• ironik kayitsizlikdesek ya da hepten ironigi, sarkastigi karistirmasak en iyisi. ifadenin disinda durus, soylem, pozisyon olarak da durum geregi verilmesi beklenen normal/dogal tepkileri vermemek deadpan'in temelidir, standardidir. turkiyede cogunlukla funny voice dedikleri yontemle espri, saka ve nuktenin verildigi goz onunde bulundurulursa (80ler ve 90lardan ornek vermek gerekirse: ferhan sensoy'un kelimeleri yayip melodiklestirmesi son hecelerde sesini yukseltmesi, cem yilmaz'in kendisiyle mesafe koydugu insanlara ait gerzekce bir sey diyecekken sesini inceltip, genizden konusmasi) deadpan'in turkiyede sahne ya da dogal hayatta pek tutmadigini, ornekleriyle nadiren karsilastigimizi soyleyebiliriz. bundandir ki deadpan yurdun icinde (ve hadi hakki gecmesin kimi zaman disinda) ortamlarda, dost meclislerinde, bilhassa yeni tanisilan kisilere ve kurumlara karsi kullanildiginda olumsuz, gergin sonuclar dogurmaktadir.

    bu tip bir mizahi yontemi olan kisi ve kurumlar bana ve genel'e gore sunlar
    (bkz: sarah silverman)
    (bkz: flight of the conchords)
    (bkz: steven wright)
    (bkz: mitch hedberg)
    (bkz: robert klein)
    (bkz: gerrain)
    (bkz: anne tarafim)
  • kevin smith in clerks adlı çalışmasından örnek vermek gerekir.

    bi çakkal dükkanında kasiyer olarak çalışan dante hicksdiyalog anından az önce kızarkadaşının kendisiyle birlikte olmadan önce 36 (parantez içinde yazıyla otuzaltı esprisi) blowjob eyleminde bulunduğunu öğrenir. bu havadise oha falan olur , sarsılır , çok tepki veresi gelir ve bu şaşırmışlığını , hayretler içinde kalmışlığını o anda bakkaldan bir ürün almakta olan müşteriye dayanamayıp "thirtyseven. my girlfriend sucked thirtyseven dicks" diyerek ortaya koyar. deadpan humor müşterinin ifadesiz bi şekilde verdiği cevabında gizlidir.

    "in a row?"
  • bir komedi türüdür. deadpan komedi oyuncunun ve/veya komedyenin absürd bir durumu son derece ciddi bir ifadeyle oynaması ya da çok komik bir repliği son derece ciddi bir ifadeyle söylemesi üzerine kuruludur. ciddi surat, vaziyetin absürdlüğünü ve/veya repliğin komikliğini vurgular.

    (bkz: borat)
  • (bkz: aubrey plaza)
  • özellikle tiyatro sahnesinde bütün esprilerin olması gereken halidir. espri yaptıktan sonra espriyi yapan oyuncunun ya da diğer oyuncuların oyun gereği dahi olsa gülmesi seyirciyi irrite eder duruma. türk ve amerikan dizilerindeki espri sonrası gelen gülme efekti de oyuncu her ne kadar deadpan humor uygulamaya çalışırsa çalışsın, seyirciyi gülmeye zorlama efekti olduğundan gereksizdir.
  • (bkz: feyyaz yiğit)
  • en sevdiğim mizah türü. absürd durumlara kayıtsız kalma ve müthiş sessizlik halidir. tenenbaum ailesi, insanları seyreden güvercin, hatta south park 'ta bu mizah kullanılır.

    türkiye'de kalt'ın yaptığı işler genelde buna dayanır. onun dışında ben pek türkiye'de görmedim. normal hayatta denedim çok kere. insanlara gıcık bi hareket gibi geliyor.

    https://www.youtube.com/watch?v=ikmmeiot4da
  • özgür turhan bu akımın türkiye'deki öncülerindendir.
  • ülkemizdeki en güzel örneklerinden biri feyyaz yiğit ve aziz kedi'nin yazdığı gibi dizisidir. feyyaz'ın 10 yıl evvel disko kralında yaptığı espriler (fa olur, do gibi olmaz; gitar aldık diye...; düz mi veriyim) bu türe girer ve tahmin edin o programın yazarı kimdir? evet, yine aziz kedi. bu esprileri yaparken feyyaz yiğit asla gülmez ve olabildiğince sıradanlaştırarak söyler.

    feyyaz'ın esprilerine baktığımızda kelime oyunu çok azdır, şaban veya recep karakterleri gibi uç hareketler yaparak da güldürmezler. komik olan ciddi bir durumda verilen tepkidir. durumla güldürür deadpan.
hesabın var mı? giriş yap