şükela:  tümü | bugün
  • "centilmenlik centilmenlerle yapılır" sözünü akla getiren durumdur. sen sürekli alevi kesmi saçma sapan hedef gösterirsen onlar da hazır hedef bulmuşken biraz biberleme yapar gayet doğaldır.
  • video'yu izleyip ne alaka lan dediğim tespitimsi. şimdi şöyle ki tek tük adam her kitleden çıkıyor manyak gibi davranan, şiddet bağımlısı olan falan. gidip de oradaki ufacık bir davranışı bütün kitleye mal ediyorsan "gezidekiler vandaldı"yı da kabul edersin "kazlıçeşmedekiler maldı hülooğ dediler" de dersin. bu da mantıksız haliyle. içerideki belli gruplardan veya kişilerden dolayı bütün bir topluluğun adını boka çıkarmak çok uysalca ve iyi niyetli bir hareket değil öncelikle. denk geldiğim alevilerin ne kadar hoşgörülü olduğunu anlatırdım uzun uzun ama özet geçmek gerekirse; din konusunda konuşmayı pek sevmiyorlar derin derin, adamlar kendileri için yapıyor ibadetlerini, sen niye yapmıyorsun demiyor, başkasının ne yaptığına karışmıyor kendi içinde hesaplaşması. benim için bu yeterli bir kişinin hoşgörülü olarak tanımlanması için. bir abiye denk geldim suriyeli arap ve alevi. iş bulamamış türkiye'de arap ve alevi olduğundan, almanya'da yaşamış yıllarca. oradan da bir eş bulmuş kendine evlenmiş çocuğu var falan adalar vapurunda bir teyze geldi yanlarına über mümin kendisi, artık o kadar peygamber olmuş ki kadın milletin ne olup olmadığına kadar veriyor, neyi nasıl yapması gerektiğine falan. baba oğul almanca egzersizi yaparken, sayı sayarken, senin baban türkse sen de türksün dedi. adam da gayet sakin ve güleryüzlü bir şekilde sen istiklal marşı'nı bilir misin teyzecim bak bu çocuk ezbere biliyor dedi. kadın da o önemli değil önemli olan kelime-i şehadet'e bağladı konuyu nasıl geldiyse oradan. sonra kelime-i şehadet getirdi, sonra çocuk da getirdi ama dili dönmüyor küçük bir çocuk yani neticede, söyleyebildiği kadar söyledi, kadın başladı öyle söylemek mi olur demeye. adam ben arap'ım dedi, anlamını bilmiyorsunuz kur'an'da yazılanların ben çok şükür arap olarak doğmuşum anlıyorum dedi anlattı böyle tatlı tatlı. kadın herkese karışıyor ama sen niye etek giydin diyor kız arkadaşıma, şort giyen adama laf ediyor falan. demek istediğim şu ki, kıyas yapılacaksa buradan yapılsın. belki çoğunlukta sunnilik hakim diye bu kadar göze batıyor bir baskı kurma bizden olsunculuk durumu ama yüzdesel olarak baktığımda ben birçok alevi tanıyorum hiç birinden dinle alakalı bir baskı görmedim, fakat sunni müslümanlardan her daim gördüm akrabalarım dahil. burada söylemeye çalıştığım sunniler hoşgörülü değildir değil fakat aleviler sunni'lerden daha hoşgörülü gördüğüm kadarıyla bunu söylüyorum. çıkıp da milleti ezmeye çalışan, bütün kitleyi bir sıfatla yaftalamaya çalışan tespitler yapmaya çalışmanın manası yok belli olaylardaki belli grupları gözleyerek.
  • bazı tespitlerle farklı olaylardan benzerlik üretip ve gol atmaya çalışan arkadaşlarımıza cevap yine aynı ağızdan gelmiştir. buyrun dinleyelim.

    ilgili açıklama
  • hoşgörü nedir bilmeyenlerin önyargılı tespiti.

    hoşgörü nedir bilmeyen;
    hoşgörü ile ilgili tespit yapamaz.
  • hosgoru tepeden bakisi icerir, minnet edilmeyi bekler, otekiyi hosgormek gizli bir tahakkum icerir. bu sebeple kabesi insan olan alevinin hosgormesi degil bastan otekilestirmemesidir olan sey diye dogrulanabilecek saptama
  • kesinlikle doğru değil.

    iddia edildiği gibi olsaydı hayat bazı yobazlar için hiç çekilir olmazdı.
  • mal beyanı.
  • hakaret falan değil gerçektir.

    ulan sünniler bile kendi dinlerine eleştiri yapılınca bu kadar şiddetli tepki göstermiyor.

    sanal platformlarda gece gündüz klasik islam'a yani sünni islam'a eleştiri yap, muhammed'e laf et. alevilerden ses seda çıkmaz. ama ne zaman ki aleviliğe en ufak bir laf etsen; mesela "alevilik de bir dindir, dogmadır" desen veya ali'ye bir laf etsen aleviler başlar "vay yezidçi, vay ışid'çi, vay sünni, vay yobaz..." diye. akabinde maraş, madımak gibi katliamlar hatırlatılır ve ateist olduğunuz halde sırf sünni kökenli olduğunuz için o sakallı sarıklı şerefsiz çihatçı-şeriatçılarla aynı kefeye konabilirsiniz.

    işi daha da ileri götürüp gayet haklı olarak dersimli kemal'i sevmeyen ve eleştiren gerçek kemalistleri bile alevi düşmanı yezidçi falan ilan eden, sırf alevi olduğu için onu sevmediklerini zanneden versiyonları da mevcuttur. sırf alevi diye çakma gandhi'yi savunup sırf sünni diye muharrem ince'ye düşman olanları bile görebiliyoruz.

    son örneğini bugün gördüm çok acı bir şekilde. dün açtığım ve en ufak bir şekilde hakaret içermeyen, sadece aleviliğin kemalizm ile çeliştiğini söyleyen başlığıma neler neler yazmışlar. yok aktroll, yok fitneci, yok münafık...

    bir inancı eleştirmek ve hatta ona düşman olmak demek inanırlarına düşman olmak anlamına gelmez. yani aleviliği eleştirmek de alevilere düşman olmak veya alevilere yapılan zulümleri savunmak demek değildir.

    bu ad hominemciliği ateist görünümlü kripto mezhepçilerin yaptığına da defalarca kez şahit oldum. sen " alevilik de bir dogmadır" diyorsun. sözde ateist adam gelmiş sana madımak, maraş falan diyor. ulan o konuyla bu konunun ne ilgisi var? yeni zelanda'da camiiden çıkan sünni müslümanlara katliam yapılmıştı mesela. ne yapalım sünniliği de eleştirmeyelim mi hiç? "sünnilerin hepsi çok ilerici, hoşgörülü, aydın, vatansever, atatürkçü, laik; çünkü onlar katledildiler." gibi abuk subuk tezler mi uyduralım?

    katliamın dini mezhebi falan olmaz. katliama uğrayan sünni, alevi, hristiyan, budist, hindu vs. olsun hiç fark etmez hepsini aynı derece kınamak gerekir.

    hoşgörülü din diye bir şey de olamaz zaten. din zaten hoşgörüsüzlüğün ta kendisidir. her din kendinden olanı üstün, kendinden olmayanı da sapık ve kafir olarak görür.
  • 2 km alanda yaşayıp hayatı boyunca gördüğü insan sayısı sınırlı olan insanların bilirkişi olarak kendini görmesi

    he en iyi sen biliyorsun
  • ulan geldin açım dedinde soframıza mı buyur etmedik.
    insan mı yaktık.
    yurtta kalan erkek çocuklarına mı tecavüz ettik.
    ne yaptık size orospu çocukları