• eger siz de tiksinti verici 3d grafikler ve fps oynanis ile gerizekali yeni nesil oyunculara hitap eden embesilce kolay tarz yerine "ah keske su fallout ve fallout 2'nin devamina yakisir kaliteli izometrik grafiklere sahip derin konulu ve cok genis bir oyun yapilsa" diyen akli selim ve zeki sessiz cogunluktansaniz su oyuna mutlaka bir bakin;

    (bkz: after reset)

    fallout 2 hakkinda goruslerim icin ise; (bkz: #13762236)
  • fallout 1 ile ısınma turları atılmasının üzerine "hayatım, beğendiyseniz size kralını yaparız bizim için zevk" diyerek yapılmış goat oyun.
  • eğer yeteri kadar karizmatik bir chosen one iseniz new reno porno sektörüne girebildiğiniz oyun
  • oyun bitirildikten sonra, istenildiği takdirde devam edilebiliyor. böylece gitmediğiniz yerleri, şehirleri veya yapmadığınız yan questleri yapabiliyorsunuz. 2241 yılında başlayan oyun, -bitirseniz de bitirmeseniz de- 2253 yılında sona eriyor. oyunun en güzel yanı enclave oil rig'den bütün dünyanın sonunu getirmek için soykırım operasyonu yürüten abd başkanı richardson'ı flame thrower ile yakmaktır.

    oyunda çok sayıda weapon seçeneği bulunmakla birlikte, en güzeli ve havalısı ak-112'dir. kalashnikov'un oyuna özgü bir modeli olan söz konusu tüfek oyunda daha çok assault rifle olarak bilinmektedir ve upgrade edildiğinde muz-şarjör takılabilmekte ve bu şekilde reload için daha az ap harcatmaktadır. yalnızca small guns skill'ini geliştirerek ve sadece bu tüfekle yeri geldiğinde burst seçeneği, yeri geldiğinde ise uzaktan tek atımlık saldırılarla çokça düşman haklanmıştır.

    oyunu bitirdikten sonra ikinci iş olarak new reno'ya gidip burada shark club massacre olayını gerçekleştirmek ve mafya babası john bishop'un testislerini patlatmak ise ayrı bir eğlencedir.

    oyunu bitirdikten sonra devam etmek isteyenler için şöyle bir tüyo verelim: new reno'daki drunk cupid shapel'e gidin, burada tully adında sarhoş bir rahip var, size fallout 2 hint book'u takdim edecek. bu kitapla sınırsız skill ve perk alabiliyorsunuz. bunu yaptıktan sonra navarro base dahil yok edilemeyecek yer kalmıyor.
  • oyun tarihinin dönüm noktalarından biridir.

    her ne kadar ilk fallout ile karşılaştırıldığında "kara mizah" yanı ağır bassa da, içindeki milyonlarca satır kod, algoritma, senaryo, quest ve diyaloglar size uzuuun bir deneyim yaşatıyor. sadece arroyo ve klamath'ın içerdiği görevler 3-4 saati buluyor; ki bu iki şehir oyunun başında karşılaşacağınız en küçük iki kasabadan biri.

    satın aldığınız araba ve yanınızdaki dogmeat adlı köpeğinizle mad max havasında takılabilir, gecko derisi yüzerek survivalist bir hayat yaşayabilirsiniz.

    fakat oyun belli bir zaman sonra, bitirseniz de, bitirmeseniz de sona eriyor (15 sene idi sanırım, hatırlayan arkadaşlar uyarsın lütfen). beni en çok üzen yönü bu olmuştu. kimsenin bilmediği, hatta questlerinin bile yazılmadığı, yarım bırakıldığı anlaşılan bir sürü yer ve insanı da görebilirsiniz.

    oyun o kadar büyük ki, yapıldığı yıla göre çok sıkı bir çalışma ile kısa bir sürede piyasaya sürülmesi inanılmaz. çok iyi dengelenmiş turn based savaşları ve s.p.e.c.i.a.l. sistemi, neredeyse tüm oyunu ve gidişatı etkileyebiliyor. intelligence'ı 1 olan bir adamla oynamak her ne kadar insanı kahretse de, çok çok eğlenceli diyaloglarla karşılaşıyorsunuz. bu oyunda çok zaman geçirdim.

    batıdaki denizden doğudaki dağlara kadar gezmediğim yer, yapmadığım quest kalmadı (bir tek hubologistlere dadanmadım nedense). bir oyunu bu kadar zengin yapmak emek ister. bu emek takdire şayandır.

    bu oyunun cdsi kırıldığında yıl 2001 idi. oyun çok bilinmediği için hiçbir yerde cdsini bulamamıştım. en son, merterde bir oyun satan cd dükkanında onu gördüğümde o kadar sevinmiştim ki anlatamam. üstelik adam o oyunu ucuz oyunların arasına koymuştu. bir bakıma oyuna hakaret bu, ama benim açımdan büyük bir şanstı.

    "now my soul may join the eternal song. " - hakunin
  • bilgisayardaki rpg lerin en üst noktası, üzerine oyun yapılmadı. bir daha da yapılması da zor gözüküyor. 20 farklı karakterle yirmi farklı şekilde bitirebileceğiniz yegane oyun. süslü grafikler yerine içerik zenginliğini tercih eden son oyun. oyundaki detayları anlatmak için kitap bile yazılabilir. karakterinizin her özelliği bir şekilde oyuna etki eder, ister iyi ister kötü, ister güçlü ister zayıf, ister akıllı ister geri zekalı bir karakter yaratın oyun hepsine farklı tepki verecektir. porno yıldızı olup, patronunuzun hem karısı hem kızı ile yatabileceğiniz kaç tane oyun var ki. (hemde aynı anda)
  • türk topluluğu tarafından bütün yorumları okumaya çalıştım. gerek burada gerek donanım haber veya başka siteler olsun "nasıl bir oyundur bu allah aşkına" dedirtti bana. oyunun mizahi yönü baya ağır hatta o kadar ağır ki her ne kadar başlangıç olsa da dh'de bir konuda gördüm, int 2 verdiğimizde karakterimizle bildiğin dalga geçiyorlar. en basitini anlattım size. bu kadar detaylı beklemiyordum.

    aslında bir saat oynadım ancak turn-based sistemi bana göre değil diyerek kapatmıştım kesinlikle hata ettim. tekrardan başlayacağım melee build arıyorum bir tane buldum ama iyi midir kötü müdür emin değilim. üstat oyuncular eğer hala buralarda dolaşıyorlarsa yeşillendirirlerse çok mutlu olurum melee/unarmed veya ayrı ayrı da olabilir.
  • bi kickstarter projesi çıksa da izometrik grafiklerle yeni bi fallout oyunu oynayabilsek.
  • fallout 2'de ilk oyundaki maltese falcon'un olduğu bölgeye (the hub) giderseniz (vault 13 civarlarında), oradaki vault kıyafetli tipler ilk oyunla dalga geçiyor ve bir sürü göndermeler yapıyorlar. aklımda kalanlardan bazıları.

    --- spoiler ---

    - kısa siyah saçlı asi female karacter tipi ha? bu klişeyi kim seçti allah aşkına?
    -hey, ilk oyunu dogmeat'i öldürmeden bitiren adamın hikayesini duydun mu? adam dogmeat'i her katta ışın korumalı kapıların arasına hapsederek oyunu dogmeat'i öldürmeden bitirmeyi başarıyor. tabii gerizekalı hayvan her katta tekrar çıkıp dibinde bitmese işi daha kolay olurdu.
    -sonra içeri girip şöyle dedi."sadece bir su çipine ihtiyacım var. nerede bulabileceğim hakkında bir fikriniz var mı acaba?" hahahah.
    -sonra hiç bir şey söylemeden vault overseer'i delik deşik etti. tam bir çılgındı.

    --- spoiler ---

    edit: bu bir rastgele karşılaşma ve başka mekanlarda gerçekleşebiliyorlar diyen arkadaşlar oldu. ben hub'da yaşadım, kimi oyuncular ise rafineride yaşamış. düzeltmiş olalım.
  • https://abandonware.rosencruz.com/fallout-2/

    yapım süreci oldukça garip geçmiş oyun. interplay'in içinde bulunduğu finansal sıkıntı nedeniyle, ilk fallout henüz bitmeden ikinci oyunun konsept çalışmaları başlamış. ilk oyun piyasaya sürüldükten sonra ise 9 ay içerisinde black isle'a fallout 2'yi bitirme talimatı verilmiş. oyundaki içinde insan olmayan devasa araziler, binalar vs. biraz da bu nedenleymiş. daha sonrada durumun fallout atmosferine daha uygun olduğu düşünülmüş ve patch vb. ile düzeltilmemiş.

    kaynak : https://www.pcgamesn.com/…out-2/fallout-2-wasteland
hesabın var mı? giriş yap