3 entry daha
  • nasil oynanacaginin ogrenilmesi kesinlikle cok kolay oyun, ozellikle de satranc ile karsilastirilinca. tek sorun cok fazla hamle sansiniz oldugu icin eger dusunerek oynarsaniz (ki yenmeniz icin bu tavsiye edilir) oyunun bitmesi zaman alir.

    oyun; 18x18 kareden olusan tahta ve butun kareleri kaplayacak kadar siyah ve beyaz taslardan olusuyor. oyunun tek ana kurali ise karsidaki kisinin tas ya da taslarinin cevresini kaplamak ve o alani isgal etmek. oyun sonunda tahtada en cok kim alan isgal etmisse o yenmis oluyor. oyuna baslarken tahtada hic tas olmuyor, birer birer sirayla taslarinizi koyuyorsunuz. taslar karelerin kenarlarinin orta noktalarina ya da koselerine konabiliyor. karsi tarafin (diyelim ki beyaz olsun) ornegin bir tasini alabilmek icin o tasin cikis noktalari (sadece cizgi uzerindeki yerler cikis noktalari kabul edilir, capraz noktalar onemli degil) olan 4 noktayi kendi siyah taslarinizla kaplamaniz gerekli. eger karsi tarafin tasi tahtanin en kosesindeki noktadaysa tahmin edersiniz ki sadece iki cikis noktasi vardir. yani sadece iki tasinizi cikis noktalarina yerlestirerek o beyaz tasi alabilirsiniz. eger karsi tarafin tasi tahtanin kenarlarindan birindeyse, bu sefer o tasin etrafini cevrelemek icin sadece 3 tas yeter.

    tabi ki bir seferde birden fazla tasi da alabilirsiniz, ancak rakibinizin taslari bir alanda yanyana bosluksuz sekilde olmali ki cevresini kapladiginizda iceride hic kendisine ait bos alani olmasin.

    bunun disinda bir de infinite loop kurali var ama onu burada anlatmak biraz zor. sadece karsilikli oynarken eger ayni karede surekli bir o sizin tasinizi bir siz rakibin tasini aliyorsaniz anlayin ki bu cikmaza girmissiniz. bu durumdaki kural ise sudur: karsi taraf sizin tasinizi aldiktan sonra ayni hamleyi yaparak siz de onun sizin tasinizi alan tasini alamiyorsunuz. bunun icin bir el beklemeniz gerekiyor. bu loop ise taraflardan birinin o boslugu kendi tasiyla doldurmasiyla son buluyor.
14 entry daha
hesabın var mı? giriş yap