• allahın dostu anlamında arapca sözcük.
  • sevgili olmada acziyet ve zaaf içeren bir yön bulunması hasebiyle, allah'ın sevgilisi yerine, varlığın içerisinde allahın en sevdiği manasına gelmesinin, allah'ın zat ve sıfatları açısından daha yakışık alacağının ifade edildiği hz. muhammed'in (aleyhissalatu vesselam) peygamberler arasında öne çıkan sıfatı
  • birinci dunya savasi sırasında afgan kralıdır.afgan kraliyet sulalesinin dayandığı kişidir. harp sırasında tarafsız kalsa da 20.yy boyunca ulkesinin ingiliz-rus etki alanlarına bölünmesini önleyememiş, 1919'da akrabası amanullah han ile afgan-ingiliz savaşı'nı başlatarak hindistan'ı işgale koyulmuş, 1919 yılında suikastle öldürülmüş, osmanlı halifesinin cihad ilanını iplememiş şahıstır.
  • ortodoks islami geleneğe göre muhammed peygamber allah'ın sevgilisidir. çeşitli meal ve tefsirlerde bir ayet ''kul'' yani ''de ki:'' ile başlıyorsa meal ya da çeviriyi yapan kişi ayetin başına parantez içinde (ey habibim) şeklinde ekleme yapmakta beis görmez. oysa ki kuran'da allah peygamberler ile arasında olan diyaloglarda sevgili ve aile kavramlarına dair benzetmelere hoş bakmaz. sadece ibrahim peygamberden halilullah yani allah'ın dostu olarak bahsedilir peygamberler içinde. habip veya sevgili kavramının allah ile muhammed peygamber arasında bir yakınlık derecesi olmasının kuran'da bir kaynağı yoktur. zamanın ötesinden hatırlatılır.
  • (bkz: amadeus)
  • (bkz: emanullah han)
  • peygamber elbette allah'ın sevgilisi değildir. kuran'da peygambere böyle bir sesleniş yok. var diyen ayet yazsın. şu videoda güzel anlatılmış.
  • habibullah= allah'ın sevgilisi (habib).
    amadeus = allah'ın (deus) sevgilisi (amare/amor).

    bu durumda amadeus mozart oldu mu habibullah mozart. halilullah, pardon hallelujah!

    valla habibullah bu haliyle, saraydan kız kaçırsa yeridir ki kaçırmış da (bkz: ikhtitaf fi assaraya)
    https://youtu.be/fyokhv3c618?t=732
  • allah'ın sevgilisi anlamında hz. muhammed.

    sen olmasaydın yaratmazdım buyurulmuştur. çünkü o resul ki hakk'ın ilk seyircisidir ve hakk'ı çok sevmiştir hakk da onu sevmiştir.

    bizler ise onun hürmetine seyirciler olmuşuzdur. ve olup biteni nur-i muhammedî perdesinde izlemekteyiz. nur-i muhammedî ki hakk'ın hakikatini ortaya çıkaran perde-i muazzamdır. ortaya çıkan şey ise tüm âlemlerdir. bu hem açan hem de gizleyen öyle bir perdedir ki gizlediği noktada şeytan o zulmetten yaratılmıştır. bütün kafirlik ve cehalet o gizlenen noktada ortaya çıkamayan tecelliyat ile ilgilidir.

    açığa çıkan nokta ise iman noktasıdır. aşık ile maşuk arasındaki sır ise vahdet hâlidir.
hesabın var mı? giriş yap