• yazarların basit buldukları ve çözdüklerini/tamamıyla anladıklarını düşündükleri film.

    filmlerde foreshadowinglere dikkat etmek gerekiyor. nitekim bu film de en başından sonunu anlatıyor. adam kurguladığı ev aletleri reklam filminde bile hayalindeki cenneti yani filmin adındaki gibi mutlu ve refah içinde, lüks içinde bir yuvayı göstermiş. müşteri reklam filmi beğenmemesine rağmen zorlamış ve onaylatmış. yani hayalindeki şeye zorla sahip olacağının sinyalini daha ilk saniyelerinde veriyor.

    buraya kadar hepimizin malumu... peki kaçırdığımız nokta ne? film aslında başarı olgusunu ev sembolü üzerinden sorguluyor.

    iyi bir evde yaşamak mı başarıdır yoksa o evi nasıl elde ettiğin mi? tomas bu evi eşinin babasının çok zengin olması sayesinde elde etti çünkü bu evlilik sayesinde o yüksek iş pozisyonuna geçebildi. nitekim kendisini başarılı görmediği için belki de içiyordu ve içkili olarak araba kullanıp kaza yaptı, eşine şiddet uyguladı vs. javier ise reklamın altın çağlarında; klişe ve basitçe bulunmuş, cesur olmayan, buna rağmen konjonktür gereği işe yarayan reklam fikirleriyle parayı ve kariyeri yakalamış biri. yani yaratıcı biri değil, ki zaten o nedenle çağa ayak uyduramayıp kariyeri bocalıyor. bu nokta çok hoş çünkü günümüzde tüm toplumlarda karşılaşılabilecek ama filmlerde çok az işlenmiş gerçek bir insan profili javier. tomas da javier de aslında ideal açıdan bakıldığında haketmedikleri bir başarının içindeler. javier bir noktadan sonra başarıyı ayağına gelen bir top ya da şans değil de; hayattan söküp alınması gereken bir meziyet olarak tanımlamaya başlıyor. yukarıdaki entrylerde eleştirilen karakter değişiminin iyi yansıtılmaması olayı işte bu ve evet katılıyorum. bu aydınlanma anı daha net gösterilebilirdi.

    artık javier kendime başarı imgesi olan eve ulaşmak için onu haketmek gerektiğini kodladı. tomas kayınbabasından bu başarıyı elde ettiği için javierin gözünde tomas bu evi haketmemişti. (filmin ilk repliği: "hakettiğiniz hayat" ) böylece aranılan güdü bulunmuş olur ve olaylar gelişir...

    günümüzde hakikatten de başarıya nasıl ulaşıldığı çok da önemli değildir. göz önünde olan asıl şey başarı metalarıdır. prestijli dergilerde verilen mülakatlar ya da hayat hikayelerinin anlatıldığı sohbetlerde gelinen aşama bazen hoş bir laf akçesi olsa da kimse bunlarla ilgilenmez. başarılı insanların otobiyografileri çok satmaz. satanlar da sadece kitaplık rafını süsler. ne yazık ki aslolan metadır. metaya nasıl ulaşıldığı değil. o nedenle film böylesine protest bir sonla biter. izleyicisine o beklediği adalet duygusunu vermez. çünkü dünya adil değildir.

    bana göre bu adaletsizliği yaratan insanlığın kolektif bilinci. eğer yeterince çok sayıda insan bu dövüş ya da kaç ilkel güdüsünden kurtulup bütünün iyiliğini düşünmeye başlarsa ancak o zaman dünya adil bir yer diyebiliriz. ama şu an filmdeki javierin bakış açısı insanlığın fotoğrafı.

    başarı olgusunu kendimi bildim bileli sorgulayan biri olarak çok sevdim filmi. umarım herkese kara ayna tutmuştur film başarı üzerine.
  • akıcı bir netflix filmi. burayı okuyunca mantık hatalarına birini ekleyeyim dedim.

    --- spoiler ---

    peki adamın eski karısı bulduklarını yeni karısına direkt anlatsa daha mantıklı olmaz mıydı ? hem evinden olmazdı yardım ederlerdi hem de adam en başından beri kızım var boşandım diyip durdu. yalanları da ortaya çıkardı.
    --- spoiler ---
  • --- spoiler ---

    evin kilidini değiştirme, bilgisayar ve telefona kilit koyma, sene olmuş 2020 hala insanlara güven. oldu mu şimdi tomas he?
    --- spoiler ---
  • --- spoiler ---

    o değil de her hayatta musluğun akıyor ona ne diyorsun havyar kardeş
    --- spoiler ---
  • anafikri “g**ü yere yakın olanlardan uzak dur” olan ispanyol filmi. ispanyol sinemasını severim. ancak bu bence ortalamaydı.
  • 2020 yılı netflix ispanyol yapımı filmlerinden... filmin konusu kısaca şu şekilde, javier muñoz, başarılı bir yöneticidir. ancak bir anda işsiz kalması hayatının tepetaklak olmasına neden olur. ailesi ile birlikte kaldıkları evin masraflarını karşılayamayacak durumda olan javier'in evini satmaktan başka çaresi yoktur. evini sattıktan sonra hala anahtarlara sahip olduğunu fark eden javier, eski yaşamını geri kazanabilmek için harekete geçer. filmden çıkarılacak tek ders, yeni taşındığınız evde mutlaka tüm anahtarları değiştirin ..
  • javier korkulacak denli kötü adamsın dedirten film.
  • film seyirlik ama 10 üzerinden 5 çünkü hiç te gerçekçi değildi. özellikle 2 tane çok fena flaw var
    --- spoiler ---

    tomas öldürülünce hiç mi otopsi yapmadılar da yüzüne baskı yapılarak boğulduğu anlaşılmadı

    ayrıca javier, önceden tomasın karısına 14 yaşında çocuğu olduğunu, boşandığını söylemişti, kadın bunla evlenirken hiç mi aklına gelmedi

    --- spoiler ---
  • güzel film. ispanyol filmleri başarıyı hak ediyor. imbd'sini düşük buldum daha yüksek olabilirmiş.

    --- spoiler ---

    javier ne yaptı ne etti, başardı, lara'nın kocası yaptı kendini, zafere giden her yol mübahtır anlayışıyla, ve tanrının da yardım etmesiyle tüm plan tıkır tıkır işledi, ve hedefine ulaştı.

    javier başından beridir kendi hayatını yani kendi ailesini sevmedi, zenginin çocuğu bale yapar, kendi çocuğu obez, ve okulda zorbalık görür. javier, hayatın hiç adil olmadığını biliyordur.

    lara ve tomas sıkıntılı bir aileydi. görünenin aksine hiç mutlu değillerdi. daha önce geçmişlerinde şiddet olduğundan dolayı, lara bu kadar şüphelendi ve hep şüpheyle yaklaştı tomas'a ve bence doğru olanı yaptı. tomas adi herifin ve gerçekten larayı hak etmeyen alkolik ve aşağılık birisi olduğunu düşünüyorum. kendi öz kızıyla bile doğru düzgün bir bağ kuramamış. bale kurslarına gidip, görmemiş. onunla sosyal aktiviteler yapmamış. sadece kader ve tanrının şansı nedeniyle, lara'nın yani kayınpederinin zengin olmasının ekmeğini yiyerek, çaba harcamadan yüksek makam mertebinde olan biri.

    aynı zamanda kaza yaptıklarında, yani arabada çocuğu olmasına rağmen içkiyle araba kullanacak kadar karaktersiz, kendisinden başkasını düşünmeyen aylak bir adam.

    belki de doğrudur, hayat gerçekten adil değil, başkalarının hak ettiği hayatları başkaları yaşıyordur.

    lara bunu bildiği için, javier'in monicaya iyi bir babalık yapmasından ziyade ve hem iyi bir eş adayı olduğunu çok iyi anladı. zaten balığın kılçığı çıkar gibi hemen bale davetini kabul etmesi, filmde bazı şeyleri daha iyi anlamamıza sebep oldu.

    bahçivana gelirsek, hadi külotu aldın be oçe, kamera yerleştirip ne yapacaksın. senin geberip gitmene, javier'in seni öldürmesine çok sevindim.

    --- spoiler ---
  • işini, itibarını ve evini kaybeden bir adamın, kaybettiklerini geri kazanmak için yapabileceklerini konu edinen ispanyol yapımı gerilim filmi.
    genel kurgusu, çekim teknikleri ve diğer ispanyol filmlerinden aşina olduğumuz oyuncuları ile damakta fazlasıyla tanıdık bir tat bıraksa da yine de izlendiğine pişman etmiyor.

    --- spoiler ---

    filmin açılış sahnesinde javier'in reddedildiğindeki acı çeken surat ifadesi aslında yapabileceklerinin göstergesi niteliğindeydi. çok sevdiği ve lüks içinde yaşadığı evinden ayrılmak zorunda kalması, eşinin çalışması ve eski evlerine yeni taşınan ailenin mutlu yaşantısı karakterimizin içindeki kötü adamı ortaya çıkartıyor ve onu ölümcül bir plan yapmaya sürüklüyor.
    planınında hiçbir aksaklık meydana gelmeyip şansın sürekli kendisinin yanında olması, 160lık javier'in dağ gibi tomas'ı çok kolay bir şekilde öldürebilmesi, lara ile birlikte olup eski eşini bir çırpıda saf dışı bırakabilmesi bazen gerçeküstü hissettirse de genel olarak merak duygusu içinde izlenen bir film olmuş.

    son olarak söylemeden geçemeyeceğim:
    zengin oldun ama adam olamadın pislik javier!

    --- spoiler ---
hesabın var mı? giriş yap