• en ba$arili raytracing, i$igin kirilma ve yansimalarini en fazla izleyenidir. bir kaynaktan cikmi$ i$in demetinin 20 kere yansimasiyla hesaplanan render, elbet 3 kere hesaplanmasindan cok daha kalitelidir. hayvani olculerde yava$tir ama bir ustanin elinden cikmi$ bol raytrace'li scene fotograftan farksizdir.
  • dis dunyada isik isinlari objelerden yansir gozumuze carpar da goruruz ya hani... tersten gitsek, gozden yola ciksak, gozumuze carpan isinin kaynagini sorgulasak ne olurdu kimbilir dusuncesinin sonucudur. gozden, sanal dunya alemine sinirli sayida isin yollanir, artik o isin sonsuza mi gider, bir objeye mi carpar, ordan oraya surdan suraya mi yansir, filan destinationu nedir bu garip isinin diye matematiksel biz detektiflik rolune soyunur programci kisi. recursive olani vardir, bana 3 yeter kastirma beni diyeni vardir. varilan noktada diffuse, specular hesaplanir, gozden cikan isinin, ekrana carptigi noktaya basilir. guzel de olur hani. fakat, bildiimiz dunyada, yuzeylerden de isin yansir. bir yansimalar evreninde, isin takip etmektense, hanimis benim enerji transferim, kim kime vermis, niye vermis, ne olacak dagitilan enerjinin hali sorunsali vardir. aha o zaman da radiosity** isin icine girer. afiyet olsun.
  • bir zamanlarin en cok kullanilan render yontemi. yerini giderek daha basarili ve yeni bir yontem olan radiosity'ye birakmaktadir.
  • fevkalade güzel ve fevkalade beleş bir raytracing programı için (bkz: pov ray).
  • ing. ışın izi, ışın izlemeli

    teknik olarak; bir ışık kaynağından çıkan ışınların (foton) yansıyarak direkt ulaşılamayan bölgelere ulaşmasını hesaplayan render yöntemi. gerçek hayatta ışığın direkt ulaşamadıkları bölgeler bile belirli bir aydınlığa sahiptir. raytrace bu gerçekçiliği sağlamaya çalışır.
  • (bkz: radiosity)
hesabın var mı? giriş yap