şükela:  tümü | bugün
5247 entry daha
  • an itibaritle tv2'de finali oynayan dizi. saplantıya dönen aşkı, tutkuyu, inatlaşmayı, iradesizliği, kötü şeyi konduramamayı, zenginliği, arada kalmayı, çaresizliği bu kadar iyi anlatan bir başka yapım çıkmadı bu ülkeden.
  • az önce 86. kez izlediğim finalinden yine ilk kez izliyormuş gibi zevk aldığım dizi. efendim aşk-ı memnu finali yoğurtla birlikte türklerin ürettiği en iyi şeydir.

    bir de yıllarca içinde tuttum bunu artık söylemek istiyorum: beşir iyi ki öldü amk. kasvetli piç.
  • (bkz: beni beni bihterini)

    az önce behlül maskemi takıp finalinin 87. tekrarını izlediğim dizi. her izlediğimde biraz daha güzelleşiyor arkadaş nasıl bir final bu? ednan bey bihteeeğr diye bağırarak yalıya koşmaya başlarken müziğin girdiği sahnede balkondan atlayacağım birgün artık.

    "baba ne zaman iyileşeceğiz?" :(
  • 88. finalini maşa yaptığım saçlarımı koltuğun kenarından sarkıtıp izlediğim dizi.

    aşk-ı memnu'yu, oynadığı zamanlarda hayatım biraz karışık olduğun için takip edememiştim ve arada izlediğim kesitlerden bihter'in kibirli, uyuz bir orospu olduğunu düşünüyordum. konuyu sadece ana hatlarıyla bilen, diziyi izlememiş herkes böyle olduğunu düşünür. ancak diziyi baştan sona izleyen herkes bihter'in bu hikayenin kurbanı olduğunu bilir.

    mama issuesdan muzdarip kız çocuk erkek çocuğundan daha fenadır. annesinden kaçmakla inat yapmak arasında bir kararla adnan bey'le evlendi. moruk herif kapattı mis gibi karıyı yalıya, evde bir sürü sevimsiz hizmetçi, bir tane frijit dadı, bir tane asosyal ezik cüce üvey kız , 31'i öğrenmesi gereken yaşta gamer olmuş üvey oğul, orduyu karıştıracak bir anne veeee ortalık yerde belinde havluyla gezen, zorlasan brad pitt'ten yakışıklı bir ırz düşmanı. gönlü kaymasın da ne yapsın? bihter de asosyal zaten, o zaman şeyma subaşı da yok para nasıl ezilir takip edip öğrensin, behlül'ün heyecanına kapıldı kadın.

    ve behlül... yakışıklısın diye sen yeterince gömülmedin ama sen alemlerin en büyük şerefsizisin. kadını sıkıştırıp öpmeler, piyanoyla şov yapmalar, saçını kulağının arkasına atmalar, beynim suçlu yüreğim suçlu demeler... sonra iş ciddiye binince bihtir yipimiyiciim :( tam korkak sorumsuz türk erkeği. iğreniyorum senden behlül. spor arabayı yatı kayı bırakamadığın için topukluyla leğen kemiğinin biraz üzerine gelen nihal'le evlenecektin bihter intihar edip kurtarmasa. karaktersiz! ırz düşmanı! bencil ibne! inşallah şarapçı olmuşsundur.

    halit ziya uşaklıgil karakterlerinin derinliği ve mutsuz finaliyle çok gerçekçi bir eser bırakmış. huzur içinde yatsın.
  • 89. finalini banyodan çıkıp beyaz elbisemi giyerek izlediğim dizi.

    aşk-ı memnu finalindeki dram, gerilim, heyecan ve aksiyon oranının dengesi dünya televizyon tarihinde 3-5 dizi bölümünde ya var ya yoktur.

    nihal, firdevs hanım'dan gelen mesajla kaçan behlül'ün peşinden koşarken, adnan'ın evi basıp beşir'i konuşturduktan sonra bihteeeeerrrrrrr diye bahçeyi yarıp geçtiği sırada bihter'in içeride hâlâ çaresizce behlül karaktersizinden bir umut kovalaması :( behlül karaktersizininse "ben şimdi napsam sıkıştım kaldım burda kaçamıyom :'(" diye düşünürken kalbine silah dayamış bihter'e pimi çekilmiş bomba gibi bakması :d derken adnan bey'in müzik odasından eve girdiği sırada firdevs hanım'ın ön kapıdan tırıs tırıs kaçarken nihal beyinsizine yakalanması ve adnan bey'in yukarı çıkıp, kapıyı kırıp bihter'i yok sayıp behlül'e trip atması ve bihter'in kendini vurması ardından nihal'in merdivene yığılıp kalması... bak daha 15 dakika önce izlememe rağmen yazarken bile dikenlerim tüy tüy oldu.

    game of thrones finali, sadece şu sekansın, getir götürünü yapamaz.

    1000 kere izlesem doymam öyle bir final. zaten her oynadığında sosyal medyada ana konu olması boşa değil.
    (bkz: aşk-ı memnu/@elian)
  • 90. finalini bir aksilik olmazsa gelinliğimi giyip merdivenlere yığılarak izleyeceğim dizi. kanal d prime time'a koymuş, kerizzzz reytingi peşindeler. elbette saflarda yerimizi alacağız. 10 yıldır yaz kış, evir çevir, indir bindir aşk-ı memnu izliyoruz. televizyonculuk bitene kadar bu dizinin peşindeyiz.

    (bkz: aşk-ı memnu/@elian)

    peki neden böyle? bu diziyi bıkılmaz usanılmaz yapan ne?

    1) gerçekçilik.

    1. a) karakterlerin gerçekçiliği: yeşilçam'dan miras karakterlerin iyiler ve kötüler olarak ayrılması dandikliği bu dizide yok. her biri %40-80 kötü ve %60-20 iyi. herkes zalim ve mazlum yanları var. herkesin karakterinin şekillenişinin bir hikayesi ve yaptıklarının sebebi var. böyle bir tiple gerçek hayatta karşılaşılmaz diyemiyorsun. dizinin kötü adamı hilmi bey bile aslında dizinin en haklı adamı. diziye göz ucuyla bir baktığında karakterler hakkında düşündüklerin, diziyi baştan sona dikkatle izlediğinde değişiyor. tıpkı reelde insanları yakından tanıdığında bakış açının değişmesi gibi.

    1. b) olayların gerçekçiliği: dizi yalıda geçen yasak aşk temasını ilmek ilmek işliyor. hiçbir şey paldır küldür olmuyor, izleyeni içine çekiyor. karakterler arası gerilim, çekişmeler, inatlaşmalar hepsi bir mantık silsilesi içinde. behlül'le bihter'in ilişkisi aslında ikinci sezonun ortasında anlaşılıyor ancak konduramama ve cesaret edememe yüzünden kimse açıkça söyleyemiyor.

    1. c) zenginliğin gerçekçiliği: türk dizilerindeki holding patronunun vasıfsız salak bir kıza tutulması ya da zengin kız fakir oğlan saçmalığı bu dizide yok. yalıda oturanlar yalıda oturanlarla aşk yaşar. moruk adnan bey bile iki çocukla kendini bihter'e layık görür. olmadı ailenin zamparası havalı bir manken kız bulur. istanbul'daki zenginler aslında çok dar bir çevre içindeler. bu durum bir aşk-ı memnuda doğru anlatılır. evdekilerin gidip başka bir hayat kuramaması ve birbirlerine sarmaları da bu yüzden.

    bir de parayı çok kaliteli ezmeleri var. firdevs hanım "güney'e tatile gitmek istiyorum" deyince johannesburg'u kasteder mesela. sonradan görme beyaz yakalı gibi bodrum'a kaçacak hali yok.

    2) estetik.

    2. a) evin güzelliği: manzarası ve bahçesi hariç evin serası, atölyesi, korusu var. koru nedir sarıyer lordu musun bre mübarek?

    2. b) kıyafetlerin güzelliği: bu dizide nihal hariç herkesin tarzı vardır. bihter'e zaten bir şey demeye gerek yok. diziyi izleme sebeplerimden biri eve diğer bihter'in ev elbiselerine bakmak. evde bihter ziyagil gibi giyindiğim gün "evet" diyeceğim, "hayatta istediğim noktaya geldim." kahvaltıya diz üstü çizmeyle oturmak. bakın burası çokomelli.

    2. c) oyuncuların güzelliği: saçı, makyajı ve giyimiyle beren saat'in top noktası bihter'di. kadın bir daha o kadar güzel olamadı. kıvanç tatlıtuğ zaten malum. herifin yakışıklığı behlül karakterinin nasıl bir orospu çocuğu olduğu gerçeğini bile gölgede bıraktı.

    ayrıca artık rtük terörü yüzünden, behlül ve bihter 50 santimden fazla yaklaştıkları an sahne kesildiği için göremiyor olsak da, bu dizinin öpüşme ve sevişme sahneleri çok iyiydi. behlül ve bihter arasındaki tutkuyu cayır cayır görürdün. güzelim hikayeyi ampute ettiler aq çükü kalkmaz yobazları.

    yine de güzel tabii. bu saydıklarım aşk-ı memnu'yu şarap gibi yıllandıkça değerli yapıyor. bir de hikayenin sündürülmeden, top noktada, olabilecek en dramatik şekilde bitmesi de seyircide bağımlılık yaptı. finalin her sene reyting rekoru kırması bundan. sonlar önemlidir, insanı nasıl bırakırsan öyle kalır.

    beni beni bihterini... sabırsızlıkla bekliyorum.
594 entry daha