• bi 4 saatte de ben bitirdim oyunu. biraz demo ile normal oyun arasında kalmış diyebiliriz sanırım bu oyun için, müzik dilinde ep denebilir belki single ve lp arasında kalmış gibi düşünürsek löl.

    --- spoiler ---

    açıkçası oyun bence çok güzel başlamasına ve daha başında ufak çaplı üzmesine rağmen daha sonraları "mystery" i de anlamaya başladıkça yavanlaştı. koskoca mystery'nin brian ve ned olması çok basit. kaldı ki sağlam bir motivasyonu da yok bence ned'in. ben mi bir şey kaçırdım anlamıyorum ki?

    ayrıca öyle hüzünlü başlatmanın sonu delilah'ı görmemeyle bitmemeliydi. bilmiyorum her diyalog oyuna etki ediyor deniyor acaba delilah'la kavuşan oldu mu?? ben youtube'dan biraz bakınayım bakayım.

    --- spoiler ---

    edit: oyunu beğenmedim diye iade talep ettim ama steam bu sefer yemedi. oyunu 4 saat 6 dakika oynamışsın hacı ne yazık ki demişler. neyse sağlık olsun.
  • oldukça silik bir son ile bitip gitmiş oyundur. resmen dağ fare doğurdu. oysa ki çok büyük potansiyeli vardı. campo santo oyunun yapım aşamasının yarısında sıkılmış da yalapşap bir şeyler karalayıvermiş sanki, bunu diyalog sıklığı ve kalitesinden de anlıyorsunuz.

    spoiler vermeden şunları söyleyeyim de benim gibi hayal kırıklığı yaşamayın. beklentileri düşürdükten sonra hala alıp oynanabilecek bir oyun ama fiyatını bence haketmiyor.

    -oyun open world değil, görünmez duvarlarla ve diz seviyesindeki çalılar nedeniyle haritanın çoğu yerine gidemiyorsunuz. gülünç gerçekten..
    -oyunda survival yok, karakter acıkmıyor, susamıyor,
    -oyunda envanter ve crafting sistemi yok,
    -oyunda yangın tespit edip haber verme mekaniği yok, kulübenin ortasındaki yangın tespit etme haritasını görüp de heyecanlanmayın boşuna orda öylece süs gibi duruyor oyun sonuna kadar,
    -oyunda yan görev diye bişey yok, bulduğunuz notlar, birtakım eşyalar falan hep süs biryere bağlanmıyor yani,
    -oyunda balık tutmaca yok, elinizde olta görüp de heves etmeyin boşuna,

    o yok, bu yok ne var lan it dediğinizi duyar gibiyim. kaliteli diyalog var o da sonlara doğru yavanlaşıyor, başka da bir halt yok güzel kardeşim. hakikaten yazık etmiş campo santo. ya şu oyunun adam gibi ikincisini yapsınlar ya da yapacak başka bir firmaya satsınlar oyunun haklarını.

    ındie, bağımsız geliştirici falan diye hiçbirine acımayacaksın onu anladım. yalancı pazarlama, false hype falan hepsi bunlarda da var. bastım steamden refundu 3 saat oynamama rağmen kabul ettiler. adamsın lan gabe, sen de olmasan çok acıyacaktım o paraya.
  • programcılarının kendi yeteneklerini denemek için geliştirdikleri bir program gibi geldi bana. kazandıkları tecrübeyi üzerinde çalıştıkları başka projelerde kullanırlar belki.
  • --- spoiler ---

    oyunu bitirdim ancak başta aldığım o tadı 2. kısımda alamadım. sonu dendiği gibi aceleye getirilmiş. ben oyun tanıtımında biraz daha ormanla etkileşime gireriz diye düşünürken oyun aşırı linear yapılı bir yapım çıktı. envanter yok, survival öge yok... oooffff. düşünsene oyunun don't starve gibi oynanışı olaydı. gün içersinde toplanacakları toplayıp akşam da kulede geceyi geçirseydik, fırtına olaydı, yaz-kış döngüsü olaydı, orman yangını olaydı, kulenin gücünü sağlayan jeneratöre saldıran çeşitli hayvanlar veya mistik ögeler olaydı, gece-gündüz döngüsü dying light gibi uyuyarak sağlansaydı... çok mu şey istedim ki bilemedim şimdi. neyse şimdi steam'de ana dying light oyununa sahip olduğum için yapımcısı tarafından benim gibi bu oyuna sahip olanlara ücretsiz sunulan dying light enhanced edition ı yükleyeyim. belki oyuna bir şeyler eklenmiştir. amk jade i niye öldürdünüz o... çocukları ?
    --- spoiler ---
  • niye bu kadar eleştirildiğini anlamadığım güzelim oyun. belki yaratılan hype'a göre biraz düşük kalmış ama senaryo ve diyaloglar beni olabildiğince tatmin etti. hem görsel hem de oynanış açısından yaratılan konsepte sadık kalınmış. senaryonun ikinci yarısının tatmin etmediğini söyleyenlerin beklentilerini merak ediyorum.
  • beni bir kaç günlüğüne başka bir dünyada yaşatan yürüme simülasyonu oyun. *
  • bana, bir oyun nasıl bu kadar lineer başlayıp, sonra hikayesiyle bu kadar bomba gibi gelip bu kadar sert yere çakılabilir diye sordurtan oyun.

    atmosferi güzel. shoshone ormanına bekçilik yapan bir baş karakter fikri gerçekten orjinal. sesler ve müzikler güzel. ama o kadar işte. kocaman orman yapıp, yarısını kullandırtmamak veya görünmez duvarlarla sadece yapımcının istediği yerden oyuncuyu sürekli olarak yürütmek vs gibi tonla yanlışı var oyunun. fakat en büyük problemi aşağıda spoiler içerisinde detaylıca bahsedeceğim hikaye kısmıyla alakalı. eğer hikaye olarak çok bişey beklemiyorum yaaa diyorsanız (ki adventure oyununda bunu demeyin, diyorsanız da bilin ki yanlış oyun oynuyorsunuz action falan oynamanız gerekiyordur halbuki) buyrun oynayın.

    --- spoiler ---

    baştaki seçim kısımlarını görünce, gerçekten hoşuma gidebilir demiştim. oyun inanılmaz bir hype ile geldi çünkü biliyorsunuz. son zamanlarda da telltale oyunlarıyla her ne kadar sevmesem de life is strange denilen oyunla vesaire hayatımıza da iyice bu diyalog seçmeli adventure oyunları girdi ve beklentileri yükseltti. ben de yine bu tarz bir dokunuş mu var acaba diye ümitlenmiştim. adamlar da heralde bunun ekmeğini yiyelim yaaaa dediler ki böyle bir bölüm koymuşlar.

    bilmiyorum, kesin vardır şimdi çıkıp "yaaa ne güzel roman anlatımı gibi olmuş diye". arkadaşlar, çizgi roman formatında anlatılsa seçim falan olmadan, o kısım daha güzel olurdu yazılı mazılı halinden illa ki olsun diyorsanız. benim için oldukça sıkıcı geçti özellikle ilk iki saat. yürüyüp durdum ve delilah ile henrynin içi boş konuşmalarını dinledim. sonra kızların gelişi henrynin kulesinin basılması gizemli adam çitler falan derken oyun hareketlendi ve gerçekten merak etmeye başladım. açıkçası mağarayı da ilk keşfettiğimde aman bu kadar sıkıcı bir oyunda ne olabilir mağarada ya maden vardır olsa olsa demiştim. fakat bu hareketlenmelerden sonra hikaye bayağı sardı beni ve çitlerin ardındaki iletişim malzemelerini falan da görünce noluyo lan dedim iyice.

    delilah ve henry kendi aralarında yahu bu kadar büyük alan çitlerle nasıl kapatılır falan diye konuşurken paso ve beklentiler bu kadar yükseltilmişken delilah'nın laf arasında anlattığı bir adamın sorumlu çıkması bende öyle bir hayal kırıklığı yarattı ki gerçekten çok sinir bozucuydu. hani sonunun aceleye geldiği o kadar belli ki ...... orada bayağı büyük bir alanı çevreleyen çitler var. bayağı yüksek radyo alıcıları ve kompleks iletişim cihazları var, üzerine bir de "denek" olduğumuzu iddia eden delilah için de aynı şeyi söyleyen, karakterimizin manipülasyona açıklığından tutun kendisi hakkındaki görüşlere kadar her şeyine değinen belgeler var. buna çıkıp, yaaa işte ölen çocuğun babası yapmış kendisi öldürdü gibi görüp onu yargılayacaklar diye ama adam aslında zaten suçluluk da hissediyormuş falan demek oyunun sonunun kesinlikle aceleye geldiğini gösterir.

    twist yapmaya çalışmışlar derseniz, twist öyle değil şöyle yapılır: o belgeleri buluruz, ortada ruhsal olarak sıkıntıda olan iki karakterin üzerinde sosyal deney yapıldığını anlarız. sonra olayı julia ve javier üzerine çevirirler ve mal gibi kalırız. aslında henrynin de delilahnın da psikolojik sorunları olduğunu, bahsettikleri insanların hiç var olmadıklarını falan öğrenebilirdik. bir ara henry ben deliriyor muyum dediğinde aha yoksa lan?!?!?! dedirtmişti ki oyunun sunduğu "asıl" sondan çok daha tatmin edici olurdu henrynin o halini görerek oyuncunun oyunu bitirmesi.

    lütfen arkadaşlar, bu kadar güzel bir atmosfer ve potansiyel nasıl heba edilir bu şekilde ya.

    --- spoiler ---
  • oyunu ilk kez oynadığımda bende herkes gibi biraz hayal kırıklığına uğradım doğru ancak ikinci kez oynadıktan sonra aslında yapımcıların bazı şeyleri oyunu oynayanların hayal gücüne bırakmayı amaçladığını düşünüyorum. herşeyi açıklasalar çok anlamlı olmayacak belki. benim hayal gücümü kullanarak çıkardığım sonuçlar şöyle sıralanıyor.

    --- spoiler ---

    * gerek henry gerek delilah ruhsal olarak çok sağlam karakterler değil ikisi de fazlasıyla bencil, delilah'ın alkol problemi var ve kendi dünyasında yaşıyor. bu dünyasına yapılabilecek müdahalelerden kaçınma amacıyla ormanda meydana gelen olayları yalan yanlış rapor etmeyi alışkanlık haline getirmiş. (teenager'lar hakkında yanlış rapor hazırlaması vb. birkaç olayı daha var) büyük olasılıkla ned goodwin ile ilgili olayı da biliyor ancak doğru raporlamadığını düşünüyorum. henry'nin kulak misafiri olduğu radyo görüşmesinde bu konudan bahsediliyor büyük ihtimal.
    * bryan goodwin'in ölümü bir kaza. babası eski asker ve beyninden çok fiziki gücüne güveniyor. mental olarak pek sağlıklı bir yapısı olmadığı anlaşılıyor. oğlu ise tam tersi, hayal dünyasında yaşıyor, frp oynuyor, bilimle ilgileniyor. tırmanışlar konusunda babası onu zorluyor diye korkusundan araç gereçleri bile saklamış artık çocuk. çocuğun ölümü ile ned iyice kafayı sıyırmış oluyor.
    * bilim istasyonunun ned ile ilgisi yok. bilimsel çalışmaların yapıldığı bir yer. ned goodwin, henry ile delilah'ın konuşmalarından henry'nin paranoyaklaştığını fark edince oraya iki sahte rapor koyup bilimsel denek olarak kullanıldığı izlenimi yaratmayı amaçlıyor.
    * olaylar ortaya çıkmaya başlayınca ned herşeyi itiraf ediyor ve ortadan kayboluyor, bu durum delilah'ın da işine geliyor, yine yalan yalnlış birşeyler yazıp yolumuza gideriz diyor, henry'de bunu kabul ediyor.
    * ormanda rastlanan pek çok ilginç şey oluyor, gölde ördek var mesela, ayrıca kütük üzerinde bir rakun görebilir, evde iki adet kaplumbağa besleyebilirsiniz. ilginç detaylar bence, keşke doğa ve hayvanlar ile daha çok etkileşim olsaydı.
    * ron ve dave ismindeki iki ranger arasındaki yazışmalar ilginç. onların hikayesini anlatan bir dlc olsa keşke.
    * hawker's nest'in hikayesi ürkünç ve eğlenceli.
    * jane eyre - oyundaki tek gerçek(?) kitap.

    --- spoiler ---
  • geçenlerde bi günde bitirdiğim oyun.açıkçası bana sürükleyici geldi.ara sıra walkthrough videolarına bakasım geldi ama kendimi tuttum.bi o kadar sürükleyici bi o kadar da gerilim içeren bi oyun olmuş.
hesabın var mı? giriş yap