• kendine has ayrı bir tarzı olduğu için kim ki duk filmlerinin tamamını ayrı tutarak söylüyorum; bugüne kadar izlediğim eser derecede güney kore filmlerinde şunu fark ettim ki; öldürme sahneleri çok vahşice.

    son günlerde izlediğim aklımda kalan iki örnek için;
    (bkz: the raid)
    http://www.imdb.com/…tle/tt1899353/?ref_=fn_al_tt_1

    (bkz: the brotherhood of war)
    http://www.imdb.com/…tle/tt0386064/?ref_=fn_al_tt_1

    büdüt:

    the raid'in endonezya filmini hatırlatan mesajlar geldi. doğru, entariyi "güney kore sineması" olarak değil de, "o da dahil olmak üzere genelde action'lı uzak doğu filmleri" olarak düzeltmiş olayım. hatırlatmalar için goldenwand ve blackshankson'a teşekkürler..
  • dünya sinema bütçesinin tamamını alıp sürekli film yapasıca.

    değişik bir tanım yapma taktiği buldum bence..
  • insanoğluna "ulan yavşaklar! medeniyet basamaklarını üçer-beşer tırmansanız da en ilkel duygularınızla nihayetinde siz busunuz işte amk!" der. eser verdiği türler dünya sinemasının en iyi örnekleridir kanımca.

    intikam: oldeuboi, boksuneun naui geot, chinjeolhan geumjassi, yongseoneun eupda
    aşk: yeopgijeogin geunyeo
    savaş: taegukgi hwinalrimyeo
    suç-polisiye: salinui chueok, madeo, chugyeogja, akmareul boatda, pyeong-haeng-i-ron
    korku: janghwa hongryeon, sam gang yi
    vampir: bakjwi
    bilim kurgu (canavarlı-manavarlı): gwoemul
  • çok güzel filmler üretilse de konuşma şekillerinin garipliği ve karakterlerin birbirine benzeyebilmesi nedeniyle film izlemeye konsantre olamadığım sektör..
  • iyi aksiyon filmlerinin de çıktığı sinemadır. öteki sinema'dan murat kızılca en beğendiği 25 aksiyonu sıralamış.

    http://www.otekisinema.com/…n-iyi-25-aksiyon-filmi/

    25- ınjeong sajeong bol geot eobtda (nowhere to hide, 1999)
    24- hoi-sa-won (a company man, 2012)
    23- yeong-hwa-neun yeong-hwa-da (rough cut, 2008)
    22- geomi sup (spider forest, 2004)
    21- orora gongju (princess aurora, 2005)
    20- bumchoiwaui junjaeng (nameless gangster: rules of the time, 2012)
    19- boo-dang-geo-rae (the unjust, 2010)
    18- telmisseomding (tell me something, 1999)
    17- yu-wol-ui il-gi (diary of june, 2005)
    16- 2009: lost memories (2002)
    15- swiri (1999)
    14- silmido (2003)
    13- gonggongui jeog (public enemy, 2002)
    12- ajeossi (the man from nowhere, 2010)
    11- gwoemul (the host, 2006)
    10- boksuneun naui geot (sympathy for mr vengeance, 2002)
    9- hwanghae (the yellow sea, 2010)
    8- gongdong gyeongbi guyeok jsa (j.s.a.: joint security area, 2000)
    7- chugyeogja (the chaser, 2008)
    6- oldboy (2003)
    5- madeo (mother, 2009)
    4- dalkomhan insaeng (a bittersweet life, 2005)
    3- chinjeolhan geumjassi (lady vengeance, 2005)
    2- akmareul boatda (ı saw the devil, 2010)
    1- salinui chueok (memories of murder, 2003)
  • birkac yonetmen haric artik kaliteli film uretemeyen holywood'dan sikilmis bunyelerde ilac etkisi yapar.
  • kim ne derse desin veya önyargıyla yaklaşsın bu çekik gözlü çocuksu davranışlı arkadaşlarımız sinema sektöründe holivudla yarışabilecek seviyededirler ve hatta hayranlıkla izlediğimiz bazı filmlerin orijini g.korelilerden çıkmıştır((bkz: the departed)).

    edit: umutsaoirse arkadaşımız uyardı sağolsun, the departed filminin orjini güney korelilerden çıkmamış hongkong yapımıymış.
  • hollywood'un sırtını tamamen çizgi roman uyarlamalarına, hem kendi ülkesindeki hemde asya sinemasındaki orijini sapasağlam olduğu halde yapılan yeniden çevrimlere, seriyi sil baştan daha süper ele alıyoruz diyerekten daha kötü yapılan rebootlara, uyarlanmadık kitap bırakmayacağız düsturuyla tüm önemli edebiyat eserlerinin uyarlamarıyla tamamen "özgün kabızlık" yaşadığı dönemde biz sinefiller için hazine gibi sinemadır.

    şu bir gerçekdir ki güney kore sineması gücünü en fazla şiddeti ele alma biçiminden alır ve bu yönüyle takdir edilir. tabii ki diğer türlerde de çok önemli eserleri vardır fakat onu hem uluslarasarası festivallerde hemde bizim gibi sinemasını dışardan takip eden sinemaseverler tarafından asıl bilinmesine sebep olan bu tarz şiddet etrafında şekillenen filmler ve onların temalarıdır.

    örnek olarak, park chan wook, kim ji-woon; ele aldığı karakterlerin intikam dünyasına bizi hemen katabilme ve etkileyebilme başarısını göstererek teknik ve biçimsel olarak da takdire şayan bir teknik kabiliyetleri var. hani elbette produksiyon, makyaj, figürasyon bunların tümü para fakat tüm bunları harika bir koordine ve yetenekle bir araya getirip ortaya bir sanat eseri çıkaracak tek kişi yönetmendir.

    sıradan, normal, bizim gibi dertleri sıkıntıları olan bir karakterin canavarlaşma sürecini bize yansıtırken karakterleri yargılamayıp insan'ın içindeki o şiddet duygusunun ne zaman ne şekillerde ortaya çıkabileceğini son derece çıplak ve sert bir gerçeklikle sunabilmeleri bana göre en büyük meziyetleri. sonuçta sadece intikamı intikam olarak ele almak değil onunla birlikte insanın karanlık tarafına yani saklı canavara bizi ikna etmek ve filmi bunun alt metinleri üzerinden ilerletmek başarının sihirli yanlarından biri.

    son olarak benden bu sinemaya başlayacaklar ya da zaten takip edip arada bazı filmleri atlamış olanlar için küçük, naçizane bir liste gelsin;

    boksuneun naui geot
    oldeuboi
    chinjeolhan geumjassi
    janghwa hongryeon
    dalkomhan insaeng
    joheunnom nabbeunnom isanghannom
    akmareul boatda
    salinui chueok
    chugyeogja
    hwanghae
    ajeossi
    hoi-sa-won
    bumchoiwaui junjaeng
hesabın var mı? giriş yap