şükela:  tümü | bugün
  • bir the elder scrolls hayranı olarak merakla beklediğim oyun. hearthstone'un yüzüne bir daha bakmam herhalde.
  • bethesda'nın hearthstone heroes of warcraft tadında olacağını düşünülen yeni oyunu. henüz oyun içi dinamikleri sergileyen bir teaser'ı çıkmamıştır ancak söylenenlere göre benzer bir oyun olacak gibi. yalnız blizzard'ın warcraft'ındaki kadar karakter bolluğu elder scrolls serilerinde olmadığından ne tür kartlar olacağı merak konusu.
  • hearthstone heroes of warcraft ın tek gerçek rakibi olacağını düşündüğüm kart oyunu.

    şimdilik ilk videosundan anladığımız kadarıyla her iki oyuncu da oyuna 3 kartla ve 30 canla başlıyor. her turn 1 kart çekiyorsunuz ve 1 magicka (mana) alıyorsunuz. (bu açıdan hearthstone ile aynı). yalnız magicka limitinin kaç olduğu belirsiz. trailer'da 13 magicka görünüyor.

    hearthstone'a göre en büyük fark olarak ise tahtada 2 lane var. 2 lane birbirinden ayrık. bir lane'de bulunan yaratığınızla rakibinize veya rakibinizin o lane üzerinde bulunan yaratığına saldırabiliyorsunuz.
    ayrıca lane'lerin kendilerine has özellikleri varmış. ne olduğu belirtilmiyor.

    bir diğer fark, 30 canınızı 5'er rune lara ayırmışlar. yani 25-20-15-10-5 can için rune taşları var. canınız bu baraja indiği anda rune kırılıyor, anında yeni bir kart çekip bu kartı kullanabiliyorsunuz. nasıl kullanıldığı çok net değil, şimdilik bu kadar ayrıntı verilmiş.

    5 oyun modu var gibi görünüyor. story, practice, versus battle, solo arena, versus arena. başka hiçbir bilgi yok.

    bir paketten 6 kart çıkıyor.

    kart kalitesi durumu söz konusu gibi. bazı kartların üzerinde ne olduğuna dair bilgi verilmeyen altından bir gem bulunuyor. (ör: high king emeric, general tullius)

    trailer'de gösterdiği kadarıyla 5 ayrı kart tipi var. buna ek çift tipli ve nötr kartlar var. yani toplamda 7 sayfa görünüyor. en üstte saydığım 5 tipte, sırasıyla kahverengi (strength'e benzettim), mavi (intelligence'a benzettim), turuncu (paladin-priest'imsi gibi?), yeşil (hunter, rogue, archer'ımsı?) ve mor (kara büyü, necromancy, warlock'umsu ve savunma ağırlıklı) kartlar var. çift renkler karışık. nötrler konusunda ise emin değilim. armor veren item var örneğin.

    trailer'da class seçim ekranında crusader (kahverengi-sarı), warrior (kahverengi-mor) ve archer (kahverengi-yeşil) bulunuyor. büyük ihtimalle bütün renklerin ikili kombinasyonları ayrı birer class olacak. bu yönüyle magic'i andırıyor.
  • dire wolf digital'in geliştirdiği elder scrolls temalı yeni kart oyunu. kısaca bahsetmek gerekirse elder scrolls hayranlarının ilgisini çekecek fakat hearthstone gibi casual olacak bir oyun. yani magic hayranları elbette sığ bulacaktır. bunları kötü anlamda söylemiyorum keza işinde gücünde insanların günde 10 saat oynaması mümkün olmadığı için casual bir oyun (yine de turnuvalarının düzenleneceğine eminim) çok daha iyi olacaktır.

    oyunda kartlar klasik 'tribe' sisteminin yanısıra 'stat' sistemiyle de ayrılacak. yani bir kart "imperial, high elf (altmer), bosmer, dunmer veya lycan" olacağı gibi -ki daha bir sürü tribe var- aynı anda belirli statları taşıyacak.

    strength: kırmızı kartlar
    agility: yeşil kartlar
    intelligence: mavi kartlar
    endurance: mor kartlar
    willpower: sarı kartlar

    peki bu ne anlama geliyor? biz oyunda şu aşağıdaki sınıflardan birini seçeceğiz

    scout: agility + endurance
    sorcerer: intelligence + endurance
    assassin: intelligence + agility
    mage: intelligence + willpower
    spellsword: willpower + endurance
    monk: willpower + agility
    crusader: strength + willpower
    warrior: strength + endurance
    battlemage: strength + intelligence
    archer: strength + agility

    biz oyunda bu sınıflardan birini seçtikten sonra yukarıda belirttiğim statlara ait kartlardan oluşturacağız büyük oranda destemizi. yani bir archer'ın kartları kırmızı ve yeşil olacak. tabii bunun dışında bazı kartlar çift stata sahip olabilecek veya neutral kartlar da olacak. çift statlar nasıl olacak tam bilmiyorum şu an için.

    edit: çift statlı kartlar yalnızca 2 statı da barındıran sınıflar tarafından kullanılabilecekmiş.

    karakterimizin ırkının kozmetik olduğundan bahsediliyor. yani redguard archer oldunuz diyelim redguard olmanız sadece görünüşü etkileyecek muhtemelen. belki hearthstone'daki günlük görev sisteminde olacağı için oyun görevleri de etkileyebilir veya dunmer oynadıkça dunmer kartları açılabilir bu konuda da fikrim yok. ama sınıf doğrudan oyunu etkileyecek.

    edit: hangi ırkı seçerseniz level atlayınca o ırktan bonus kartlar hediye geliyor. başka bir olayı yok avatarınıza ırk seçmenin.

    kartlardaki temel özellikler şimdilik şunlar:

    guard: guard yazılı kartlar bir lane'de bulunurken o lane'deki düşmanlar önce bu kartlara saldırmak zorundalar. yani guard'lı kartı es geçip yanındaki karta veya heroya saldıramıyorlar.

    lethal: bu kartlar hasar verdikleri kartların canlarına bakmaksızın o kartları öldürebiliyorlar. fakat kendilerinin doğrudan saldırması gerekli mi yoksa hasar vermeleri yeterli mi bilmiyorum. (edit: herhângi bir şekilde hasar vermeleri yeterli.)

    breakthrough: bu gerçekten güzel bir özellik. bu arkadaşlar vurduklarının yarısının boşa gitmesi sorunlarıyla yüzleşmiyorlar. verdikleri hasar artarsa hero'ya gidiyor. ezip geçiyorlar yani.

    charge: adından belli olduğu üzere oyuna girdikleri tur saldırabiliyorlar.

    drain: vampir kartlar var oyunda ama sadece onlar sahip olmayacak bu özelliğe, hasar verdikçe verdikleri hasar kadar heal alacakları söyleniyor bu kartların ama bazı sitelerde oyuncuyu healleyeceği söyleniyor. henüz hangisi emin olamıyorum ama kartı heal'lemesi daha mantıklı geliyor. (edit: hero'yu healliyorlar. ayrıca can üst sınırı diye bir şey yok hero için 100'ü görürseniz achievement bile açılıyor.)

    last gasp: deathrattle hearthstone'daki. yani bu kartların last gasp özellikleri kartlar öldükten sonra devreye giriyor.

    pilfer: bu kartlar hasar verince özellik devreye girecek, pilfer: draw a card diyorsa her vurduğunda kart çekecek yani. khajit'ler galiba genelde pilfer özelliğine sahip. (edit: yalnızca düşman hero'ya vurursanız işe yarıyor pilfer özelliği, düşman karta vurmak özelliği tetiklemiyor.)

    prophecy: işte bu ilginç bir özellik. oyunda hero'muzun can barında rune'lar var. hasar aldıkça bu rune'lar kırılıyor, rune kırıldığında kart çekiyoruz. çektiğimiz kartın prophecy özelliği varsa rakibin turu olmasına rağmen anında kartı oyuna sürebiliyoruz, muazzam bir tempo kazancı olduğu için açıklanan prophecy kartları şu an underpowered sanırım. yani 6 manaya 1-1 kartlar gördüm sırf 3 hasar veriyor diye kimse onu oynamaz. direwolf bu işi becerirse çok güzel bir oyun olur.

    heal: doğrudan canını fullemekten bahsediyor. ama heal for 3 gibi özellikler neden olmasın ki?

    regenerate: her tur heallenmek oluyor bu belli bir miktar kadar. (edit: bunu nerf'lediler geçen ay, artık yalnızca kartın sahibinin turunun başında canı fulleniyor.)

    silence: silence'ın itemleri kaldırıp kaldırmayacağını bilmiyorum an itibarıyla. onun dışında diğer tüm buffları kaldırıyordur herhâlde. (edit: kaldırıyor.)

    shackle: hearthstone'daki freeze. shackle yiyen arkadaş o tur saldırı hakkını kaybediyor. açıklanan video'da güzel sinerjiler vardı bakalım nasıl olacak.

    summon: battlecry oluyor bu hearthstone'daki, yani oyuna girerken devreye giren etkiler. (edit: hearthstone ile arada bir uçurum var, oyuna ne şekilde girerse girsin bir kart bu özellik devreye giriyor. yani hearthstone'daki gibi elden oynanmak zorunda değil.)

    ward: divine shield oluyor bu hearthstone'daki. yani gelen ilk hasarı miktarına bakmaksızın yutuyor. açıklanan kartlardan bi tanesi inanılmaz sinerji oluştuyor divine shield ile. intelligence kartıydı. her ward'u kırıldığında 5/5 gönderiyor ismine bakmaya üşendim şu an. belki sonra editlerim. (edit: breton conjurer. 4 mana 1/1; summon a 5/5 frost atronach with guard when this creature lose a ward)

    wounded: yalnızca yaralı vaziyetteyken devreye giren etkiler, enrage yani.

    --

    haziran'da en geç açık betaya çıkmasını bekliyorum, kapalı betada şu an ve baya seri bir şekilde yeni davetiyeler yolluyorlar. dilerim bize de düşer.

    skyrim belongs to the nords!
  • son derece başarılı bir sınıf sistemi barındıran oyun.

    öncelikle oyundaki ırkları ve sınıfları bu kez kapsamlı bir şekilde anlatmam gerek, önceki giride hangi sınıfların hangi statlardan oluştuğunu anlatmıştım, ama şimdi çok daha ayrıntıya girebilirim.

    oyunda 10 ırkın kartları 2 stata dağıtılmış vaziyette,

    nord kartları strenght ve willpower.
    orc kartları strenght ve endurance
    argonian kartları agility ve endurance
    bosmer kartları strenght ve agility
    altmer kartları willpower ve intelligence
    dunmer kartları intelligence ve agility
    khajiit kartları agility ve willpower
    redguard kartları strenght ve intelligence
    imperial kartları willpower ve endurance
    breton kartları intelligence ve endurance

    bunların dışında kurtadamlar vampirler daedralar da kendi kartlarına sahip olacak elbette.

    bir diğer mesele her ırkın temel özellikleri olması.

    mesela redguard kartı gördüğünüz zaman rakibinizin silah ekleyeceğine emin olabilirsiniz karta. bu da ciddi anlamda tempo kazandırıyor size

    breton kartları 'ward'ları kullanıyor ve daha önemlisi ward'ların kırılmasından bonus alıyorlar pek çok kez.

    nord kartları rakip rün'lerin kırılmasından bonus alıyorlar, dolayısıyla aggro (smorc) bir oyun tarzları olduğunu söylemek yanlış olmaz.

    orc'lar birlikten kuvvet doğar mantığıyla, diğer orc'lardan kuvvet alıyorlar, hearthstone'daki mech kartlar gibi gördüm, your orcs cost 1 less tarzı kartlar var.

    argonian'ların temel mekaniği magicka artırmaları ve lethal vurmaları. ramp oyun tarzına sahipler diyebiliriz.

    wood elf kartları rakip kartları yaralayıp "destroy a wounded enemy" tarzı kartlarla işlerini bitirmek üzere kurulu olduklarından control tarzı bir oyun anlayışına sahip olacaklarını söyleyebiliyoruz.

    altmer kartları ise genellikle action (spell) kartlarıyla sinerji oluşturma mantığı üzerine kurulu.

    khajiit kartlarının temel mantığı pilfer, yani rakibe vurdukça güçlenme.

    dunmer kartları ekseriyetle last gasp mantığındalar.

    oyunun açıklanan kartlarından söyleyebileceklerimiz sanıyorum bu kadar. yani "nda" altında olduğu için oyun fazla bir bilgimiz yok. ama açıklanan kartlardan bu sonuçları çıkarmak mümkün.

    desteniz bir ırktan oluşmak zorunda değil, 2 stat seçmek zorundasınız ama. bütün bunlara ilaveten neutral kartlar var (genellikle dweomer bu kartlar sanırım) ve iki stattan oluşan kartlar var yani dolayısıyla sınıf kartı oluyor bunlar. örneğin strenght willpower ise bir kart nord kartı olduğunu söyleyebiliriz.
  • artık nda dahilinde olmayan oyundur, yani beta oyuncuları artık oyun hakkında bilgi verirler. ben de bir beta oyuncusu olarak betada olduğumu söyleme hakkına sahibim artık.

    oyuna 2 ay önce başladım, yani ilk oyunculardan biriyim. reddit'te yazdığım bi yazıdan dolayı alındım sanırım betaya. oyuna ilk başladığımda hayran kaldım, gerçekten çok güzel görünüyor oyun. animasyonlar çok hoş, bethesda bu açıdan blizzard'ın altında kalmamış.

    sınıflar inanılmaz çeşitli ve eşsiz. yani hearthstone'daki gibi bir "dr. boom" üzerinden dönmüyor oyun bütün sınıflarda. her sınıf gerçekten çok güçlü özelliklere sahip. mesela endurance kartları 2 manaya 0-5 bir karta sahip. bu kart hem guard (taunt) sağlıyor hem de regenerate özelliği var, yani bir sonraki turun başında canı fulleniyor. endurance kartları guard-regenerate-lethal üzerine yoğunlaşmış vaziyette iken strenght kartlar breakthrough ve charge üzerine yoğunlaşmışlar. yani bu olay her sınıfı kendi içinde inanılmaz eğlenceli yapıyor.

    açık beta'nın çıkmasına az kaldı diye bir haber attı bethesda, en geç 1 ya da 2 hafta içinde açık beta çıkacaktır. ve oyunun başarısını asıl belirleyecek şey tahminimce mobil ile uyumu olacaktır. inşallah hearthstone'u yakalayamasa da piyasada kendine bir yer edecektir bu oyun.
  • an itibarı ile açık betaya geçmiştir. başlamak isteyen, endişesi olan, yapabilir miyim diyen herkese yardımcı olabilirim.
  • 2 laneye sahip olması ilerde 2v2 modunun çok rahatlıkla entegre edilenileceği anlamına geliyor
  • hearthstone'un kabak tadı vermeye başladığı şu günlerde umarım yerini tutabilecek bir oyun olur. open beta'ya çıkmış dediler, indirdim hemen. şirkette olduğum için pek oynayamadım ama eve gidince bakacağım. hearthstone da piyasada tek olmadığını anlayıp belki kendini biraz düzeltme yoluna gider.
  • böyle bi story modu hearthstoneda da olaydı accayip keyifli olurdu. ama nerdeeee, blizzard ancak para saysın ofiste