• grammy 2012 için "japonya'da olsa başka şarkıcıyı döven bir şarkıcıya ödül vermezlerdi" diyen müzisyen. büyük ihtimalle chris brown'dan bahsediyor.

    http://www.facebook.com/…cial/posts/325112874192402
  • kıvırcık bu sefer twitter sayfasından güldürmüştür.

    "sometimes even now, i still step outside my house and think, "holy shit-i actually live in japan!!" "
  • bi jason becker değildir.
  • megadeth ile popüler olmuş virtüöz gitarist olmasına rağmen, popüler olamadan evvel megadeth haricinde de efsane gitarist idi. megadeth ile yolları ayırdıktan sonra ilginç olan şey; gruba her gelen gitaristin kendisiyle karşılaştırılması olmuştur. bu friedman'a bir zarar vermemekle birlikte kendi ününe, efanesine efsane katmış. lakin megadeth'e katılan diğer gitaristler için olumsuz bir durum oluşturmuştur. aslında o gitaristlerde mükemmel işler yapıp, megadeth'e gelene kadar, megadeth'de çalar iken ve mega'dan ayrıldıktan sonra yine 10 numara gitarist olarak hayatlarına devam etmişlerdir. benim en sevdiğim al pitrelli olmuştur friedman'dan sonra megadeth'e katılan. lakin o bile uzun süreli olamamıştır grupta.

    işte o da neşet ertaş gibi bir gariptir bu dünyada be ya! :)
  • megadeth'ten ayrılma sebebini açıklamış.

    soru: megadeth’ten ayrılma sebebiniz grubun yeterince sert olmaması mıydı?

    marty'nin cevap:

    "evet doğru. kesinlikle doğru, evet. ben 2000 yılının başlarında ayrıldım ama ayrılacağımı grup elemanlarına 1999'un ortalarında söylemiştim. ben 2000 yılında ayrıldım ve o sıralarda ortalıkta olan her grup bizden 1.000 kat daha agresif müzik yapıyordu. o sıralarda korn, marylin manson ve limp bizkit bile bizden çok daha sert müzikler yapıyorlardı, bizse cılız ve ufak bir sound’la takılmaya devam ediyorduk. yaptığımız müzik bana eski ve fazlasıyla geleneksel geliyordu. bunda kötü bir taraf yok elbet, heavy metal seven pek çok insan bu geleneksel sound’dan hoşlanıyor ve değişmesini de istemiyor. bu konuda grup içinde konuştuk ve akabinde o kadar ufak detayları değiştirdiler ki, benim de tepem attı. tamam, sert olmak istenmemesini anlıyorum, ancak "megadeth" gibi bir isminiz varsa ve etraftaki tüm gruplar o devasa, tehditkâr sound’larıyla sizi ezip geçiyorlarsa, sizden çok daha sert ve agresif müzik yapıyorlarsa, bunda bir sorun vardır. “ikisinden birinde karar kılalım! ya deli gibi sertleşelim, ya da daha piyasa bir sound’a gidelim. ikisinin ortası olmaz. şu anda ikisinin ortasındayız ve olmamız gerekenden çok daha az biliniyoruz. grubumuzdaki 4 kişide de çok daha fazlasını yapabilecek potansiyel var. gelin, bu geleneksel heavy metal grubu olgusuyla sınırlı kalmayalım” dedim. ancak onlar bunu istemiyorlar, oldukları gibi kalmayı seçiyorlardı. ayrılığımın tek sebebi de bu müzikal konulardaki çatışmalardı, kişisel hiçbir sorun yoktu. etrafıma bakıyor ve bir sürü agresif grup görüyordum. ben agresif müziği çok severim, ancak gerçekten çok agresif olması kaydıyla. mesela şimdi decapitated veya o tarz gruplar dinliyorum ve düşünüyorum ki, o gün megadeth’le yaptığımız şeylerdense, decapitated ve benzerleri düzeyde ekstrem şeyler yapmayı tercih ederdim. megadeth’e ilk girdiğimde yeterli agresiflikte şeyler yaptık, ama 1-2 albüm sonra bahsettiğim o ara alana girdik. müzik bir yarışma değil, biliyorum; ama etrafımızdaki bir sürü grubun, bizim daha iyi yapabileceğimiz bir şeyi yapıyor olmasından ve bizim de öylece arada kalmış şeyler yapıyor olmamızdan sıkılmıştım. çok daha fazlasını yapabilecekken neden hep o seksen dönemi orta tempo thrash/heavy metal alanında kaldığımızı hâlâ bilmiyorum. ayrıldığım sırada da tek derdim buydu, inanın ki buydu."
  • japon kızlarına olan düşkünlüğü ile bilinen virtüoz. egzotik, sempatik, şirin kızlardan hoşlanıyormuş kendisi ve maalesef bu özelliklerin hepsini bulmuş japon hatunlarında. bir röportajında ''öldüğünüz zaman mezarınıza ne yazılsın istersiniz?'' şeklinde bir soru yöneltilince kendisine cevap olarak;
    ''çıkarın beni burdannn'' diyebilmiş bir kişilik...

    bugüne kadar çaldığı, kaydettiği albümler ;

    solo olarak:
    dragon's kiss-1988
    scenes-1992
    introduction-1995
    true obsessions-1996
    gruplarla:
    megadeth-rust in peace-1990
    megadeth-countdown to exctinction-1992
    megadeth-youthanasia-1994
    megadeth-cryptic writings-1997
    megadeth-risk-1999
    cacophony-speed metal syphony-1987
    cacophony-go off!-1990
    hawaii-one nation underground-1983
    hawaii-loud,wild,and heavy-1984
    hawaii-the native are restless-1985
    deuce-1980(marty friedman-tom gattis)

    tarihsel sıralama yapmadım.
  • en iyi studyo performansını bana gore rust in peace albumunun hangar 18 adlı parcasında gostermiştir.parca içinde attıgı o hayvani,gaza getirici ,hızlı sololarla gonlumde taht kurmustur.thrash metal gitaristi denince aklıma ilk gelen isimler arasındadır.ancak gonul isterdi ki megadeth'ten ayrılmasın ama malesef ayrıldı,ayrıldıktan sonra da thrash metalden de uzaklastı bu buyuk ustad.
    kendi stilini yakalayabilmiş ender gitaristlerdendir enstrumanına olan hakimiyeti ust seviyededir,onun solosu oldugunu bilmediğiniz bir soloyu dinlerken hm bu marty nin tarzı olsa olsa onun solosudur diyebilirsiniz.(örnek biraz garip oldu ama öyle yani ehehe)
  • insan değildir. o insansa ben değilimdir. dünyanın en keskin, aynı zamanda en yumuşak çalan gitaristi. klişe olacak ama alem gitarist görsün; little wing
  • hayatımda gitarda bu kadar bozuk (atonal) ses basıp bu kadar duygulu solo atan başka bir insan görmedim. gerçekten armoni konusunda aşmış..
hesabın var mı? giriş yap