• başrollerini ryan gosling ve carey mulligan'ın oynadığı drive; bir stunt aktörünün geceleri yaptığı "beş dakikalık" sürüşleri ile başlıyor.

    yeni bir jason statham filmi misali, getir-götür işlerinde kullanılan, işinin ehli bir sürücünün aksiyon dolu hayatında bulacağız sanıyoruz kendimizi. aradan çok geçmiyor ki, ağır tempo ve müzikler tüm bu fikirleri temizliyor insanın aklından ve drive, güzel bir film noir örneği haline bürünüyor.

    filmin atmosferi zaman ilerledikçe karanlıklaşıyor.

    film, her sahneyi üst noktaya taşıyan müziklerle bezeli. aslında müziklerin taşıdığı çok fazla film görmeye başladık son zamanlarda. geneli idare eder şeklinde giden filmleri dahi bir iki basamak yukarıya taşıyor müzikler. bunun son örneğini tron-daft punk örneği ile yaşamıştık. drive ise sahnelerin çok iyi desteklediği müziklerle donatılmış. sanki müzikler için çekilmiş sahneler izliyorsunuz ya da daha doğru tabiriyle, uzun metraj klipler izliyorsunuz.

    dikkat çekici yönlerden bir diğeri; branson'da tom hardy'ye sahnedeki tüm özgürlüğü veren yönetmen nicolas winding refn bu filmde de ryan gosling'e aynı rolü veriyor. kurgulanması güç mimikler ile gosling, yer aldığı tüm sahnelerde kontrolü ele alıyor, sahnedeki diğer rollere bakasınız dahi gelmiyor. her sahnenin hakimi, güzeller güzeli carey mulligan'a rağmen ryan gosling oluyor.

    sonuçta da şu aralar çok sık karşılaşmadığımız bir türden, karanlık filmlerden, drive ortaya çıkıyor.

    filmin içeriğine çok fazla girmeden, spoilerdan kaçarak drive'ı anlatmaya çalıştım. şu an için imdb puanı 8.1 ve bence tam hakkını alıyor. bu tarz filmleri çok kötü ve basit bulanlar da fazla sayıda lakin çok fazla örneği yok drive ve türevlerinin günümüz sinemasında. fırsat bulursanız bir göz atın derim.
  • son dönemde izlediğim en iyi filmlerden. ryan gosling muhteşem oynamış. müzikler de harika.
  • işitsel olarak doyuran film. film müzikleri haricinde senaryo-oyunculuk-yönetmenlik açısından da ortalama üstü. new wave sevenlerin bu filmi izleyip beğenmeme gibi bir ihtimalleri olduğunu sanmıyorum.
  • bazı filmleri neden çok sevdiğimi anlatmam zor. daha önce collateral ile başıma gelen bir şey. anlatımda senaryonun ötesine geçip, ışığı, rengi ve duyguyu yansıtabilmek; anahtarım bu. yönetmen benim ölçeğime göre kusursuz bir iş yapmış. benim ölçeğim tartışılır, onay görmez, sevilmez, taraf bulur, kabul edilebilir. genel geçer.

    çok iyi film.

    oturup michael mann konuşmayı özledim.
  • yönetmeni nicolas winding refn'in arabalarla ilgisi de, ehliyeti de yokmuş. şaşırmadık.
  • 8,4 imdb'si ve cannes'da aldigi en iyi yonetmen odulu kesinlikle bosa degil, 2011'in en guzel islerinden biri olmus. senaryo ve janri geregi izleyenleri soktugu beklentiden cok farkli bir kalitede anlatim yoluna gitmis yonetmen nicolas winding refn'den once yerine neil marshall, her zamanki gibi dokturen ryan gosling'den once de yerine hugh jackman dusunuluyormus, ben boyle guzel boyle talihli degisiklikler gormedim. boyle tatli bir soundtrack de. kavinsky'den nightcall su an seyir eden ve omur biter yol bitmez diyen tum sofor dostlarimiz icin gelsin.
  • başrolde ki elemanın yaydığı depresif havayı bir de lucas kane yaymıştı. (bkz: fahrenheit)
  • drive'i cekip bir driver'i anlatan yonetmen refn'in ehliyeti yoktur, sekiz surus denemesinde de cuvallamis bir insandir. drive gibi bir filmi cekmek daha kolay geldi herhalde. burdan cikmayan sonuc ise hepimizin bir drive cekebilecegi.
  • film hakkında hiçbir fikrim yok. sadece afişi bana her gördüğümde sebepsizce a history of violence'ın afişini hatırlatıyor.

    http://www.imdb.com/media/rm3840195584/tt0780504
    http://www.imdb.com/media/rm3256391680/tt0399146
hesabın var mı? giriş yap