hesabın var mı? giriş yap

  • ps5'in ses getirecek oyunla çıkmaması çok beklenmeyecek bir şey değildi.zaten sadece yeni jenerasyona çıkacak oyunlardan bahsediyorsak ps4 de aynı şekilde oyunsuz çıkmıştı hatta onda geriye dönük uyumluluk da olmadığı için ps1,2,3 oyunlarıyla vakit geçirmek de hayaldi.insanlar aylarca aynı 2-3 oyunu oynayıp durdu.keza xbox da bu durumdan muzdaripdi.

    ama bu oyun endüstrisinde yıllar içinde büyüyen bir sıkıntıydı.çünkü oyun maliyetleri zamanla epey arttığı için konsol üreticileri en iyi oyunlarını daha ilk günden dışarıda sadece bir kaç milyon adet konsol varken çıkaramıyor.nostalji olmadan geriye dönüp ps2,ps3 çıkış oyunlarına bakınca zaten o dönemlerde bile daha iyi oyunları sonraya sakladıkları görülüyor.o yüzden günümüzde bu maliyetlerle bunu yapmamalarının imkanı yok.anca crossgen şeklinde ps4'e de çıkaracaklar oyunları ki maliyeti karşılayıp aynı zamanda 4 sene sonra çıkardıkları senaryoya göre potansiyel gelirin çok büyük kısmını kaybettikleriyle kalmasınlar.

    çok önemli ikinci bir sebep de zaten ps5'e stok yetişmediği için her türlü aynı miktarda satacak konsola oyun feda etmeye gerek görmüyorlardır.yani horizon,god of war ilk günden çıksa da bu alet aynı sayıda satacak.çünkü stok yetmiyor.satışı etkilemeyeceği halde,gelecekte hype yaratıp satış arttırma aracı olarak kullabilecekleri oyunları konsolun ilk aylarında çıkarmaları için sebep yok.

    bir de stok yetmediği için sen bu kaliteli exclusiveleri yeni jenerasyona özel çıkarırsan sadece bir kaç milyon kişinin oynayabilmesi konsolu almak isteyen ama bulamamış kişilerin(çoğunluk) canını çok sıkar,marka için istenmeyen bir durum oluşturur.malum çoğu oyuncu için kendi platformundaki oyuna erişim sağlayamamak,parasını verip almak istediği halde,çok rahatsız eden bir durum.

    piyasadaki ps5'lerin büyükçe bir miktarının scalperlarda olması da üstte saydığım durumları iyice kötü bir hale sokan başka bir unsur tabii.

    ---

    edit:xbox series kullanıcısıyım.ps4'ümü 1.5 yıl önce sattım.eğer ps5 alırsam yıllar yıllar sonra olacak sony'nin şu ana kadar sürdürdüğü fiyat politikası sebebiyle.amacım okuduğunu anlayanların göreceği gibi şirket savunmak değil,neden bir şirketin fark yaratan oyunlarını jenerasyonun en başında çıkarmadıklarını,iş stratejilerini,günümüz oyun endüstrisini açıklamaktı.burada ne bir savunma ne de doğru olanı yaptıklarını söylemek var.

    ama hata bende,burası resetera hiç olmadı reddit falan değil,başkalarının da bunu yapma kabiliyeti olduğunu düşünüp ona göre yazıyorum.nereden aklıma gelsin milletin bunu şirket savunmam olarak görüp kendine hakaret olarak algılayacağı.oyunlarla ilgili normal bir sohbet edebilme kabiliyetiniz yok artık,gitmiş.siyaset gibi bir şeye çevirmişsiniz bunu.ps4'ünü satıp xbox'a geçmiş adama oyuncu yerine sony'nin çıkarını düşünüp savunuyorsun diyorsunuz.

  • yolcu 1: hostes hanım bakar mısınız?
    hostes: buyrun.
    y1: şu arkadaki koltuk (acil çıkış tarafındaki koltuğu gösteriyor) buradan daha geniş ben oraya geçebilir miyim?
    h: maalesef efendim. koltuk değişikliği yapılamıyor.
    y1: neden?
    h: acil çıkış kapısındaki kapılar ek ücrete tabi oluyor ve ek ücret ödeyenler oturabiliyor.
    y1: ya hanım kızım boş oturayım ne olacak işte?
    h: efendim maalesef belirttiğim gibi sizi oraya alma şansım yok.

    [adam burada uf puf eder, hostes gider.]

    yolcu 2 [adamı tanımayan başka bir adam]: ya geç hemşehrim kimse oturmuyor n'olacak!
    yolcu 3 [adamı tanımayan adamı tanımayan, yolcu adamı da tanımayan başka bir adam]: tabi tabi ya geçin ne var oturacaksınız da yiyecek misiniz sanki koltuğu n'olur yani!
    yolcu 4 [aslında kimsenin yüzüne bakmadan, konuştukları çevresindekiler tarafından duyulacak şekilde konuşuyor]: aman şirket politikasıymış insanlara eziyet etmekten başka bir şey değil..
    y1 [acayip gaza gelir hostesi falan dinlemez ve bir hızla yerinden kalkar]: tabii ya sanki ne var yiyecek değiliz ya koltuğu. [oturur] oh be ayaklarım rahat etti vallaha.

    [y1 y2 y3 y4 arası karşılıklı tebessümler]

    hostes gelir, bakar, dudağının kenarlarını kulaklarına doğru çekme, gözlerini kapama ve kafasını sağa doğru çevirmek sureti ile sitemkâr bakışlar atıp geri döner.

    hostes --> emir kulu. ekmek kapısı. türk.
    yolcu 1 --> kendine kalsa yapmayacağı bir şeyi biraz gaza gelince kolaylıkla yapabiliyor. türk.
    yolcu 2 --> küçük meselelerde birine destek olmayı çok sever. türk.
    yolcu 3 --> küçük meselelerde biri birine destek olunca olaya dahil olmaktan çok hoşlanır. türk.
    yolcu 4 --> ortalık galeyana gelince çorbaya tuz atmak, birlik ve beraberlik duygusunu güçlendirmek temel görevidir. türk.

  • "bill gates'in eşi olmak da zordur be.
    - hayatım eve ne zaman geliyorsun?
    - 9 dakika kaldı, 10 dakika kaldı, 22 dakika kaldı, 3 dakika kaldı..."

  • covid-19 üçüncü karantina döneminde italya cephesinden dün gelen covid-19 kararı. karara göre;

    - “yeşil pasaport” uygulamasına geçiliyor. covid-19 riski taşımayanlar bu hakka sahip olacak.
    - sosyal hayat aşılanma üzerine kuruluyor.
    - tüm kapalı alanlarda düzenlenecek aktiviteler ve organizasyonlar için aşı zorunluluğu getiriliyor.
    - kapalı alanlara sahip tüm kafe ve restoranların kapalı alanlarında bulunma hakkı için aşı zorunluluğu getiriliyor.
    - tüm konserler, festivaller vb. organizasyonlara katılım için aşılanma şartı konuyor.
    - tüm stadyumlar vb. alanlarda düzenlenecek spor müsabakaları için aşılanma şartı getiriliyor.
    - tüm spor salonları, fitness salonları ve yüzme havuzları gibi spor ile alakalı tüm alanlarda bulunabilmek için aşılanma şartı getiriliyor.
    - tüm müzeler, tiyatro ve sinema salonları vb. kültür-sanat etkinliklerine katılabilmek için aşılanma şartı getiriliyor.
    - tren, uçak veya otobüs ile seyahatte aşılanma şartı getiriliyor.
    - yukarıdaki tüm maddeleri aşılanmadığı için sağlayamayanlar son 48 saat içerisinde aldığı negatif test sonucunu bildirmek zorunda.
    - yakın zamanda covid-19 geçirenler otomatik olarak “yeşil pasaport” sahibi oluyor.

    fransa'dan sonra italya da benzer kararla karşımıza çıkmış oldu.

    başlangıçta bu tarz şeyleri desteklemiyor, hümanist yaklaşmaya çalışıyordum ama aşı karşıtı dangalakların sesi çok fazla çıkmaya başladığından beri son derece katı düşünmeye başladım.

    pandemiyi yenip normal hayata dönebilmemizin tek yolu aşılanma. aşı karşıtı bilimsiz, cahil ve nadan kitlenin önüne geçebilmenin yolu da yok. bunları aramızdan ayırmamız gerekiyor ki normal hayatımıza dönebilelim. aşı olmuyorsan da cebinden ödediğin parayla testini olur arama katılabilirsin. o iğrenç bilimsiz sesinize daha fazla tahammül etmek istemiyorum. tahammül de bir yere kadar. eski hayatımı geri istiyorum ve bunu engelleyen size benim yeni hayatımda yer yok!

    https://www.independent.co.uk/…urants-b1889194.html
    https://www.nytimes.com/…-proof-activities.amp.html
    https://www.theguardian.com/…cinations-restrictions

    (bkz: covid-19 üçüncü karantina dönemi)

    edit: şöyle bir acil durum var iletmem gereken:

    “ankara tıp fakültesi cebeci'de lösemi tedavisi gören abim için acil ab rh+ aferez trombosit kana ihtiyaç vardır.
    irtibat: belgin tiryaki
    05054785349”

  • --- spoiler ---

    bir disney+ ve marvel ortaklığı dizisinin daha sonuna geldik. loki, wandavision ve the falcon and the winter soldier’ın ardından üçüncü dizi olarak kendisini phase 4’e konumlandırıyor. peşinen söylemem gereken bir şey var. hikaye anlatıcılığı ve teknik anlamlarda loki dizisi önceki iki mcu dizisinin çok daha ötesinde. özellikle dizisinin görüntü yönetmenliğinden bahsetmeden yazıya başlayamayacağım. autumn durald harika bir iş çıkarmış. sinema perdesinde görmeye alışık olduğumuz kadrajlarla diziyi takip etmek çok keyifliydi. ki durald önümüzdeki sene vizyona girecek black panther: wakanda forever’ın da görüntü yönetmenliğini yapacak.

    dizide izlediğimiz loki, avengers: endgame filminde kahramanlarımız zamanda yolculuk yaptığında kaçma şansı elde eden loki varyantı. bu kaçışın hemen ardından mcu’da time variance authority diye bir kurumsal yapının olduğunun öğreniyoruz. kısaca tva denilen zamanın dışında bulunan bu yapı time-keepers adı verilen üç tanrısal varlık tarafından kuruluyor ve yine bu time-keepers’ın oluşturduğu ve paralel evrenlere izin vermeyen sacred timeline denilen mcu’nun asıl zamansal sürekliliğini koruyor. ana sürekliliği dışına çıkan herkese varyant deniliyor.(mcu’nun devamında bu kelimeyi bolca kullanacağız gibi görünüyor.) tva ajanları olası bir paralel evren ihtimalinde müdahale ederek paralel evrene neden olabilecek zamanda oynamaya hemen müdahale ediyor. buna sebep olan kişide ortadan kaldırılıyor(pruning) time-keepers bu yapı dahilinde sacred timeline’ın nasıl akması gerektiğine karar veriyor.

    bu yapının varlığı elbette mcu’yu kökten etkileyen bir düzen. şu ana kadar dizide izlediğimiz süreçte özgür iradenin çok daha az ve kaderci anlayışın çok daha etkili halde olmuş olduğunu gördük. loki tva’e gittiğinde yapıyı çok daha iyi tanıdık ve en önemlisi tva’in varlığının olası bir yeni multiverse war’u engellediğini öğrendik. sacred timeline’ın oluşmasından önce de çıkan bu savaş bize anlatıldığına göre sayısız evreninin yok olmasına sebep olmuş.

    tva’in yargıcı ve göründüğü kadarıyla yürütmesinin sahibi ravonna renslayer isimli çizgi romanlardan da tanıdığımız bir karakter. dizinin hemen başında karşımıza çıkan mobius’da yine çizgi romanlarda olan ve renslayer ile birlikte tva adına takip edeceğimiz en önemli ajanlardan biri. loki ile tva’in yolu kesiştiğinde mobius’un dikkatini loki çekiyor. loki’nin uzmanlığında faydalanmak istiyor. öğreniyoruz ki tva’i ortadan kaldırmak isteyen bir güç var. bu güç loki varyantlarından biri çıkıyor. mobius’un planı ise loki’ye karşı loki ile savaşmak.

    sylvie isimli bu loki varyantı mcu’da ilk kez gördüğümüz bir konsept’i bize tanıtıyor. karakterlerin farklı evrenlerde ya da zaman çizgilerinde fiziksel olarak tamamen farklı olabilecek versiyonlarının olduğunu bize gösteriyor.

    dizi bu noktadan sonra tva’in arkasında asıl güç kim ? tva gerçekten iyi mi ? sylvie kim ? loki bu süreçte nasıl konumlanıyor ? gibi pek çok soru soruyor. dizi ilerledikçe tva’in göründüğü gibi olmadığını öğreniyoruz. ajanlarının da varyant olduğunu, time-keepers’ın sahte olduğunu, tva’in herkese yalan söylediğini öğreniyoruz. loki ile sylvie’nin ortak çalışmaya başlamasıyla gerçeklerde ortaya dökülmeye başlıyor.

    loki dizisinin genel yapısını çok beğendim. dizinin hikaye anlatıcılığı, karakterlerine yaklaşımı ve aksiyon skalası son derece başarılı hazırlanmış. özellikle diyalog ağırlıklı sahneler belki de dizinin en güzel yanı. loki ile mobius’un karşılık olduğu her sahne diziyi bir üst seviyeye çıkarmış. burada elbette tom hiddleston ve owen wilson’un performanslarını es geçmek mümkün değil. ikilinin kimyası muazzam şekilde uymuş.

    dizi karakter çalışmasını da çok iyi yapmayı başarıyor. loki’nin takip ettiğimiz varyantı new york savaşından hemen sonraki hali. thor: the dark world, thor: ragnarok ve en önemlisi avengers: ınfinity war’u yaşamamış. ama asıl halinin başına gelenleri öğrenince 180 derece değişiyor. bir çok kişi için tartışmalı olsa da bu dizide bambaşka bir yönünü görüyoruz ve sylvie’ye duymaya başladığı aşka tanık oluyoruz. loki gibi bir adamın ancak kendisini bu kadar sevebileceği benim açımdan son derece mantıklıydı. bu tip bir loki yorumlamasını da dizi de takip etmek keyifliydi diye düşünüyorum.

    finale yaklaşırken belki de en güzel bölüm loki’nin yok edilmesiyle gittiği the void bölümüydü. easter-egg cenneti olan bölüm özellikle çizgi roman okuyucusu olan seyirci için bulunmaz bir nimetti. thanos helikopteri, living tribunal heykeli. qeng isimli kule, kurbağa thor ve daha başka sayısız gönderme. loki’nin tarih boyunca silinen bir çok varyantını bu bölümde tanıdık. classic loki, kid loki vb. özellikle classic loki’nin harika olduğunu söylemem lazım.

    dizi en başında beri sonsuz sayıda kang the conqueror göndermesi yaptı. dizi boyunca tva’in arkasında kim olduğu tartışıldı. diziye şöyle bir baktığımıza ilk dikkatimizi çeken ravonna renslayer karakteriydi. çizgi romanlarda kang’in love interest’iydi. time-keepers heykellerinden biri kang’i oynayacak janothan majors’a çok benziyordu. beşinci bölüme gelindiğinde ise qeng binası gözümüzden kaçmadı ama en önemli şey alioth isimli dumandı. artık göndermeden ileriye gidilmiş kang’in mitolojisini önemli öğeleri dizide kullanılmaya başlanmıştı. perdenin arkasındaki adam kang olmalıydı.

    son bölüme geçmeden önce kang’in marvel çizgi romanlarındaki konumundan bahsetmek istiyorum. kang the conqueror, hiç kuşkusuz marvel evrenin en önemli villainlarından biri. gerçek ismi nathaniel richards ve 31. yüzyılda doğuyor. fantastic four’dan tanıdığımız reed richards’in bin yıl sonrasından akrabası olduğu düşünülüyor. elindeki teknoloji ile farklı zamanlara gidip o zamanları fethediyor. ele geçirdiği zamanları ise chronopolis ismini verdiği şehrinde topluyor.

    kang’e dair en güzel şeylerden biri ise farklı zaman çizgilerinde tamamen farklı fiziksel formlarda gözükmesi. marvel evreni boyunca sayısız kang versiyonu ile karşılaştık. ımmortus, rama-tut, scarlet centurion, ıron lad, kid ımmortus, mr. gryhon gibi bir çok kişi kang’in bir versiyonu çıktı. bu şekilde farklı versiyonlarının olması karakterleri farklı şekilde yaratmak ve hikayenin tansiyonu arttırma açısından her zaman kang’e muhteşem bir dinamizm kattı.

    tekrar dizinin son bölümüne gelirsek. loki ve sylvie, the void’da alioth’ı yenince citadel at the end of time kalesi ile karşılaştı. bu noktada tva’in arkasındaki kişinin he who remains olduğunu öğrendik. ki çizgi romanlarda da tva’in kurucusu zamanın sonunda tek başına yaşayan çok yaşlı bir adam olan he who remains’dir. ama marvel cinematic universe’de he who remains’in çok önemli bir değişikliği var. he who remains’de bir kang varyantı. böylece iki konsept dizi için birleştirilmiş oldu.

    mcu görünüşe göre kang’i olabilecek en iyi şekilde uyarlıyor. tva’in varyant konseptini tanıtması benim kang’in farklı versiyonlarının da varyant olarak çıkacağını düşünmeme sebep olmuştu. he who remains’de uzun uzun bunu anlattı. multiversel war’un çoklu evrendeki kang varyantlarının birbiriyle savaşı yüzünden çıktığını ve he who remains’ın belki de bu varyantlar içerisinde en iyisi olduğunu ve savaşı bitirdiğini öğrendik. tva böylece kendisinden çok daha kötü olan kang varyantlarının çoklu evrene dağılmasına engel oluyordu. sylvie’nin he who remains’i öldürmesiyle artık bu mühür kırıldı. sacred timeline dağıldı ve tam manasıyla paralel evrenler serbest kaldı.

    sacred timeline’ın dağılmasıyla marvel cinematic universe’ün sonsuza kadar değiştiğini söylemek mümkün. loki dizisi belki de mcu içerisindeki en önemli ilk 3-4 projeden biri haline geldi. the ınfinity saga’da büyük villain olarak thanos’u izlemiş ana hikaye olarak ınfinity stonelar’ı takip etmiştik. şu an da çoklu evreni takip edeceğiz ve kang’i büyük villain olarak izleyeceğiz.

    işte burada kang’in yukarıda bahsettiğim güzelliği devreye gidiyor. farklı projelerde farklı kang varyantlarını gösterebilirler. hepsi farklı kişilikte olacak ve farklı oyuncular tarafından oynanabilecekler. böylece süreç boyunca karakter asla kendisini tekrar etmeyecek ve sürpriz unsuru devam edecek.

    marvel’ın önümüzdeki dönem takvimine baktığımız zaman what ıf animasyonun doğrudan sacred timeline’ın dağılmasıyla bağlantılı. her ne kadar resmi olarak henüz açıklanmasa da spider-man: no way home yine doğrudan bağlantılı. doctor strange in the multiverse of madness adından da anlaşıldığı üzere çoklu evren konseptinin en fazla çıldıracağı film olacak. ant-man and the wasp: quantumania zaten daha önce kang’in varlığını onaylamıştı.

    mcu yeni dönemine yeni büyük kötüsü ile giriyor. kang the conqueror, avengers’in yüzleştiği en büyük tehditlerden biri. çizgi romanlarda en sevdiği marvel villainlarından biri kang olan benim için ise çok heyecan verici bir yol açıldı. avengers filmi ile thanos’u öğrendiğimizi varsayarsak 7 yıla yayılan bir süreç izlemiştik. ama şu anda marvel’ın yıla düşen proje sayısında inanılmaz bir artış var. bu artış sayesinde kang’i önümüzdeki 2-3 yıl boyunca çok sayıda projede göreceğimizi düşünüyorum. thanos’dan bile daha çok ekran süresi alabilir. sıradaki büyük villain’ın dizide çıkması ise marvel cinematic universe’ün dizileriyle de ne kadar iddialı olduğunun göstergesi.

    --- spoiler ---

  • durup dururken aklıma gelen durum.
    kesinlikle kafası dumanlı bir karakterdir.
    dikkat ederseniz ağzından küçük bir ot parçasını hiç eksik etmezdi.

    - köpekle(rin tin tin) hayali konuşmalar.
    - atla(düldül) hayali konuşmalar.
    - gözler devamlı yumuk yumuk.
    - kendi gölgesini vurmaya çalışmak.
    - kızılderililerle içli dışlı bir yaşam. sanırım ot tedarik etmek için.
    - bir kişiyi birden fazla görüyor. hem de boy boy. tam 4 tane.

    bence bunlar yeter

  • ülkemizin hukuk sistemini az çok biliyorsam, buradaki katilin yakalandıktan sonra muhtemelen çok çok kısa bir süre cezaevine girip, bir süre sonra aramızda rahat rahat dolaşacağını düşünüyorum.

    edit: bir çok arkadaş, böyle olmayacağını iddia ettikleri mesajlar atmışlar. bu iddialarını şu başlığa da yazarlarsa orada da okur ve bilgileniriz.

    (bkz: emrah serbes'in 1 sene sonra serbest olması)