şükela:  tümü | bugün
  • ankara'nın her uzam zamanına sinmiş olan çöllüğün insan ruhu üzerinde yarattığı etki.
  • zeki demirkubuz' un 2012 tarihli yeraltı adlı filminde faik akkoyunlu en iyi roman ödülü'nü kazanan cevat pekmezci'ye ait romanın adı. filmin başkarakteri muharrem’e göre ise cevat başkalarının fikirlerini çalıp romanına malzeme yapan alçak bir hırsızdan, bir sahtekardan başka bir şey değildir.
    ha unutmadan bir damla da olsa mürekkep yalamış adamların arasındaki husumet kan davasından bile daha korkunçtur.
  • cevatın en güzel romanıdır, nobeli ankaraya getirmesini beklediğimizdir. nietzche’nin bahsettiği gibi gerçeğin her şeyin babası olmasını anlatandır.
  • yapacak bir şey bulamamak ve her yerin bomboş olması. gece çık sokaktan köpek bile geçmiyor. seğmenlerde bile sarhoş yoktu geçen.
  • linkten alıntıdır:

    zeki demirkubuz’un “yeraltı” filminin basın gösterimi önceki gün gerçekleşti. filmden sonra konuşulan konulardan biri, serhat tutumluer tarafından canlandırılan ödüllü roman yazarı karakteriyle, demirkubuz’un nuri bilge ceylan’a bir gönderme yapıp yapmadığıydı.

    bunu düşündüren iki nokta vardı filmde. ilki, yazarın, filmde sık sık sözü geçen ödüllü “ankara sıkıntısı” romanının adının, nuri bilge ceylan’ın “mayıs sıkıntısı” adlı ödüllü filmini hatırlatmasıydı.

    ikinci nokta ise filmin ana karakteri muharrem’in, bir sahnede yazara “git oscar mı, nobel mi, ne alacaksan al” demesiydi. bilindiği gibi, nuri bilge ceylan daha önce iki kez türkiye’nin oscar aday adayı oldu. gün boyu sosyal medyada konuşulan konu, dün radikal gazetesi’nde yer alan “yeraltı’ndan sansasyon çıktı” başlıklı yazıyla yeni bir boyut kazandı. kemal yılmaz imzalı yazıda “uzun zamandır sinema çevrelerinde dolaşan dedikodulara” göre nuri bilge ceylan’ın ‘üç maymun’ filmini zeki demirkubuz’un fikrinden hareketle çektiği, “uzak”ın da demirkubuz’un ceylan’a sekans sekans anlattığı bir film projesi olduğu aktarılıyordu. bu dedikodulara inanmadığını söyleyen kemal yılmaz, iki yönetmenin arasının uzun süredir açık olduğunu da belirtti. eleştirmen uğur vardan, yan sayfada “yeraltı”yla ilgili verdiği görüşte demirkubuz’un filmde nuri bilge ceylan’a çok sayıda gönderme yaptığından söz etti. muharrem karakterinin yazarı “fikir hırsızlığı” ve başkalarının hikâyelerini çalmakla suçladığı düşünüldüğünde bu dedikoduların ve görüşlerin sinema dünyasında daha çok konuşulacağını tahmin etmek zor değil.

hesabın var mı? giriş yap