6 entry daha
  • her ne kadar gömsek de xcom olsun da taştan olsun dedik oynadık bitirdik. tabi ki görüşlerim çok değişmedi. çerezlik bir xcom deneyimi olmuş. xcom 2 deki tırnaklarını yiye yiye sabahlara kadar oynamaktan ziyade yemekten sonra elimde çay 2 görev atıp çıkmalık şeklinde oynadım.

    oyunun başlıca 2 yeniliği breach mekaniği ve timde uzaylıların da oluşu. iki mekanik de güzel yerleştirilmiş oyuna, breach mekaniği yeni bir taktiksel derinlik katmış, işin içine breach sırasına göre değişik yetenekler( sis atma oç) falan eklenince hakkaten adamı düşündürüyor ulan kimi nerden soksak diye.

    takımın uzaylı elemanları ise güzel renk katmış. biyografileri olsun, aralarındaki muhabbetler olsun, kendilerine has karakterleri olsun, çatışma sırasında her birinin farklı oynanış mekanikleri olsun güzel olmuş çok sırıtmıyor. yani uzaylı xcom askeri mi olur aq diye düşünüyorsanız bence olmuş bir şans verin yani.

    şimdi biraz taktik vereceğim nacizane:

    godmother: timin lideri ve takımı her durumda sırtlayan, kollayan adı üstünde takımın anası. xcomdaki assault askeri üzerine modellenmiş, yeri geldi ateşi üstüne çeker, yeri geldi en iyi siper almış düşmanın dibine girer tek atar, yeri geldi 3 kişi ile aynı anda çatışır, ölümden döner ama bir şekilde takımı sırtlar, yüksek hasar, orta mobilite ve yüksek dayanıklılık ile zor görevlerin hepsinde takımda ilk sırada yer aldı hepsinde de takımı sırtladı. bir an önce eline epic silahını ve ap mermilerini verin ve gerisine karışmayın.

    cherub: tam anlamıyla bir tank, ama biraz fazla tank. defansif özellikleri çok iyi eyvallah ama xcom veteranları bilir ki en iyi asker hemen her duruma bir şekilde uyum sağlayabilen askerdir, ne olacağı belli olmaz çünkü, karşına ne çeşit asker gelecek, nerden gelecek bu gibi değişkenlere adapte olamıyor cherub. mobilitesi bir tanka göre düşük, hasar potansiyeli düşük, doğru düzgün hasar veren tek yeteneği shield bash onda da adam gibi hasar verebilmesi için kalkanında 3 şarj olması lazım ve mümkünse iki üç düşmanın kümelenmesi lazım derken ölme eşşeğim ölme, ilk levellerde kullanın ama takıma axiom ya da zephyr gelince emekliye ayırın, silah falan araştırsın takılsın basede.

    terminal: tam anlamıyla bir support, moba dilinde hard support yani kendisi tek başına işe yaramaz da olsa takım arkadaşlarına çok güzel ortalar açan eleman olur kendisi. bu iyi bir şeydir ha yanlış anlaşılmasın, godmother ile çok güzel işler yaparlar. aynı zamanda medic idir kendisi, takımda ise kolay kolay kimseyi öldürtmez, karşı takımın sırasını bozar, kendi takımına sıra verir, 3 bomba slotu vardır, yani bu arkadaş utilite kralıdır, her türlü ortamda iş yapar.

    verge: xcomdaki sectoid kısacası, psionic özellikleri ilk levellerde iş yapsa da daha sonra düşmanların canları arttıkça ve psionic defansları geliştikçe cherub gibi atıl kalmaktadır. robotlara karşı hiçbir numarası yoktur, mind control özelliği çok sonradan gelmektedir ve çoğu zaman fail olmaktadır. riske girmeye değmez, en kısa zamanda yerini blueblood'a bırakmalıdır.

    blueblood: çift tabancalı sniper, city 31 in( şehir ismine bak tövbe tövbe) en hızlı silah çeken kovboyu, hemen hemen her durumda düşmana sağlam hasarlar çıkartabilen çok önemli bir karakter, en kısa zamanda takıma alınmalı ve geliştirilmeli. ilk levellerde bu ne lan derken son leveline geldiğinde sıra blueblood'a gelse de şunları bir siksem derken bulursunuz kendinizi, en kısa zamanda dragon rounds ve expanded magazine ayarlayın kendisine, yanan düşmanların bir çok yeteneği kapanıyor. hele bir de hedefindeki herkese bir el sıkma özelliği yok mu.. iman gevrediyor yemin ederim.

    axiom: beyler fazla söze gerek yok, adam muton. baya bildiğin muton yani. kapılardan ilk breach eden kişi ise herkesi panikletmesi olsun, berserk özelliği ile tek turda 3 düşmanı patates etme potansiyeli olsun, gelen hasarı absorbe edip her tur başına kendi kendini heallemesi olsun derken cherub'un eksikliğini çektiği her ortama uyum sağlama yeteneğini edinmiş oluyor. sal düşman saflarına dağıtsın orayı, meak etme ölmez. yani şu kadar söyleyeyim, expert zorlukta axiom ölüyorsa sorun sendedir güzel kardeşim zorluğu düşür, o kadar da iddialıyım yani.

    zephyr: xcom 2 deki favori sınıfım ranger sınıfı idi. burda da rangera en yakın yeteneklere sahip arkadaş oluyor kendisi, yakın dövüş ustası.çok yüksek mobilite, ortalama hasar ve ortalama dayanıklılık ile akıllı kullanırsanız çok iyi işler yapar, düşmanı kitler ve düşmanı düşmanın turunda öldürebilir. ama akıllı kullanmanız lazım, axiom gibi ölümsüz değil kendisi hatta çok daha dayanıksız çünkü parry dışında defansif yeteneği yok, ofansif yetenekleri çok iyi olsa da kendisini aşırı açıkta bırakıyor. o yüzden terminal ile desteklemenizi öneririm. yüksek risk yüksek ödül türü bir oynanışa sahip ve yönetmesi çok zevkli.

    benim aldığım adamlar bunlardı. bir sonraki oyuna farklı adamları seçip bir de onlarla bir el campaign daha atarım heralde. zaten çok uzun sürmüyor.

    commander meslektaşlarıma selamlar ederim.

    vigilo confido.
1 entry daha
hesabın var mı? giriş yap