11 entry daha
  • insan sadece "tenzih" yoluyla hakkı tanımak isterse bu yeterli olmaz çünkü hakkın bütün mahlukatta görünen bir yüzü/vechesi vardır. aynı şekilde "teşbih" de tek başına yeterli değildir. ikisinin arası birleştirilmelidir. kaşani, şöyle izah ediyor:

    hakk'ı teşbîh eden bir kimse o'nu belirli bir sûretle sınırlandırmış olur; ve sâbit bir sûret
    içinde tahdit edilmiş olan herhangi bir şey de bir mahlûkdan başka bir şey değildir. bu-
    radan da görmekteyiz ki bu tahdit edici sınırların (yâni eşyânın) bütünü, her ne kadar
    hakk'dan gayrı değilse de, gene de bizâtihî hakk değildir. bunun sebebi de ferdî bütün
    sûretlerde kendini izhâr eden vâhid'in bütün bu sûretlerin bir araya gelmesinden farklı
    bir şey olmasıdır.

    tenzih için,

    (bkz: #33658762)
18 entry daha
hesabın var mı? giriş yap