• 6. sayı bayiilerde, dur künyeyi de giriyim de tam olsun:

    -franz kafka ve liberter sosyalizm / michael löwy
    -gilles deleuze: gürültüden sese geciş / zafer aracagök
    -tek-tanrıcılık: ses ve gürültü / mahmut mutman
    -godard/deleuze: rizomatik sinema / paul patton
    -halil turhanlı ile söyleşi / ömer kutlu
    -avrupa birliği süreci ve anarşizm / süreyyya evren
    -ikilikler ve üçüncü şıkkın imkânsızlığı ile düşünmek / bülent usta
    -rousseau mu kropotkin mi? / kürşad kızıltuğ
    -avrupalı anarşistler ve türkiye sorunu: onların gündemlerini reddetmek / tadzio müller
    -finis europae / erkan tüzün
    -avrupa'da anarşizm, enternasyonalizm ve ulusçuluk: 1860–1939 / carl levy
    -klasik batı müziğinden niye bu kadar kıllanıyorsam sanki? / hira d.
    -bilimsel dünya görüşü ve klasik müzik / christopher small
    -ütopya dünyalardan ütopya mekânlara:
    -günümüzdeki radikal imgelem ve sosyal forum sürecine dair düşünümler / simon tormey
    -hangi sinema, hangi festival?
    11. avrupa filmleri festivali – gezici festival’de “anarşizm ve sinema” / ali karabayram
    -anti-kapitalizm ve postyapısalcı anarşizm / dave morland
    -paris, amerika, sermaye çağı ve beat kuşağı / şenol erdoğan

    cemali:
    -godwin'in anarşist gelenek içindeki yeri: 200. yıl anısına / kenneth c. wenzer

    kitabî
    -savaş kılıç ile çeviri, yazı, dil ve eğitim üzerine / tülay çellek
    -howie’nin deleuze ve spinoza eleştirisine dair / todd may
    -küreselleşen istanbul’da bienal, boğucu kültür / süreyyya evren
    -anahtar sözcükler / savaş kılıç
  • yeni sayısı uzun sayılabilecek bir aradan sonra bomba gibi raflara düşen, nietszche ve anarşizm gibi memleket toprağında incelenmemiş tematik sayısı titizlikle kotarılmış dergi. künye yine bana nasip oldu anlaşılan:

    04 spencer sunshine - nietzsche ve anarşistler
    08 nietzsche ve anarşizm soruşturması:
    lewis call, jesse cohn, karén karapetyan, todd may, stevphen shukiatis, simon tormey
    26 andrew koch - dionysosçu siyaset:friedrich nietzsche’nin batı epistemolojisi eleştirisinin anarşist çıkarımları
    40 mustafa tüzel – ne çıyan bir niçeyanım ben
    44 zafer aracagök - nıetzsche ve deleuze/guattari: rezonans, nakarat ve gürültü üstüne
    56 bülent usta –nietzsche okumalarından bir okuma ve anarşizm
    60 süreyyya evren – sapsarı bir yüzle ve titreyerek, toplumsal bedenin hafızasındaki anarşi oluş
    80 luce irigaray –ve biri öteki olmadan kımıldamaz
    86 salvo vaccaro - boşluk dehşeti: anomi ve anarşi arasında
    96 daniel colson - nietzsche ve liberter işçi hareketi
    112 saul newman - anarşizm ve hınç politikası
    132 leigh starcross - “nietzsche bir anarşistti” emma goldman’ın nietzsche derslerini yeniden inşa etmek
    142 alan schrift – foucault’nun özneyi yeniden konumlandırması, nietzsche’den butler, laclau/mouffe ve ötesine
    152 thomas conte – nietzscheci anarşizm ve siyaset kültürü imkanı

    amelî
    170 engin sustam – “gettoları” her yerde: yeni bir sosyal hareket mi doğuyor

    mimari
    176 şenol erdoğan –başka bir yerden wittgenstein, wittgenstein evi üzerine

    musiki
    184 bilge yurtbaşı - sıfır üzerine

    kitabî

    185 ömer kutlu – jerzy grotowski ve thomas richards: kesişen yolların izinde
    188 hüseyin köse - siperindeki wittgenstein: defterler
  • 8. sayısında leziz bir "sol kimlik: kimdir kuzum bu solcu?" dosyası olan dergi.
  • (bkz: beyazi)
  • sevgilime zorla kakaladığım, birkaç ay sonra aşk uğruna evi terkeden minicik ufacık kedidir.
  • dokuzuncu nesil çaylak.
  • ilk insan afrika'daydı. oradan türedik. bu da demek oluyor ki, ilk insan siyah tenliydi. kuzeye ve doğuya gittikçe ortamın şartlarına göre rengimiz açıldı. bu bilgiyi kıstas olarak alırsak şu yorum yapılabilir;

    bugün güç gerektiren ya da sportif aktivitelerde genelde siyah tenliler başarılı oluyor. özellikle amerika kıtasındakiler. beyaz tenliler bu aşamalardan geçti, çeşitli badireler atlattılar ve yeni yeni buluşlarda bulundular. yiyeceklerin, içeceklerin faydalarını, zararlarını buldular fakat bunun yanısıra orjinalliklerini korumadılar. daha doğrusu yapaylaştılar. siyah tenliler daha az deformasyona uğradılar. bu daha az deformasyona uğradıkları halleriyle daha çok özgürlük kazandılar. tam bu noktada güncel hayata katıldıkları için, gelişmişliğin nimetlerinden daha orjinal halleriyle faydalanıyorlar. bu da siyahileri daha güçlü gösteriyor.

    elbette her alanda değil. fakat daha fazla hak kazandıklarında, daha fazla bilgilendirildiklerinde, daha fazla birbirlerine sahip çıktıklarında daha çok konuda, daha çok başarı kazanacaklarını, daha fazla rekor kıracaklarını düşünüyorum.
  • zenciler için kullanılması son derece saçma bir kelime. bi kere kelime anlamsız. siyah vurgusu yapacaksak siyahlı denmesini daha doğru buluyorum. şu siyahlı kim denilebilir. siyahi saçma bir kelime. beyazi diyor musun? kırmızii diyor musun? hayır.

    zenci ise daha sempatik bir kelime. ki biz türk insanı zencilere karşı ırkçılık yapmayız. tam aksine acayip sevilir özellikle zenci futbolcular falan.
  • malesef çok uzun ömürlü olamamış, post yapısalcı anarşizm'in türkiye'deki ilk temsilcisi olan yayındı. saul newman, todd may gibi bu yeni düşünce akımının öncülerinin röportajlarına yer veren, yanılmıyorsam kürşat kızıltuğ'un büyük çabaları sonucu çıkarılmış ve içinde daha bir dolu çalışmaya yer verilen özenli bir çalışmaydı. derrida, foucault, lacan gibi post yapısalcı düşünürleri, stirner gibi iktidarı öznel biçimde ele alan anarşizm felsefesiyle yorumlayan bu akım, türkiye için zamanın ötesine atılmış bir adımdı. o yüzden, bize yeniden doğacağı güne kadar bu konuda daha fazla araştırma yapabileceğimiz zaman doğdu.
  • benim anlamadığım açık siyah, siyahımsı gibi bi renk mi var ki siyahi diye bişi olsun.

    edit: siyah bi renk değil ki eki eki diyen atmacalar çıkacaktır az sonra evet siyah diye bi renk yoktur önceden şe'ettiriyim şuraya.

    edit 2: füme açık siyah manasında kullanılıyormuş.
hesabın var mı? giriş yap