• dogma buyume avustralya'li ama sakir sakir mandarin konusan bir cinli olmus artik. cince adi du kefeng olup ruzgar gibi anlamina geliyormus. 18'inde sidney'i terk edip dunyayi dolasmis, gunun birinde kendini goruntu yonetmeni olarak bulmus. ilk filmi, tayvan'li bir yonetmenin that day on the beach adli filmi. gus van sant'in psycho uyarlamasini cekmis, orijinalini seyretmeden. wong kar wai'in vazgecemedigi bir estetik gozmus bu adam. birlikte days of being wild, ashes of time, chungking express, fallen angels, happy together, in the mood for love ve tabii ki 2046'yi yapmis bu iki kanka. okullu degil alayli, sonradan cinli bu ossie, gormus gecirmisligin, birbirinden farkli yasantilarin getirdigi birikimle her filmi siirsel bir estetige donusturuyor.
  • izlenilesi, imrenilesi, taklit edilesi bir tekniğin sahibi; estetik görsellik uzmanı, görüntü şâiri. wong kar wai'nin olmaza olmazı.

    sinema sanatına olan tutkumuza* en kaydadeğer katkıyı sağlayan adamdır, insan ötesi bir varlıktır. bir defa dahî olsa, kamerasının arkasındaki o gözlerin ardında olmak istiyor insan; nasıl bir gözlem güdüsü* yarabbim, kendini bize bu denli mest ediyor.
  • 2 mayıs 1952 sydney avustralya doğumlu görüntü yönetmeni.

    mou gaan dou filminde görüntü danışmanlığı görevini üstlenmiştir.
  • görüntü yönetmenliğini yaptığı filmlerde görüntülere takılmadan filmi izlememe izin vermeyen görüntü adamı. fotoğrafçılıktan geldiğini tahmin ediyorum çünkü adam takıntılı. derinliği her karesinde kullanmayı bir şekilde başarıyor. en iyi yanı da her film için, o filmin kendi matematiğini oluşturuyor olması. yoksa sadece iyi kareleri yakalıyor olması onu iyi bir görüntü yönetmeni yapmazdı.

    pen-ek ratanaruang kendisi için "mekanları kullanmasını çok iyi biliyor. mekanı filmdeki karakterlerden biri gibi gösteriyor. last life in the universe'de onunla çalışmasaydık film bu kadar anlamlı olmazdı." diyor ve ekliyor "hayatta en çok sevdiği iki şey kadın ve alkoldür". bu çok tanıdık geldi kesinlikle.
  • belki de sinema tarihinde sven nykvist'den sonra gelmiş en iyi görüntü yönetmenidir, kimine göre ise değildir; ama nazarımda o derece değerli bir görsellik yaratıcısıdır, görüntü yönetmenliğini yaptığı filmleri sırf görüntülere dikkat ederek ikinci defa izlememin sebebidir, çok katmanlı görüntülerinin derinliğinden görsel estetiğine, hayran olduğumdur.
  • jim jarmusch'un son filmi the limits of control'deki muhteşem avrupa görüntülerinin arkasındaki dahi.
  • en en en en en en en en iyi görüntü yönetmeni.
  • çalıştığı filmlerin wikipediadan araklanmış listesi aşağıdaki gibi olan gözlere ve gönüllere şenlik görüntü yönetmeni.

    that day, on the beach (1983) — directed by edward yang
    soul (1986) — directed by kei shu
    noir et blanc (1986) — directed by claire devers
    my heart is that eternal rose (1987) — directed by patrick tam
    her beautiful life lies (1989) — directed by tony au
    days of being wild (1991) — directed by wong kar-wai
    the peach blossom land (1992) — directed by stan lai
    mary from beijing aka “awakening” (1992) — directed by sylvia chang
    red rose white rose (1994) — directed by stanley kwan
    ashes of time (1994) — directed by wong kar-wai, awarded the osella d’oro for best cinematography at the venice international film festival
    the red lotus society (1994) — directed by stan lai
    chungking express (1994) — directed by wong kar-wai
    the peony pavilion (1995) — directed by chen kuo-fu
    fallen angels (1995) — directed by wong kar-wai
    4 faces of eve (1996) — directed by kwok-leung gan, eric kot and jan lamb
    yang ± yin: gender in chinese cinema (1996) — directed by stanley kwan
    temptress moon (1996) — directed by chen kaige
    first love: the litter on the breeze (1997) — directed by eric kot
    motel cactus (1997) — directed by ki-yong park
    happy together (1997) — directed by wong kar-wai
    psycho (1998) — remake, directed by gus van sant
    liberty heights (1999) — directed by barry levinson
    away with words (1999)
    in the mood for love (2000) — directed by wong kar-wai, awarded the grand technical prize at the cannes film festival, as well as best cinematography awards by the new york film critics circle and the national society of film critics
    made (2001) — directed by jon favreau
    hero (2002) — directed by zhang yimou, awarded best cinematography awards by the new york and chicago film critics circles and the national society of film critics and at the hong kong film awards
    the quiet american (2002) — directed by phillip noyce
    rabbit-proof fence (2002) — directed by phillip noyce
    green tea (2003) — directed by zhang yuan
    last life in the universe (2003) — directed by pen-ek ratanaruang
    2046 (2004) — directed by wong kar-wai, awarded best cinematography awards by the new york film critics circle and the national society of film critics
    perhaps love (2005) — directed by peter chan
    the white countess (2005) — directed by james ivory
    mcdull, the alumni (2006) — directed by samson chiu
    dumplings (2006) — directed by fruit chan
    invisible waves (2006) — directed by pen-ek ratanaruang
    lady in the water (2006) — directed by m. night shyamalan
    paranoid park (2007) — directed by gus van sant
    downloading nancy (2008) — directed by johan renck
    the limits of control (2009) — directed by jim jarmusch
    ondine (2009) — directed by neil jordan
    ocean heaven (2010) — directed by xue xiao-lu
    underwater love - a pink musical (2011) — directed by shinji imaoka
  • hakkında yapılmış (ve kendi yaptığı görüntüler kullanıldığından kısmen kendi hakkında yapmış olduğu) dinazor (2007) bir belgeselin olduğu gy.
hesabın var mı? giriş yap