şükela:  tümü | bugün
  • yönetmen adrian lyne'in en iyi filmi. tim robbins'in jacob singer'ı canlandırdığı bu film 1990 yapımı. gerçek ile düşün sürekli birbirinin içine geçtiği, artık doğrusunun ne olduğunu kimsenin bilemediği karanlık bir dünya. vietnam savaşı, küçük yaşta kaybedilen bir oğul (ki macaulay culkin oynamıştır oğul rolünü, herhalde çocuğu ilk görüşüm bu filmle olmuş) ve yoğun bir sis perdesi ardındaki anılar. jacob'un ateşinin çıktığı ve sevgilisinin(elizabeth pena) onu buzlu su dolu bir küvete sokmak zorunda kaldığı sahne beni çok etkilemiş niyeyse bilemedim şimdi. tabii bir de filmin sonu.
  • "jacob singer'ın kabusunun en korkunç yönü rüya görüyor olmamasıdır." yazar tagline'ında..
  • neyin ruya neyin gercek oldugu anlasılamayan tapılası film.. isledikten sonra "nassı yaws" die dumurlar ugratacak ve tekrar izlemek için yanıp tutusacak* kadar olaganustu guzelliktedir. tim robbins jacop karakterine cok iyi uyum saglamıstır ve son sahnedeki huzur dolu yuzu aklımdan cıkmamaktadır*..
  • bu aksam izledigimve hayli etkilendigim, bir hayli [freak] sahneler bulunduran bir film. oyunculuk da hayli sik, en ilginci ise kahramanin vanilla sky'daki gibi kabus gorup gormuyor oldugundan bihaber olmasiydi, cnbc-e'deki amcalar vizyona uygun bir secim yapip takdirimizi topladilar*.
  • enstrümantal bir incognito şarkısı. güzel bir build up örneğidir.
  • dün gece seyrettiğim, beni bir hayli ürküten ve tim robbins'in çok iyi bir oyunculuk çıkardığını düşündüğüm güzel film.
  • farkedenler icin cok ilginc iki enstantane barindirir, birincisi elizabeth pena tarafindan oynanan jezze'nin tam adinin "jezebel" olmasi, digeri de macauley culkin'in oynadigi cocugun isminin gabriel olmasidir. ara$tirinca, film, iblisler imgesinin altina hristiyan mitolojisinde onemli yer tutan bu iki ismi de serpi$tirmi$tir. helal sana adrian lyne.
  • seyrettiğim en arıza filmlerden biriydi hakkaten..özellikle ameliyat sahnesi ve en son sahnesi hassiktir olmamıza* sebebiyet verdi..
  • yazarın yaptığı açıklamalarla, daha önceden farkedilmeyen birsürü mesaj ve felsefi düşünceyi pompalamışlar filmde, hemde en beklenmedik yerlere.
    filmden sonraki special'ın giriş cümlesi` : yazarın ağzından` 3 aşşaa 5 yukarı şudur: "bu filmi beyninizle seyretmeye ya da anlamaya çalışırsanız, dağılırsınız, damı götü dağıtırsınız bidaha toplayamazlar..."

    pek başarılı buldum ben bu filmi, afferim gençlere...