• belirli bi boyuta gelene kadar yani embriyo fetüs olana kadar zaten içindeki bir hücre topluluğu o açıdan bakacaksanız eğer mastürbasyon yapmak da adet olmak da cinayet öldürüyorsun sonuçta ya da tümör hücresini eksize etmek de. anomalili çocuklar konusuna gelince de sadece at gözlüklerinizi çıkarıp yenidoğan servislerine bir gelmenizi rica öneriyorum.
  • (bkz: benim bedenim benim kararım)

    doğurulmak istenmeyen bir çocuk, onu istemeyen anne babası ile mutlu olabilir mi ? şartları sağlamadan hamile kalan dangalak çiftten o çocuğa ne derece anne baba olur ?doğurup yurda verildikten sonra 18 saat 1 metre kare beşikte zaman geçiren bir bebek mi olsun ?
    tecavüz sonucu meydana gelen bir bebek olmayı kim ister ?

    kürtajın bir operasyon olduğunu unutmamanız dileği ile.
  • (bkz: röportaj)
  • bugün irlanda'da kürtaj referandumu vardı. hala katolik kilisesi'nin katı kuralları irlanda'da hakim. ancak bu hakimiyet bugün yıkıldı. zafer kadın hakları savunucularının oldu. artık kadınlar 12 haftaya kadar hamileliklerini sonlandırabilecekler.

    ilgili haber:
    http://tr.euronews.com/…ndumunda-ibre-evet-ten-yana
  • haktır.
  • tıbbi adıyla indüklenmiş abortus ya da gebelik tahliyesi. tanım olarak yaşanabilirlik sınırı öncesi
    medikal ya da cerrahi olarak gebelik sonlandırılmasıdır.
    abd'de 2002'den beri sıklığı azalmakta. 100 kadından 16'sı hayatının bir döneminde kürtaj yaptırmakta. bunların yarısı 24 yaşından küçük, %80'i evli değil, %53'ü beyaz, %60 ilk sekiz haftada , %88 ilk 12 haftada yapılmakta. dünyada yılda 42 milyon vaka olmakta ve %83’ü gelişmiş ülkelerde olmaktadır
    iki grupta incelenmektedir:
    terapotik
    istemli
    terapotik yani tıbbi sebeplerle olanlar. tecavüz ve ensest sonucu oluşan gebelikler bu grupta. dünya bu tartışmayı çoktan bitirdi. gebelik zehirlenmesi nasıl tıbbi bir sebepse ensest ve tecavüz sonucu gebeliklerin tahliyesi de aynı kategoride.
    istemli kürtajlar da her beş gebelikten birinde olmakta
    geçmişte insanlar gebelik sonlandırılması için saçma yöntemler kullanmıştı. yöntemler başka bir giriden alıntıdır:
    rahime ebegümeci kökü kaydırılır.
    kadın örümcekağı veya yılankabuğu adlı bitkinin tütsüsüne oturtulur.
    nalbantların yonttuğu katır tırnakları kurutulup dökülür, aç karnına bir çay kaşığı yenir.
    yumurta sarısı ve çiriş unundan hamur yapılıp fitil halinde rahmin ağzına konulur.
    katranlı kayın kabuğu ateş üzerine dökülerek tütsüsünde durulur.
    gebe kadın ağır işler görür, ağır yük taşır, yüksekten atlar.
    gebenin karnı sıkıştırılır, rahim üzerine basılır.
    gebe kadının rahmine tavuk teleği daldırılır.
    pamuğa limon sıkılarak rahmin ağzına konulur.
    kibrit başları birbirine bağlanarak rahmin ağzına konulur.
    bir miktar kına suda eritilerek üç gün üst üste gebeye içirilir.
    gebelik tahliyesi hipokrat tarafından yasaklanmıştı. modern tıp öncesi müşterilerin çoğu da fahişelerdi. atina’da kocası ölen kadının çocuk aldırması kocasına karşı işlenen bir suçtu.
    roma’da bebek annenin vücudunun parçası sayılırdı. anti-kürtaj kanun yoktu. orta avrupa'da «engelmacher» denen ebeler vardı. bunlar septik abortus denen yöntemle gebeliği sonlandırırdı.
    sovyetler birliği 1920’de kürtajı legal ilan etti. amaç bugünkü gibi kadın hakkı falan değildi. merdiven altında olacağına, devlet kontrolünde olması için yasallaştırıldı. abd’de 1973’ten beri istemli tahliye yasal. öncesinde tıbbi terminasyon için ancak kürtaj izni vardı. wade’e karşı roe davası: özel hayatın gizliliği kararı ile abd'de istemli kürtaj yasalaştı. tc yasalarında 1965’te tıbbi terminasyon hakkı geliyor. istemli kürtaj tc yasalarına 10 ocak 1984’te girmiştir.
    dünya ülkelerinde kürtaj üst sınırı farklıdır. mesela fransa 12 hafta, ingiltere 24 hafta iken kanada'da üst sınır yok.
    türk kanunlarında kürtaj üç aşamada incelenir:
    ilk 10 hafta: karar ailede, sebep sorulmadan fetüs alınır
    10 hafta-yaşanabilirlik sınırı: öncelik anne sağlığında
    yaşanabilirlik sınırı sonrası: öncelik fetusun yaşama hakkı
    2007 gonzales v. carhart davası sonrası amerikan obstetrik ve jinekoloji derneği: "yürütme organlarının tıbbi karar alma işlemine dahil edilmesi uygun değildir, kötü bir öneridir ve tehlikelidir" şeklinde bir açıklama yapmıştır.
    2000’ e kadar davalarla düzenlemeler getirilmiş bunlar:aydınlatılmış onam, baba/eş bilgilendirilmesi, hastane gereklilikleri
    konuya devam ederken şunu belirtelim: gebelik tahliyesi asla ve asla bir doğum kontrol yöntemi değildir.
    gebelik tahliyesi ile ilgili lehte argümanlar
    17-18 yaşındaki kişi daha çocuktur
    kürtaj diğer ameliyatlar yanında çıtır çerezdir/diş çekmekten kolaydır
    gösterilebilen tek komplikasyon: %30 artmış erken doğum riski
    merdiven altı merkezlere sürükleme
    nöronal bağlantı: 30. haftada tamamlanıyor/tümör dokusu çıkarmak gibi bir durum bu sebeple
    «bitkisel hayattaki bir insanı öldürmek ne kadar cinayetse, iyileşmesi mümkün olmayan acı çeken bir insana kolay ölüm sağlamak (ötenazi) ne kadar cinayetse bu da o kadar cinayettir.»
    artmış suç oranları/ istenmeyen bebekler ileride suça yönelmekte.
    kürtaj, sınavda bırakan öğretmeni öldürmek değil bilinçsiz bir canlı bu
    namus cinayeti/kadın-kız ayrımı olduğu bir ülkede yaşıyorsun
    «benim bedenim benim kararım» /toplumsal kadın erkek rolü ayrımı yapılmalı
    kadın üzerine hep erkekler tartışıyor
    yaşamak için zaten öldürüyorsun
    boşanma, boşanan ail çocuğa bakamayabilir.
    insan bile değil/cenin/zigot vb.
    biz çocuk seven bir toplum değiliz
    karşı çıkanlar idamı savunan insanlar
    şeytan koruyacağı şeyleri kutsallaştırır/kürtaja karşı çıkarken kullandığınız argümanların çoğu safsata
    iki yarım hücreden tek hücre oluyor. bunu bu kadar kutsallaştırmayın.
    insanın iyi niyeti kullanılabilir.
    başarısız doğum kontrol
    «anneliğe mahkum etmek»
    fetusa gösterdiğiniz saygıyı insana göstermezsiniz
    neden bedeli kadın ödüyor?
    özel durumlarda (hapis vb) çocuk alınabilmeli
    dünyaya gelmeme hakkının iadesi
    karşı çıkanlar sanki evlat mı ediniyor
    kadınlara yeterince eğitim ve sağlık hizmeti verilmiyor ki
    gençlere eğitim/disiplin/sorumluluk ver, ondan sonra karşı çık
    önlenebilir sebeplerden ölen çocuklar orada, enerjini ona harca
    çözümü doktorlar bulamayacağı gibi din adamları da bulamaz
    karşı çıkanların embrioloji bilgisi sınırlı
    sen zaten katilsin (platon/devlet)
    10-12 haftalık fetüs zaten 10-15 gram bir şey ve de tavşan fetüsünden farksız. bunu bu kadar kutsallaştırmayın

    aleyhte argümanlar:

    kürtaj yaptıran kadın 3-4 ay boyunca manik depresif ataklar geçiriyor. ( pms, kürtaj sonrası hormonal dengesizliğin yanında neşeli günler gibi, ayşegül: kırda bir gezinti gibi kalır.)
    kadının hayatında onarılması imkansız bir yara olmakta
    bebeğin yaşama hakkı
    «benim bedenim benim kararım» değil. orada farklı bir beden daha var.
    oldu olacak kız çocuklarını toprağa gömün/hindistan’da son yirmi yılda 10 milyon bebek cinsiyeti sebebi ile alınmıştır
    4. haftadan itibaren kalbi atmaya başlar
    korunmasız sevişirken kafana silah mı dayadılar
    bebek yapmaya karar verip bebek bezi fiyatını öğrenince vaz mı geçtin?
    doğal seçilime aykırı
    boşanma /erkeği elde tutmak için çocuk yaparken iyiydi ama değil mi
    evlatlık ver
    insan insandır, boyut önemli değildir
    öjeni yapıyorsun.
    ertesi gün hapı var. korunmasız seviştiysen onu kullan
    «üst sınırı neye göre belirliyorsun?»
    yoksulluk korkusuyla çocuklarınızı öldürmeyin. onları da, sizi de biz rızıklandırırız. onları öldürmek gerçekten büyük bir günahtır /isra suresi 31. ayet
    bilinci olmasa da o da hala bir insan

    ne lehte ne aleyhte argümanlar:

    bir tercihtir ve tercihlerin doğrusu yanlışı olmaz.
    yaşam, birbiriyle çatışan değer yargıları ile dolu
    her vaka kendi içinde tartışılmalı
    birleşik kaplar teorisi, sen diğer alanları düzeltmeden kürtaja karşı çıkarsan insanları sadece çaresizliğe sürüklersin

    tartışmaların görüldüğü gibi tıkandığı noktalar:
    öncelikle netleştirmemiz gereken embriyonun ne zaman insan olarak kabul edilebileceğidir.
    ikinci olarak hamileliğin nasıl olduğunu ve nasıl sonuçlar doğuracağını netleştirmeliyiz.
    son olarak da devletin bir kadının vücudu üzerindeki hakkının sınırının ne olduğuna bakmalıyız.
  • evli çiftlerde, aynı bekarlarda olduğu gibi erkek tarafının onayının alınmamasının gerektiği durum. her memelide olduğu gibi kadın her durumda tek karar veren olabilmelidir.
  • anne olmak istemeyen kadının cinayet olarak bakmaması gereken bir durum.
    doğurup sokağa atacağına, bağrına basmayıp evlat vereceğine, hayatına kesilmiş ceza olarak görüp çocuğuna işkence yapacağına hiç doğurmasın.
hesabın var mı? giriş yap