• başlarken vadettiği gizemi ve karanlık havayı film ilerledikçe kaybolmasını engelleyememiş ve mel gibsonvari bir hristiyanlık propagandasına çevirmiş vasat altı bir film.
    hele ki isa'nın yanındaki havarilerin 68 kuşağı çiçek çocukları kıvamında tasvir etmeleri baya komik. adamlar bebek gibi devamlı isa'ya sarılıyor, acıkınca mızıyor, kaybolunca şapşik şapşik isa isa diye aranıyorlar...
  • beğenmediğim film.

    tutku gibi bir film çekilmişken neredeyse aynısı daha amatörce yapmaya kalkmanın mantığı yok. daha iyi senaryo veya konu olur filmi çekersin anlarım ama bu şekilde olmaz.
  • malum ortamlara düşmüş bilim kurgu filmidir

    spoiler içerebilir o sebeple spoiler parantezine alalım filmi izleyecek arkadaşlar için

    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    --- spoiler ---

    filmin konusu güzel aslında biraz andromeda straini andırıyor.lakin bütçesi oldukça düşük diye düşünüyorum zira efektler falan kötü hatta yeşil perde önünde çekilen sahneler oldukça belli oluyor
    ayrıca film bilimkurgudan ziyade dram gibi ilerliyor.aslında büyük bir bütçe ile senaryoyu biraz değiştirsek gayet güzel bir film olurmuş.başroldeki abla hem çirkin hem suratsız oyunculuk desen sıfır
    uzaylı abinin lensleri çok kötü

    son 10 dakkaya kadar bi aksiyon bekliyoruz ama yok son 10 dakka düğüm çözülüyor
    fena değil sanki sonu ama kanatlı uzaylılar(melek benzeri) saçma olmuş efektli bile değil de çizgi film gibi bir sahnede gözükmesi bütçenin yetersiz olduğunu tekrar gösteriyor bize

    puan verelim adettendir son 10 dakka hatıra 5/10
    --- spoiler ---

    .
    .
    .
    .
    .
    .
  • 2021 yapimi bilimkurgu gerilim filmi benim nacizane fikrimce guzeldi.
    tabi ki daha gercekci bir kurgu bekleyenler begenmeyebilir ama alt tarafi guzel zaman gecirmelik film olmus.
    biraz arrival biraz the war of the worlds biraz biraz gerilim eklenmis.

    eglenmeye bakin bir de bu film icin imdb puanini (su an 3.3) baz almayin ama buyuk beklenti icine girmeyin.

    spoiler
    oncelikle dunyamizin bizim icin yasanabilir olmasini saglayan oksijen tabanli atmosfer fikrinin dunyadisi canlilar icin uygulanmasi hos olmus.
    nasil bizim icin canliligin temelindeki bitki ve tohum mantigi varsa bunu dunyadisina uygulanmasi guzeldi. bizim icin olan olaylarin bu sekilde uygulamaya gecilmesi cok guzeldi.

    lauren in babasini fiimin sonuna dek kendi kizini taciz eden birisi olarak algilamistim, ozellikle bir aracin icindeki dialoglari beni bu sekilde dusunmeye yonlendirdi ama son 10 dk.da kafamdaki teoriler alt-ust oldu.

    (bkz: supernova94)
    spoiler
  • 'gothic 2 gibi duran' ama ne gercekte ne de hayalde bir "gothic" olamayacak oyundur.

    gothic serisi, bug'lariyla bilinir. bir seyler yanlis kodlandigi icin ya haritada bir yere takilip kalirsiniz ya da gorevler bitmez falan. dagdan tepeden kayarak inmeyi veya oyun mekanigiyle dalga gecerek bir seyler elde etmeyi glitch sayarsiniz en iyi ihtimal. fakat ozellikle gothic 2 gold edition o kadar genis ve guzel bir hikayeye, atmosfere, haritaya, harita uzerindeki unsurlara vs. sahiptir ki bug falan ancak isin komedisi olarak kalir. gormezden gelirsiniz yani.

    ama risen'da kendi gozlemlerime dayanarak soylemek isterim ki bug ve glitch sayisi gothic serisinde oldugundan daha fazla ve bazen acayip sinir bozucu, sacma boyutlara evriliyor bu. mesela bir yere tirmanmaniz gerekiyor. tirmanmak derken, alt tarafi platforma cikacaksiniz. ziplama tusuna basiyorsunuz ve tam tirmanirken hooop, kamera acisi kilitleniyor ve ekrandan kayboluyorsunuz. hadi bakalim bir onceki kayit yerinden bir daha deneyin. yuksekten dusemedim ben hic. atladigim an havada takiliyorum ve yurume tusuna basinca yavas yavas yere iniyorum. bu kadar sacma bir bug olmamali. bu boyle uzayip gidiyor. yani duzgun hareket ettiremiyorsunuz daha karakterinizi.

    hikaye kismi rpg oyunlarinda en onemli seydir. rpg olmasinin sebebi hikayesi zaten. gel gelelim bu oyunun hikayesi ortaokul seviyesinde kalmis bana gore. cok humble bicimde baslarken bir anda sacmaliyor.

    ben chapter 4 itibariyle bunaldim ve hile yaparak oyunu cabucak bitirdim.

    skor: 3/10

    3 puani da yeni bir seyler denedikleri icin verdim.

    hilesiz oynamak isteyenlere tavsiyeler:
    -mage olun, bol bol rune ve sihir odakli seyleri gelistirin
    -oyunun basinda pickpocket, sneaking, lockpicking ogrenin ve buldugunuz her sandigi yagmalayin, herkesin cebini yoklayin
    -duvarlardaki halkalari cekmeye calisin. bu konu epey onemli. surpriz olarak kalsin
    -yakin dovus bu oyunda sac bas yoldurur. chapter 3 ve 4 dolaylarina gelene kadar pek ugrasmayin derim
    -smithing'in neredeyse hicbir anlami yok
    -ashbeast, levitation, rain of fire, speed ve nautilus transformation scroll'lerini bolca biriktirin!

    --- spoiler ---

    bakiniz; gothic'te orklar ve ejderhalar temel dusmanlarimizdi. ejderha olmazsa olmaz zaten boyle dunyalarda. oyunun sonlarina dogru veya madenin oralarda lizardman de cikiyordu ortaya. risen'da ise daha elinize yeni yeni kilic almisken pat diye haritanin ortasinda lizardman ceteleri beliriyor. oyunun tum hikayesi zaten bu lizardman, titans ve gozunde mercek olan deli adamin etrafinda donuyor. harita sanki cabucak yapilmis gibi. gothic'ten aldiklari harbor town konsepti olmamis. hirsizlarla ilgili quest'ler vardi mesela gothic'te. risen'da da var aynisi ve hatta ayni gizli gecitler falan risen'da da var ama bu gizemli hirsiz cetesi bu oyunda hic de gizemli degil, bildigin ulu orta geziyorlar. oyun sonu canavari ve dovus sekansi o kadar anlamsiz ki bu kadar saat bu oyunu oynamis olmaniza uzuluyorsunuz. hayal kirikligi resmen.

    --- spoiler ---
  • düşük bütçeli elder scrool's oynudur. elbette bir skyrim değildir ve karşılaştırılması akla ve mantığa aykırıdır.

    peki neden elder scrools oyunu dedim ?

    1- iki farklı grup . gruplar birbirinden nefret ediyor. bandits and culterist

    oyuncu hikayenin ilerleyişinde bu iki gruptan birini seçip , o factionda yükseliyor ve iki tarafında haklı olmaması yani her birinin defosunun, yanlışlarının olması sizi taraf seçerken düşündürüyor. ben bandits'i seçtim. don esteban denen anahtar süsünün her görevini yerine getirdim ama adam bir türlü yaptıklarımızı takdir etmedi. aynı ulfric stormcloak'a benziyor :)

    2- iksir hazırlama

    3- blacksmith crafting--> bir şablon var . o şablonun istediği malzemeler ve gerekli skille eşya yaratılabiliyor

    sevmediğim kısımlar

    1-zırh elde etmek zor ve zırhsız ilerlemek için güvenli oynamak gerekiyor ,küçük bir dalgınlıkta ölebiliyorsunuz

    2-oynun 2.ci kısmı sadece bir kasabada geçiyor , dışarı çıkamıyorsunuz ve 2.ci kısımdaki ana görevler bitmeden bir nevi orada tutsaksınız :(

    3- skill pasmak için gold gerekiyor. yani siz level atlayınca skill açma puanı kazanıyorsunuz. yeterince altınınız yoksa o skill puanlarını harcayamıyorsunuz. belki de oyunda en nefret ettiğim özellik bu olabilir çünkü skiller sıfırlanmıyorda......

    4- mağaralarda tırmanırken oyun buga giriyor. başa çıkmanın iki yolu var. birincisi uçma büyüsü var . her tepeye çıktığınızda o büyüyü kullanabilirsiniz. bu büyünün yazılı olduğu parşömen limitli sayıda olduğu için son kısımlarda bu taktik işlemiyor.

    o yüzden 2.ci yol olan data klasörünün içindeki ini dosyasını açıyoruz ve şu kodu giriyoruz

    <timer
    averagefps="144"
    fixedfps="144"
    maxfps="144"
    minfps="144"
    >
    </timer>
  • --- spoiler ---

    madem kız küçükken uzaylı oldu o nasıl kaç yaşına kadar dünyadaki havayı soluyup yaşayabildi?

    madem uzaylılar insan vücudunu kullanabiliyor neden oksijen kullanmaya devam etmiyorlar hazır insan vücudu oksijenle hayatta kalıyorken?

    ölüp de vücuduna uzaylı girenler kendi ihtiyaçları olan gazı üreten bitki olgunlaşıp etrafa sporlarını saçana kadar nasıl "hayatta" kaldılar?

    --- spoiler ---

    olmamış filmdir.
  • the witcher 3 wild hunt'ı oynamaya başladım ve risen'ın geliştirilmişi olduğunu gördüm. oyun mekaniği, yaratıklar, hikaye düzeni kesinlikle birbirinden esinlenmiş. risen daha eski olduğu için witcher'ın atası sayılabilir.
hesabın var mı? giriş yap