• "ne oluyorsun kardeşim, derdin nedir? tamam şarkının bu kısmını biliyorsun, doğru yerde girdin, ama bunu belli etmek için bu kadar da bağırılmaz ki. nedir yani?" gibi yorumlarla karşılanabilecek bir davranış biçimidir. şöyle olur: bir mekana, bir fasıla katılan bazı bünyeler çile bülbülüm çile şarkısı söylenirken nakarat kısmındaki allah'a topluca katılırlar ama ne katılmak. yer gök inler. tabii rakı şişede durduğu gibi durmuyor ama ekstra durumlar da var. tam olarak çözemedim hala.
  • ulkenin en onemli desarjorudur. odyoterapidir, kitlesel histeri inhibitorudur; nevrotigim diyenin elektrigini emer. antikanserojendir. stresten arindirilmis bir yasam icin olmazsa olmazdir; katharsistir. islevi, cosku seli icinde beldeki silaha davranip sarjor bosaltmanin ruh sagligi uzerindeki islevine denktir. turizm brosurlerimizde yerini almasi sart olan bir ulusal ritueldir.

    lan, sarkinin uc kelimesini bilmezken solist "cileeeaaa..." diye haykirinca gozlerini portletip beklemiyo musun "aha simdi geliyo..." diye, goren sadettin kaynak in torunu, yildirim bekci nin halaoglu sanacak. gunde bes dakika death, bes dakika dark tranquillity dinlesen atacaksin brutal elektrigini, fellik fellik "canli cile bulbulum performansi" aramayacaksin dugunde, orduevinde, fasilda... seni kiniyorum ve sana laflar hazirladim; al, al, al!
  • cile bulbulum cile'nin cile kisminda nefes darligindan yasamaktan daha tehlikesiz atraksiyon.
  • bu konudaki teorim şöyle. o "allah"ın hemen öncesinde çekilen "çileeeee" + "aaaah" + "çile büüüülbülüüüm" kombosu ciddi ciğer, ses ve kulak istiyor. şarkıya eşlik etmeye çalışan biz sıradan vatandaşlar bu kısımda ezildikçe eziliyoruz. çok zor. derken kolayca eşlik edebileceğimiz "allah" kısmı geliyor. orada hayvan gibi böğürüyoruz. şarkının söyleyemeyi becerebildiğimiz tek yerine abanıyoruz. böylece bütün şarkıyı iyi söylemiş sayılıyoruz. kaçtım.
  • - evet, hep beraber, bütün afrika kıtası inlesin hadi bakalııımm.. çileeeeeeeeeeeeee ağ ağ ağ aahhhh ağağağ aahhh çile bülbülüm ???

    - elleeeeh.

    -- ?
  • daha şarkı başlarken gırtlaklarını temizleyip su içip o anı bekleyen insanların yaptığı harekettir.

    +şimdi hep beraber söyleyelim efendim çile bülbülüm.
    -allah benim şarkı öhööm(boğaz temizlenir)...lık lık lık (su içilir).ıhhhhhh(derin nefes alıp arkaya yaslanır o an beklenir)
    +bla bla.... çileeeeeeeeee.... çile bülbülüüüüm...(mikrofon seyirciye uzatılır)
    -aaaaaalllaaaaaaaaahhhhhööööööğğğgggggggg!
    *necati kustun ayol...
    +karışma sen bana kırk yılın başı eğleniyoruz...öhöömm(bir dahakine hazırlanılır.
  • -haydin hep beraber söylüyoruz...çileeeeaeaeaaaaeeeee
    -çileaaeaaaaeeeee
    -aaaahhhhhh aaaah! çile bülbülüm!
    -alllaaaaaaaaağğğğğhhhhhhhh!
    (gök gürültüsü)
    *ne var lan ne var!!?*
    -hasiktir noluyo lan?
    -gökten bi ses geldi?
    *ne bağırıyonuz?*
    -kaçın lan kaçın geldi!
    *ne bitmez çileymiş arkadaş...yirmi yıldır ahiret mahiret bırakmadınız bende!!*
    -amına koyim noluyo be?
    -sıçtık oğlum sıçtık!
    *az kibar olun, efendi olun kulağınızı çemkiririm sizin! sakin sakin söyleyin...*
  • eskişehirli mahalli sanatçı saim'in fetişisti olduğu davranış. nedense düğün salonunun bar kısmında bulunan babalar da gözleri kızartıp şarkının tam burasında masaya döner ve "allahhh"ı aileleriyle beraber çekerlerdi. çocuklar, benim de içinde bulunduğum çocuklar yalnızca kesilecek olan yaş pastanın beklentisi içindeydi. sonra onca gürültünün içinde nasıl oluyorsa uyumayı başarır ve babalarının kucağında eve yollanırlardı. sonra biz büyüdük, onlar yaşlandı, iş, güç, askerlik; hayat fena halde boktanlaştı.

    (bkz: #5883042)
hesabın var mı? giriş yap