehvetinizi söndürmekle meşgul olmayıp geleceğiniz için salih ameller ile hazırlık görünüz. ve allah'a isyandan sakınınız da eğri yola gitmeyiniz. ve biliniz ki, siz mutlaka allah'a kavuşacak, o'nun huzuruna çıkacaksınız. dolayısıyla yüzünüzü güldürecek şeyler kazanın da rezil olacağınız şeylerden kaçının.
    '
  • insanın içini gıcıklamıyor değil

    (bkz: humiliation)
    (bkz: mental dominance and submission)
    (bkz: d/s)

    tanım/ bir ayet
  • ulen bol keseden sallamayın aşağılık yahudiler...
hesabın var mı? giriş yap