mimari ve müzik ilişkisi
-
goethe tarafından, "mimari dondurulmuş müziktir" cümlesiyle kapalı biçimde ifade edilen ilişki...
boşlukta var olması ya da iletilmesi mümkün olmayan ses, en az bir malzemeden oluşmuş herhangi bir uzayın içerisindeki hareketlilik ve değişim hallerinden biridir...
çöken ya da yükselen her yapı (ya da heykel), içinde yaşadığımız uzayı biçimsel olarak değiştirdiği için, gözle görünen ve hep yerinde kalan bir ses üretir...
ister istemez görme duyusu, işitme ve dokunma duyularına göre daha fazla geliştiğinden, mesela bir binanın içerisine giren pek az insan orada yaşanmış ya da yaşanabilecek hayatları aklında canlandırabilir... -
(bkz: akustik mühendisliği)
-
mimari algının şekillenmesinde bazen duyulan müzik esin kaynağını olabileceği gibi, müzik mekansal geçişleri kolaylaştırır. mekanlar müziklere ev sahipliği yapar. (bkz: müzik kutusu)
-
(bkz: blues freak)
-
(ara: gothic) kriteriyle hazmı kolaylaşan ilişki..
-
(bkz: mimari akustik)
-
(bkz: yo yo ma)
-
"muzik hakkinda konusmak, mimari hakkinda dansetmeye benzer."
(bkz: talking about music) -
bazı konserlerde vuku bulan önemli bir hadise, şöyle ki cranberries istanbul konseri'nde mekanın cnr expo center olarak seçilmesi baştan kötü bir ses düzeni olacağını belirtir bir gerekçe idi, bazı yerlerin mimarisinin ses sistemlerine uyum sağlayamayacağı göz önünde bulunması gereken bir önemli ayrıntıdır.
-
arredamento mimarlık dergisinin 2004 mayıs sayısında kavram incelemesi olarak masaya yatırdığı ilişkidir.
ekşi sözlük kullanıcılarıyla mesajlaşmak ve yazdıkları entry'leri
takip etmek için giriş yapmalısın.
hesabın var mı? giriş yap