• max payne'i insanlığa armağan eden firma.
  • underrated oyun firması. tps oynanış mekanikleri olarak bu adamları aşabilecek başka bir firma piyasada hiçbir zaman olmadı. on sene ileriden gidiyorlar resmen. işin garibi bu efsane oynanışlı oyunların bazı oyuncular tarafından oynanış mekaniği tekdüze, sıkıcı olarak suçlanabilmesi. hiçbir zaman anlayamayacağım bir mesele, herkese hitap etmiyor galiba ama bana göre her bir oyunu oynanış olarak fantastik.

    grafikler-atmosfer konusunda da diyecek bişey yok. bu alanda da baya sağlamlar. hani sony exclusivelerinin, telltale'nin falan bir sürü fimanın yapmaya kastığı cinematic experience denilen olayı direkt hayata geçiren firmadır. bazen öyle sinematik sekanslar yapabiliyorlar ki ohaa diyorsunuz. ve dizi mi izliyorsun oyun mu oynuyorsun ayırdedemiyorsun birçok yerde. en önemlisi bunu oynanışı baltalamadan yapabilmesi.

    microsoft'tan kurtulmaları da çok iyi olmuş. bence exclusive olayları oyunculuğu baltalayan çok saçma meseleler. bir oyun her platforma aynı zamanda çıkmalı böylesi daha iyi. remedy'de biraz toparlanır bu sayede çünkü daha büyük bir kitleye erişip daha çok satacaklar.
  • tahminimce yöneticilerinin de benim gibi poets of the fall sever olduğu şirket. nitekim max payne'de late goodbye , ve alan wake'de ve alan wake american nightmare'de de old gods of asgard isimli hayali gruba can verdi.
  • en kaliteli oyun firmalarından biri. evrenleri birbirine bağlama şekillleri gerçekten alkışlanası.

    büyük ihtimal bütçe yetersizliğinden dolayı control’ün senaryo anlatımını o şekilde yapmak zorunda kaldılar. epic’in desteğini almalarıyla control 2’nin daha sinematik bir anlatımı olacağını düşünüyorum.
  • alan wake 2 ile geldikleri noktaya şapka çıkardığım, bana kalırsa bu çizgide kalmaları halinde cd projekt red'den sonra ikinci altın yumurtlayan tavuk olacak oyun firması.

    ilk alan wake fena işti. sam lake'in hikayeye ne kadar önem verdiği biliniyordu. ancak, o dönem ortaya çıkan film tadında oyunlardan (heavy rain vb.) farklı olarak oynanış, hikayeden geri planda değil, kafa kafaya ve eğlenceliydi.

    quantum break'de ise oynanış ve hikaye yine iyidi. özellikle hikaye kısmında kafa bulandırmadan eğlendirmeyi başarabildiler. hikayeyi daha da kuvvetlendirmek için dizi tadında cutsceneleri oyuna entegre ettiler. benim hiç hoşuma gitmedi bu geliştirme. ancak, bir yerde kendi imzaları oldu.

    control ile grafikleri ve oyun motorunu yeni teknoloji ile zorlamaya başladılar. bu oyun hikaye tarafında çok güçlü değildi. kısa olması bir yerden sonra arap saçına dönmesi yüzünden geri kalan ögelerin yanında biraz sönük kaldı. yine cutsceneler dizi tadında. ancak, müzikler, atmosfer, oynanış ve grafikler remedy'nin hiç yapamadığı kadar iyi değil, diğer oyun firmalarının da örnek almaya çalıştığı bir seviyedeydi.

    alan wake 2 ise yekpare müthiş bir paket. resmen adamlar ilmek ilmek işleyerek acayip bir oyun yapmışlar. hikaye kafa karıştıcı evet ama akıyor. oynanış keyifli, müzikler çok iyi, atmosfer çok iyi, gerilim acayip bir seviyede. üstelik tekrar oynanabilirliği olan ilk oyunları da bu olabilir.

    yeni seviyelerini korumalarını baya istiyorum. söylentilere göre control 2 için proje startı vermişler ve odaklarında daha uzun oyun süresine sahip, daha konsantre ve çoklu ana karakterli bir hikaye varmış. bir de çoklu oyunculu aynı evrende geçen condor oyunu düşünüyorlardı. microsoft'un da bethesda ve ubisoft gibi çatısı almak istediği biliniyor. umarım bu olay ciddileşmez ve kendi alanlarında üretime devam ederler.
  • (bkz: alan wake)
  • bu adamların imza olarak yaptığı bir müzikli bölüm tasarımı var. quantum break haricindeki oyunlarında mevcut.

    videolar spoiler içerir

    alan wakede children of the elder god eşliğinde konser bölümü. link
    alan wake 2 balance slays the demon link
    control, take control astray maze bölümü. link
    alan wake 2 herald of darkness. link

    şarkılarin sozlerinin oyun temasina uymasi, sarki kaliteleri, bölümün tasarımının sarkıya göre değişmesi gibi bir sürü özelliği bir arada toplamayı basarmışlar. oyunlarda ruh diye bahsedilen şeyler bunlar, üzerine ince düşünüldüğünü hissettiriyor.

    bakalım yeni control oyununda bunu nasıl gececekler. astray maze oynarken alan wake 2de bunu nasıl gecerler demistim, sagolsunlar bana bu sorunun yanıtını müthiş bir şekilde verdiler. aynı şekilde göt olmayı hevesle bekliyorum.

    bu güzel müzikleri yapan poets of the fall grubuna da saygılarımı sunuyorum. hep remedy ile çalışsınlar.
  • fin mitolojisini* yaptıkları her oyunun içine bir şekilde işlerler ve bu zaten güzel olan oyunlarını daha da leziz bir hale getirir.

    mesela alan wake'te yer alan old gods of asgard ve grup üyelerinin isimleri buram buram fin miti kokar..
  • [alıntıdır]
    alan wake: hey max! we should definitely hang out we have a lot in common.

    max payne: no we don't. my wife and baby were murdered...

    alan wake: ...oh yeah right. but we should definitely hang out.

    max payne: the past is a gaping hole. you try to run from it, but the more you run, the deeper, more terrible it grows behind you, its edges yawning at your heels. your only chance is to turn around and face it. but it's like looking down into the grave of your love, or kissing the mouth of a gun, a bullet trembling in its dark nest, ready to blow your head off.

    alan wake: god damn it max... not your depressing metaphors again! lighten up. laugh a little at least!

    max payne: ı might have laughed, if ı had remembered how.?
    [alıntıdır]
  • future crew elemanlarinin bir bolumu tarafindan kurulmus olan bir oyun firmasi. death rally adli bir oyun cikardilar, max payne adli bir baska oyunu da birkac yildir cikarabilme cabasi icindeler. ayrica final reality adli bir 3d benchmark demo'lari mevcut.
hesabın var mı? giriş yap