5 entry daha
  • hit olması beklenen parçaların bulunduğu tracklerden biridir. 2. track de aynı amaç için kullanılır. gerçi bu olayı cdlerle sınırlamak hata olur, çünkü tozlu kasetlerimizi incelediğimizde de aynı durumla karşılaşırız. uzun zamandır varolan bir strateji demek ki. ilk kimin bulduğunu ya da varlığını ilk kimin farkettiğini bilmesem de (ben arda turaç'tan duymuştum vakti zamanında), bu şekilde bir düzenlemenin sebebi hakkında şöyle bir tahminde bulunabilirim: albümlerdeki ilk parça sıklıkla albümün genel havasını (neşeli, melankolik, gaz vs.) yansıtan, özet niteliğinde bir parça olur. bu giriş bölümünün hemen ardından 2. trackte sıcağı sıcağına bombalardan birini patlatmak, dinleyiciyinin ilgisini odaklamak ve albümün devamını daha büyük bir gazla dinlemeye teşvik etmek açısından akla yatkın gözüküyor. işte bu noktadan albümün sonuna kadar olan mesafenin tam ortasına, ki bu da 7. tracke denk gelir genelde, asıl bomba parçayı koymak iyi bir fikir. 2. parçadan alınan gaz 7.ye kadar idare eder; 7.den alınan gaz da albüm sonunu getirtir mantığı olsa gerek. bir nevi hit adaylarının homojen dağılım yani. 7. trackin genellikle b1'de bulunması da bu stratejiyi başarılı kılan etkilerden biri şüphesiz.
    (bkz: imho)
1 entry daha
hesabın var mı? giriş yap