• içerdiği cutscene ler ve diyaloglar ile de dönemin en orijinal oyunlarından biridir. oynamayı düşünen varsa diye spoylırı koyuyorum;
    --- spoiler ---

    oyunu tamamen oynamadığım için videolarına bakıyordum geçende. o sıralarda da konuyla alakasız olarak evin bir köşesinde bulduğum gen bencildir kitabını okuyordum. neyse, youtube'dan bir yerden liquid'in oyunun sonunda rex'in üstünde yaptığı klasik kötü adam nutkunu dinliyordum ki ne göreyim, adam bencil gen teorisinden bahsediyor. "genome soldier'lara yardım etmek istiyorum çünkü sonuçta benim genlerimi taşıyolar bir yerde, zaten insanların akrabalık ilişkileri de budur. genler kontrol eder bizi." gibisinden şeyler. klonlamadır, big boss'tur,gendir, süper askerdir falan durumla alakalı ama "klon işte bunlar" diyip geçmiyor oyun, detaylar ve oyuna harcanan emek öyle göze batıyor ki. böyle oyunlar çok ender çünkü. genelde grafik kasma bahanesiyle piyasaya cilalı balon gibi oyunlar sürüyorlar. adam metal gear diye ayrı bir dünya kurmuş oyun yapacağım diye.

    --- spoiler ---
  • oyunların hasıdır. şimdi zor tabi böyle cesur yapımları hayata geçirmek. oyun piyasası daha çok para kazanmanın derdinde, 10 lira ver daha iyi silah al, 5 lira ver karakterinin donunu değiştir. oyuncunun zekası yerine, kim daha çok para bastırırsa onun daha avantajlı olduğu bir zamandayız. bu sebeplerden dolayı daima kıymeti bilinecek bir oyun serisidir.
  • ne zaman bir oyunu cikacak olsa bir gece oncesini karton bir kutu icerisinde geciriyorum.
  • oyun tarihinin en karizmatik karakterlerinden birini barındıran oyundur.aslında kojima oyun içinde bu karizmayı bir yandan pekiştirirken diğer yandan sarsmaya çalışır.snake in verdiği tepkiler her ne kadar oldukça havalı,kendinden emin görünse de snake, aslında bir piyon gibi kullanılır hikaye boyunca.oyuncu olarak biz bu iki durumu da dibine kadar hissederiz.kojima bunu başarabilmiş ender adamlardan bence.yazarlar,film yönetmenleri,senaristler falan da dahil.günümüzde pek çok kişinin başaramadığı bir işi başarmış kojima derinliği olan bir karakter yaratmak,insanların onunla özdeşleşmesini sağlamak. bütün bunlara rağmen anlayamadığım bir nokta var; kojima neden bu kadar özenle yaratılmış bir karakteri ı öldürmekte bu kadar ısrarcı?
  • seriyi hiç oynanamış biri olarak, ilk oyunu bi indirip oynayayım dedim. fakat bugünün oyunlarının mekaniğine alışmış bünye afalladı oyunu açınca. en güzeli walktrough izlemek youtube'dan. film gibi cidden.
  • böyle bir hikayeyi ve anlatımı yanlızca oyun severlerin tecrübe edebiliyor olması büyük haksızlık. eğer bütçe ve gişe sıkıntılarını çözecek formülü bulurlarsa en az 2 veya 3 filmlik bol aksionlu bir seri olarak çıkartmaları gerektiğini düşünüyorum. senaryonun derinliğini, detaylarını ve twistlerini tek bir filme sığdıramayacakları çok açık.
  • yıllar sonra bile insanı detaylarıyla hayret ettiren mükemmel oyun. fanları için birkaç şey yazayım bakalım şaşıran çıkacak mı:

    *işkence bölümünde snake ile çok fazla çıplak kalırsanız sonrasında nezle olabileceginizi ve zamansız hapşırarak (birine arkadan saldıracakken) stealth olayının yalan olabilecegini biliyor muydunuz? (oynanışı ciddi etkiliyor)

    *gene işkence bölümünde hücrenizden kaçmamakta ısrar ederseniz, en sonunda ninjanın (gray fox) gelip sizi kurtardıgını biliyor muydunuz?

    *oyunun başında kamyonun içinden silahı almazsanız, darpa chief sonrası meryl ile karşılaştıgınız cinematic esnasında, snake'in tüfegin namlusunu tutup kendine çekerek "can you shoot me rookie" diye atar yaptıgını biliyor muydunuz? (cinematic değişiyor bildigin)

    *soğukta çok fazla kalırsanız rationlarınızın dondugunu, kullanamadıgınız için çabucak ölebileceginizi ve ısıtmanın bir yolunun da tuvalete girip el kurutma makinasının yanında durmak oldugunu biliyor muydunuz?

    *twin snakes versiyonunda, herhangi bir yükseklikten sarkıp toplamda 100 barfiks çektiginzde kaslarınızın gelişerek grip level 2 ye yükseldiginizi (bir 100 daha çekerseniz grip level 3) ve colonelin sizi arayarak tebrik ettigini biliyor muydunuz?

    *nuclear warhead binasında meryl ardından kadınlar tuvaletine girdiginizde codecten mei ling i aradınızda , mei ling'in size "snake sen sapık birisin, oyununu savelemicem bu sefer" dedigini; sigaranızın lazer sensorleri görmede yardımcı oldugunu biliyor muydunuz?

    bunlar daha şuan aklıma gelenler. daha onlarcası var.
  • yamuk,kırılmış,bozuk boşluk tuşlarının sorumlusu hideo kojima eseri.oynayınız,oynattırınız.
  • mükemmel bir oyun senaryosuna, en az solid snake kadar gizemli boss' lara, gizliliğin çok önemli ve özel olduğu bir oynanabilirliğe sahip playstation klasiği. playstation 3' de cuzi bir rakama oyunu indirip köşeli grafikleri ile güzel bir nostalji yaşayabilirsiniz.

    ama 1998 yılında çıkan oyunu, o dönem oynamanın verdiği hazzı tarif etmek veya başka bir oyunla kıyaslamak kolay değil. kılık değiştirmiş olan merly' i kalçalarını sallayarak yürümesinden tanımak, konulduğu hücreden kaçabilmek için yatağın altına saklanmak, sigara dumanı sayesinde lazerlerin yerini tespit edebilmek gibi benzersiz oyunculuk deneyimlerine sahipti. devamında gelen oyunlar, playstation' un farklı versiyonlarında piyasaya çıktıkları için, grafik anlamında oyunu farklı seviyelere çıkarsalar bile 1998' in oyununun cazibesine yaklaşamadılar.

    1998 oyununun kredisi çoktu aslında. oyunu bir süre oynadıktan sonra akan jeneriği, müzikleri ve seslendirmeleri, en çokta boss' ların karakter derinlikleri sayesinde diğer oyunlardan bir değil birkaç adım öndeydi. hatta bırakalım oyunları çoğu aksiyon filminden bile öndeydi aslında. ölümüne neredeyse üzüldüğümüz ve yalnız çalışan ırak kürdü sniper wolf, görünmez bir cyborg ninja, kovboy filmlerinden fırlamış bir revolver ocelot oyunun unutulmazları arasında adlarını yazdırmışlardı.

    bu yüzden, her ne olursa olsun mgs serisi ve özellikle playstation 1 versiyonu; bir video oyununun, sinema filmine yaklaştığı en başarılı yapımlardan biri olması bir yana psycho mantis gibi bir karaktere yer vermesiyle de her daim en özel yere sahip olmaya devam edecektir.
hesabın var mı? giriş yap