• mario zechner tarafindan gelistirilen, bu siralar ios versiyonu icin de calismalarin oldugu, gayet basit, kullanimi kolay, box2d gibi efsane fizik motorlariyla cok guzel uyumu olan java tabanli, ozellikle android uygulamalar icin bicilmis kaftan denebilecek framework.

    uzerine oldukca guzel tool lar yazildigi icin, texture kaplamadir, fiziktir, level editing tir gayet kolay yapilabilmektedir..
  • badlogic games tarafından geliştirilmekte olup, open source bir engine'dir. yamulmuyorsam pc, html5, android ve ios desteği var. unity3d ile karşılaştırılamaz ama basit oyunları unity3d'nin leş performansı olmadan, mobil cihazlarda çalıştırmak için kullanılabilir.

    https://github.com/libgdx/libgdx
  • java ile multi platform oyunlar geliştirmemizi sağlayan oyun motoru. ayrıca bir çok konuda yardımcı araçları bulunuyor. mesela animason oluşturmak gibi. animasyonu gerçekleştirecek resimleri seçip "ok" diyoruz ve bizim için .atlas uzantılı yeni bir dosya oluşturuyor. sonra "al bunda animasyon var" deyip kodu veriyoruz.

    güncelleme: sürümler geldikçe kodlar değişiyor. eski eğitimlere bakıp, yeni sürüm ile bir şeyler yapayım derseniz, "aaa, hani bu fonksiyon nereye gitmiş?" gibi durumlarla karşı karşıya kalabilirsiniz. ne kadar değişken bir oyun motoru. ama hala severiz kendisini.
  • cross-platform (android, ios, windows, mac, linux ve html) geliştirme yapmamıza olanak sağlayan, java üzerinde çalışan bir oyun ( ve uygulama ) geliştirme framework'ü.

    kullanıcı arayüzü tasarımı ve level design için overlap2d tavsiye edilmekte. harici fontları kullanmak için de içerisindeki hiero editörü kullanılabilir.

    bence saf android geliştirmeden ayıran en büyük özelliği, farklı boyutlardaki ekranlarla boğuşmanın görece çok çok daha kolay olması. bunun dışında "screen" mantığı android'teki activityleri andırsa da, güncelleme (bkz: update) ve çizim (bkz: rendering) işlevlerinin ayrılmış olması, modellerin ve viewların kolay yazılması geliştiriciyi oldukça rahatlatmakta. (bkz: mvc design)

    bildiğim en kapsamlı tutorial serisine şu linkten ulaşılabilir: http://www.gamefromscratch.com/…utorial-series.aspx
  • hali hazırda kullandığım basit veya gelişmiş oyunlar yapabilceğiniz sınırı kendi yeteneğinizin ve hayal gücünüzün belirlediği oyun kütüphanesi.
    gitgide daha populer hale geliyor bu sayede değişik apiler tarafından da tanınmaya başlıyor. (bkz: nextpeer)(bkz: appwarp)
    beğenmediğim belki de tek nokta (o da yapıcakları pek bişey olmadıkları) ios a port aldığınızda aşırı büyük dosya boyutu. yaklaşık olarak 45-50 mb ekliyor uygulamaya iosta.
  • java ile geliştirilmiş oyun framework'üdür.
    oyun motoru diyemeyiz çünkü bir çok şey sana kalıyor oyun geliştirirken... android,ios,webgl,windows , mac os x ve linux çıktısı alabiliyorsunuz.
    unity 3d ile karşılaştırmaya gerek yok diye düşünüyorum çünkü farklı boyutlarda programlar ve unity'nin 2d oyunları kasarak çalıştırırken libgdx size çok hafif ve leziz bir oyun geliştirme ortamı sunmaktadır.
  • microsoft'un etkisi ile ios tarafında ki gücünü kaybetmesiyle gözden düşen bir framework alternatif bişeyler arıyorlar ama çok sıkıntılı
    ama hale'n android için mükemmel tercih
  • uğraşmaktan aşırı tat aldığım hede.

    box2d ve tiled ile birleştirince yeme de yanında yat oluyor.
  • tam java'cı bendeniz'e göre bir oyun motoru. arkadaşım ile 2 kişilik ekibiz pixel art ile oyun yapacağız. haydi hayırlısı...
  • zamanında sigarayı bırakma ana temalı oyun yazdığım java tabanlı oyun geliştirmeye yarayan framework. oyun tutmadı o ayrı bir konu..
hesabın var mı? giriş yap