• haksızlığa uğrayan bir üç boyutlu modelleme programı.
    gerekli plug-in ler bilinirse teknik çizim ve detay modeli rahatlıkla yapılabilmektedir.
    line çizebiliyorsan programı sökmüşsündür söylemi gerçeği yansıtmamaktadır, cahillere itibar edilmemelidir.
    parametric ve bended yüzeyler yapmak için ayrı eklentiler * * * * * gerekmektedir fakat en iyi tarafı bir kütleyi modellemenin çoğunlukla birden fazla yolu olmasıdır. temel komutları autocaddeki gibi line, rotate, move, offset, circle, rectangle vb dir. follow me, intersect, union, subtract, split, flip edge vb gibi komutlar ise 3d modelleme için temel komutlardan bazılarıdır.

    aklıma geldikçe ekleme yapıyor olacağım basit birkaç noktası şunlar olabilir:

    - sketchup ile ilgili yapabildiğiniz en güzel şeylerden ikisi bence topografya yaratabiliyor olmanız ve dünya üzerinde (google earth tarafından gösterildiği sürece) herhangi bir yerin topografyasını import edip üç boyutlu modele çevirebiliyor olmanızdır.

    - autocad ile birlikte kullanılması çok büyük kolaylık ve temizlik sağlayacaktır. bunun için cad'de hazırladığınız layoutta polylineların kapalı olmasına (bkz: join), yazıların explode edilmiş olmasına (bkz: txtplode) ve tüm çizgilerin iki boyutta olmasına (bkz: flatten) lütfen tikat ediniz.

    - cadden gelen curved line ları (veya polylineları) üzerine çift tıklamak sureti ile kontrol noktalarını artırdıktan sonra (allah ne verdiyse yükseltin) extrude edin aksi takdirde modeliniz renderda sonsuz kırıklı alanı bulunan fakat asla curve gibi görünmeyen yüzeylerle dolacaktır.

    - renderda koyacağınız ışıkların sapıtmaması adına açık yüzey bırakmayın (yüzey gerçekten açık değilse tabii)

    -render maxte (3d max) alınacaksa tüm yüzeylerin düz olmasına dikkat edin. bunun sağlaması için model bittikten sonra 'shaded' modunda modeli görüp, ters gelen yüzeyleri sağ tık> reverse komutu ile yola getirebilirsiniz.

    -render lumionda alınacaksa malzemesi farklı olan iki alana asla aynı rengi vermeyin. bence verdiğiniz renkleri not alarak ve olabildiğince absürt (gerçekte karşılığı olmayan) renkler (veya dokular) vererek bu kısmı çözebilirsiniz.

    - post productionunuza güveniyorsanız seen alarak gayet render kalitesinde görseller elde edebilirsiniz. seen alırken; position cam, look around, walk, perspective/ projection komutlarını kullanın, kullanmayanları uyarın. position cam'den ayrıca eye heighti ayarlamayı unutmayın, sonra 7 metrelik insan gözünden export alıp bu niye absürt durdu demeyin.

    - çoklu kopyalamayı (path array) copy x (ilk kopyaladığınız elemandan kaç adet kopyalayacaksanız) şeklinde yapabilirsiniz.

    -dairesel kopyalamayı ise (polar array), rotate komutu girdikten sonra ctrl tuşu basılı şekilde rotation belirleyerek ilk kopyalamanızı yaptıktan sonra; path arrayde olduğu gibi x (ilk kopyaladığınız elemandan kaç adet kopyalayacaksanız) şeklinde yapabilirsiniz.

    -mirror komutu flip edge olmakla birlikte scale> -1 komutu ile de mirror yapabilirsiniz.

    - küre yapmak için eklenti indirmek istemiyorsanız çember tabanına merkezden çemberin yarıçapı kadar dikme attıktan sonra, çemberi seçmek sureti ile follow me komutunu girerek elde ettiğiniz yarım küreyi mirror ile kopyalayabilirsiniz.
  • hayatımda beni mutlu eden paket programdır.

    kitabını dahi yazıyorum. evet. biterse tabii.

    bir de başladım yavaş yavaş videolar yayınlıyorum. daha da çıkartacağım.

    http://www.youtube.com/user/sketchupturkce/videos

    edit: kitabı yazdım bitirdim çoktan. ikinci baskısı bile yapıldı.
    http://www.idefix.com/…asp?sid=kzftd7otqu1hvbo8lzl9
  • menüsü çocuk menüsüdür.*
  • kendisi ile 15 seneden fazladır sevişiyoruz. bir tek plug-in yazmadığım kaldı ama belki bir gün o da olacak.
  • daha kurulumunda ve ilk açılıştaki pencerelerinde beni güldürmüş program. gerisini de bekliyorum da şu nedir allasen:

    "google earth uygulamasında etrafa bakınmak solitaire'de kazanmaktan daha eğlenceli, hem de patronunuza daha üretken görünür. "
  • bir mucizedir.

    annem sık sık ultra prima icat edilmeden önce çocuk doğurduğu ve bu yüzden bez-muşamba kullanmak zorunda kaldığı için dertlenir. ben de tıpkı buradaki örnekte olduğu gibi sketch up'sız geçen öğrencilik yıllarıma yanıyorum, evet.
  • basit bir 3d modelleme programı.3d max'e, viz'e, allplan'e, maya'ya kasamam diyenlerin yanında, renderin kralını yaparım diyenlerin karşısında.en göze çarpan özellikleri; hemen öğrenilebilmesi, bazı şeyleri çok kolaylaştırıp bazı şeyleri çok zorlaştırması.
    (bkz: bazı şeyler)
  • amatörlerin hakkında bir bok bilmediği program.

    sketchup diyince herkeste, çizgi film karakterinden öteye gitmeyen render kalitesine sahip bir program akla geliyor.

    bunu bir türlü kimseye idrak ettiremiyorum. yok efenim 3dmax'ta alınan render sketchupta alınamazmış. revitin modellemesi daha kolaymış. bunu diyenlere kesinlikle kulak asmayın. çünkü bunu diyenler sketchup'ta plugin nedir ne işe yarar bilmez. bunu diyenler sketchup'ın twinmotion, unreal engine gibi 3d görselleştirme programları ile entegre çalıştığını bilmez.

    yapılıyor ey dostlar. 3dmax'tan daha kaliteli renderlar almak mümkün. renderı oluşturan sketchup değil zaten. kullandığınız render motorudur. o yüzden kulaktan dolma bilgilere kanıp hevesinizi öldürmeyin. sırf bu boş konuşan insanlar yüzünden sketchup ile ilgili ne varsa dibine kadar öğrenmeye çabaladım.

    o yüzden sizde ilk duyduğunuz gereksiz "3dmax çookk prrrooofffeeesyoneeell yiiiaaaaa sketchup çok amatör" dümbüklüğünü duymazdan gelin. kendinizi bu programın derinliklerini araştırmaya adayın.
  • yaptiginiz modelleri google earth uzerinde gormenizi saglayarak, terbiyemi bozmus, "oha amina koyayim" dedirtmistir evet.
    ilgilenenler icin: http://www.sketchup.com/?id=408
  • 3dwarehouse'da arama yapmak basli başına problemdir.

    arama için google kullanın. arama yapacağınız kelimenin yanına bir boşluk vererek site:3dwarehouse.sketchup.com komutunu ekleyin, ardından görseller sekmesinden resimlere bakarak istediğiniz modeli bulabilirsiniz.
hesabın var mı? giriş yap