• le corsaire (korsan) istanbul devlet opera ve balesinin 2015-2016 sezonunda programa dahil ettiği 3 perdelik bale. klasik bale severlerin kaçırmaması gereken cinsten.

    10 mart izlediğimde medora rolünde melike manav vardı. ama ben bu rolü deniz kılınç ya da ilke kodal'dan izlemeyi tercih ederdim. batur büklü'nün performansı öne çıkıyor, diğerlerinden kolayca ayrışıyordu. o kadar ki yanımdaki teyze arada kim o yeşilli diye sordu. ben ise karayip korsanlarındaki johnny depp'e taş çıkaran m. nuri alkan'dan yana kullanıyorum oyumu. sahneyi çok iyi kullanıyor, sahnede buraların hakimi benim havası var. teatral yanı da çok iyi. balenin hakkını veren bir performans ortaya koyuyor. bu eserde çağatay özmen'in ön plana çıkması gerekirdi ama bir şey eksik kalmış, o havayı yakalayamamış.

    dekor zayıftı gerçekten, kostümler daha iyi olabilirdi.

    sonuç olarak orkestranın da müthiş katkısıyla görkemli bir şov izledik, emeği geçen herkese teşekkürler...
  • ilk izlediğim bale gösterisiydi ve sıkmadan 3 saat izletti kendini. güzel bir korsan betimlemesiydi. gösterinin başarısında süreyya operasının payı da büyüktü.
  • kadikoy sureyya'nin bu seneki programinda yer alan 3 perdelik klasik bale. muzik ve koreografisi harika. tempolu ve akici oldugu icin 2,5 saat sikilmadan kendini izlettiriyor. 3. perdedeki ruya sahnesi kugu balesini animsatiyor. dekor cok sade neredeyse yok gibi. 2. perdedeki isildayan deniz kismi guzeldi. kostumler de iyiydi.
    bu aksamki kadro iyi olmakla birlikte mukemmel degildi. nuri arkan'in yeri ayri o nedenle onu bu grubun disinda tutuyorum. gizem tuncay, melih mertel ve can bezirganoglu'nun zorlayici sahneleri vardi ama eminim daha iyisi mumkun. orkestra tek kelime ile sahane bir is cikardi, bujor hoinic'e ayrica tesekkurlerimi sunarim.
    sonuc olarak kucucuk sahnede gorkemli bir performans gostererek bize keyifli bir gece yasatanlara tesekkurler. ozelikle de o saatte sahnede olan miniklere...
  • her ne kadar kendisine çok ayılıp bayılmasam da 19. yy' dan günümüze gelmiş, - özellikle 2. perdede yer alan ( mağarada ) pas de deux ile conrad varyasyonlarını ve paşa'nın sarayındaki toplu koreografilerini - sevdiğim balelerden bir tanesi.

    librettosu jules henri vernoy de saint george' a ait ki lord byron' ın korsan' ından esinlenmiş. müzikler adolphe adam' ın. düzenlemeler, eklemeler, müzikal anlamda zenginleştirmeler ve koreografide değişikliklerle günümüze kadar gelmiş eserin ilk koreografı joseph mazilier olmasına rağmen tüm bu değişiklikler,gelişimler içerisinde en önemli dokunuş koreograf petipa'ya ait.
hesabın var mı? giriş yap