şükela:  tümü | bugün
  • basrol erkek oyuncusu da tugay toksoz filmin.
    kucukken korku filmi gibi izledigimi hatirliyorum.
  • yönetmeni baha gelenbevidir
  • kartal yavrumu getir olarak da bilinir. yoruk hayatini, torelerini filan guzelce sergiler. filmde sirret* otesi bir kayinvalide ve sirretlikte onunla yarisan bir kartal genc yoruk kizina turlu oyunlar ederler. buyuklerimizden duydugumuza gore o zamanlar siyadesiyle is yapmis bilumum es dostu aglatmis bir filmdir. televizyonda sik sik gosterilir.
  • necati cumalının aynı adlı oyunundan senaryolaştırılmıştır.
  • nur yoldas'in seslendirdigi muhtesem bir pop-agittir bu sarki. muhtemelen erguder yoldas'in ellerinden cikmis olan beste ve duzenlemesi olaganustudur. ben ozellikle sarkinin sonlarina dogru nur yoldas'in dunya standartlarindaki vokalini anlatmak icin gerekli kelimeleri bulmakta zorlaniyorum, dinleyip hissetmek lazim.

    gün karasi, gön karasi
    bos besigim gam karasi

    ---- nakarat----
    kanadin kirilsin kara kartal
    tohumun kurusun kara kartal
    bebegim bebegim bebegim bebegim
    sana ninniler söyleyecektim

    kanadin kirilsin kara kartal
    besigim elimde kanli kartal
    bebegim bebegim bebegim bebegim
    sana ninniler söyleyecektim

    of bu degil ki
    gün karasi, gön karasi
    bos besigimde gam, gam karasi

    of derdim degil
    gün karasi, gön karasi
    bos besigimde gam ve kalp yarasi
    ---- nakarat----

    bölük denedim, yün denedim
    bos besige can dösedim

    ---- nakarat----

    yoz dunya, gam konagi
    bos besigim kan çanagi

    ---- nakarat----
  • çok manyak, çok acıklı bir türk filmidir bu. çocukken seyredilince hüngür hüngür ağlatır. çocuğu olmayan fatma girik ve başına gelenler... gelmeyesiceler...
  • ilham kaynağı bir ninni ve onun hikâyesi olan film.
    râviyân ı ahbar ve nâkilân ı âsâr rivâyet ve hikâyet ederler kim:
    göçebe olarak yaşayan yörüklerden birinin çocuğu olmamaktadır. yedi yıl boyunca dilek dilemediği yer, adamadığı adak kalmamıştır. tam ümîdi kesecekken nihayet bir erkek çocuğu olur.
    bir göç esnâsında deve üstündeki bebeği kuzgunlar alır. talihsiz anaya çiçekdağı karanlık olur.

    çocuğu olmadan önce annenin söylediği ağıt:

    ala geyik de gelmiş oğlağı ister,
    kâdir mevlam bize bir evlât göster;
    evlâtsız göçersem kınamayın dostlar!
    neyleyim neyleyim kulu neyleyim?
    nenni nenni demedik dili neyleyim?
    neyleyim neyleyim kulu neyleyim?
    nenni nenni demedik dili neyleyim?

    bebek öldükten sonra söylediği ağıt:

    elmalı`dan çıktım yayan,
    dayan ey dizlerim dayan
    emmim atlı dayım yayan.
    bebek beni del'eyledi
    yaktı yaktı kül eyledi!

    devem var deveden yüce,
    yük yüklettim ben de gece,
    kaynanamdan hicab ettim,
    yoklamadım konmayınca.
    bebek beni del'eyledi,
    yaktı yaktı kül eyledi!

    ala kilime sardığım,
    yüksek mayaya koyduğum,
    yedi yılda bir bulduğum.
    bebek beni del eyledi,
    yaktı yaktı kül eyledi!

    çiçekdağı var mı sana zararım?
    can yitirdim, uğrun uğrun ararım,
    uçan kuştan haberin sorarım,
    gel şimdi akça kuşum, gel şimdi!...
  • fatma girikli versiyonu korku türünde izlediğim ilk filmdir. beşikteki bebeği yiyen büyük kuşun hikayesine gelmeden daha; onlarca korku unsuru barındırır içinde.
    mesela bu bey karısı kısır fatma karakteri film boyunca köydeki çocukların peşinde koşar "bi kerecik öpeyim" diyerek, boncukla, sağdan soldan topladığı taşla otla çiçekle kandırıp öpmeye çalışır. hala bir tuhaf oluyorum. zulüm gibi film ya, olmaz olsun.
  • kanaltürk ekranında uyku sersemi beş dakika izlenip irkilmeye ve uyku kaçmasına neden olan türk filmi.
  • gulyabani'den sonra, çocukluğumda derin izler bırakmıştı bu filmin bebekli-kartallı sahnesi. üzerimdeki penye beşiktaş forması ile çocuk yiyen kartal arasında kurmaya çalıştığım saçma bağıntıyı, gulyabani ile insanlar arasında kurmaya başlamıştım. içler dışlar çarpımı yaptım sonra, gulyabani bebeği yedi. sonra bir baktım büyümüşüm, herkes gulyabani olmuş.