983 entry daha
  • başka bir açıdan ele alacak olursak, filmde insanlığın üç hali var; pre modern, modern, post modern.

    pre modern kenan öğretmen. modernizme hazır ancak hala duygusal, hala gelenekçi, hala sezgisel. bir yüz yıl önceki halimiz.

    modern nuray öğretmen. idealist, özgürlükçü, eşitlikçi. öte yandan ne tam yenilikçi ne tam gelenekçi. ne tam sezgisel ne tam rasyonel. yarım kalmışlıkların toplamı. nihai durak değil. taşıyıcı. en son 2010'larda görülen insan.

    post modern samet öğretmen. tümüyle rasyonel, özgürlükçü, prensipsiz, geleneğe de yeniliğe de eşit mesafede, amaçsız bir ara form. bütün bu modernlik halini beyhude bir çaba görüp ilkel dürtülere teslim olmakta beis görmeyen ancak çelişkilerin ortasında kalıp bocalayan günümüz insanı.

    buradan ele alıp bilinen insanlığın olan olmayan, acıtan sancıtan her yanını ustalıkla, bütün çıplaklığıyla neşterlemiş adam. hepsine eşit mesafe kalarak, tanrısal bir bakış açısıyla. daha bir sürü bir sürü farklı okumalar yapılacaktır ama bence en esaslı yanı budur filmin. mükemmel bir bilinen insanlık antolojisi.

    ayrıca izlediğim en iyi türk filmi kendisi.
2093 entry daha
hesabın var mı? giriş yap