• ağlayan bir bebek sesi eşliğinde rüyadan kurtulma çabaları bölümü..
  • (bkz: painkiller)
  • limon yemiş teoman surat
  • genel ev baskını, 3 defa hayal gücünde çatışmak, fabrika gibi bir bölgede, vinç ile karşıya geçmek ve kanas ile karşıdakileri indirmek vs... vs...

    gelmiş geçmiş en efsane video oyunlarından biriydi, sürekli karlı ve kasvetli havada geçmesi beni ekstra cezbediyordu, tam bir yılbaşı öncesi oyunu gibi görürdüm hep.
  • --- spoiler ---

    reyiz bir mafya babasının mekanını basınca adam ölmemek için lafı uzatmaya çalışır. işte o anda max payne içinden "he was trying to buy more sands for his hourglass... but i wasn't selling any" der ve adamı vurur. karizması tavan yapar.

    bir de max payne 1'deki kötü kadın buna uyuşturucuyu verince gerçeği görmesi vardı. "i was in a video game whole time!!!" diye uyanmıştı mevzuya *
    --- spoiler ---
  • sniper ile ateş edince mermi kamerasına geçmesi efsaneydi. ilk burada görmüştüm.
  • mona sax’ın hükümet gibi karı olması
  • -metro tuvaletindeki muslukları açınca su gelmesi (şimdi size komik gelebilir ama o zamanın oyunları için çok iyi bir ayrıntıydı).

    -finalde helikopter kaçmasın diye direği sabitleyen kablolarla ateş etmeyi bir haftada bulabilmem (bu da size komik gelebilir çünkü o zaman yutubeda bitiremediğiniz oyunların çözümünü bulamıyordunuz, şimdiki gibi game walkthrough veya gamer videoları yoktu belki youtube bile olmayabilir emin değilim).
  • günümüz de (bkz: third person shooter) yapan oyun stüdyolarının açıp ders diye okuması gereken çatışma mekanikleri. (bkz: max payne) hem estetik hem teknik di şimdiki oyunlar gibi estetik görünsün diye ''x'' e bas havalı haraket yap, duvarın arkasına gir sabaha kadar siperde kal düşman ateş kestiğinde kaldır kafanı vur sonra gene duvar arkasında kal basitliğinde değildi. kendi döneminde benzer tps ler karşılıklı ayakta durup bir birimize ateş ediyoruz şeklinde iken (bkz: gta) max payne bu basitliğe yenilikçi bi yaklaşım getirip atlamalı zıplamalı (bkz: bullet time)'lı havalı kurşun değiştirmeli aksiyonlar getirdi. tabi inovasyonu yapan başarılıda oldu. peki sonra ne oldu bu yenilik den ders çıkarıp daha ileri götürmemiz farklı farklı aksiyonlar getirmemiz gerekirken bu gün siper bağımlısı (bkz: quick time event) olmasa havalı bir haraket yapamayan oyuncular olduk. yanlış anlaşılmasın siper ve quick time event oyun içine ölçülü yedirilsin canımı yesin ama oyun genelinde oyuncuyada insiyatif bırakılsın maxpayne'in seneler evvel yaptığı gibi.
  • ingram adı verilen smg kategorisindeki el silahıdır.

    hatırlayamayan veya bilmeyenler için

    ingram - max payne wiki
hesabın var mı? giriş yap