11 entry daha
  • 1994-95 cıvarları benım karsıma cıksalardı alayını sıkerdım.atari salonunda jetona para vermezdım herkes olecegıne yakın bana verırdı gecerdım turu.mr bıson sagat ken ryu ehonda monda falan hepsıyle oyun bıtırıyodum cok rahat.ah o gunler..

    sonra mı? street fighter 2.5 üstü cıktı mertlik bozuldu..
  • saygıyla ceketimin düğmelerini ilikliyorum.
  • öncelikle bahsi geçen oyun için (bkz: street fighter third strike)

    bence en eğlenceli ve online oynanabilen street fighter oyunudur.

    ayrıca parry çok önemlidir.

    not: oynamak isteyen suserler yeşillendirirse sevinirim.
  • elektronik spor kavramını yer altından çıkarıp ciddi ilgi görmeye başlamasını sağlayan, kendine ait wikipedia sayfası olan bir andır.

    hiç street fighter oynamamış kişiler için neden bu kadar efsane olduğunu açıklamaya çalışayım.

    street fighter bir platform dövüş oyunu. sınırlı bir alan içerisinde sağ ve sola hareket edebiliyorsunuz. yukarı zıplama, aşağı eğilme. tekme ve yumruk saldırılarının dışında her karakterin kendine özel saldırıları (bkz: aduket) (bkz: reprepruket) ve süper saldırıları var. süper kombolar sıradan saldırılara oranla çok daha fazla hasar veriyor ama yapabilmek için enerji çubuğunuzun dolması gerekiyor. (hasar vererek ve dayak yiyerek doluyor)

    savunma olaraksa kaçınma, blok ve parry (önleme) seçenekleri var. kısıtlı alandan dolayı kaçacak yeriniz yoksa, en garanti seçenek blok yapmak. fakat blok yaparken çok az da olsa canınız gidiyor. can çubuğu 100 pikselse blokta alınan hasar 1 piksel diyelim. ve blokla karşılanan saldırıdan sonra iki rakip için de şartlar hala eşit kalıyor.

    parry'e geçmeden önce saldırı önceliğinden de bahsedeyim. iki rakip de yerde veya havadayken birbirine vurabilecek mesafedeyse önce vuran hasar veriyor. yani bir kişinin öylece beklemediğini varsayarsak tuşa milisaniye bazında erken basan. eğer bir rakip yerde diğeri havadaysa erken basan dezavantajlı oluyor. ya tam vuracağı anda basmak gerekiyor ya da önce davranıp aşağıdan yukarıya doğru bir hareket yapmak. (bkz: yüksek tekme) (bkz: oryuket) vuruş zamanlamasının çok iyi olması gerektiği için iyi oyuncular ağır tekme veya yumruklar yerine daha az hasar veren ve yere düşürmeyen hafif saldırıları tercih eder. hafif saldırının avantajı seri olduğu için rakibe ağır saldırı imkanı vermemesi. ama hafif saldırı alan rakip hemen bloklamaya, karşı saldırıya veya kaçmaya geçebilir.

    şimdi gelelim videoyu efsane yapan parry'e. eğer rakibin yüksek bir saldırısına tam vurduğu milisaniyede kolu yukarı iterseniz (veya tam tersi alçak bir saldırı için piston aşağı) saldırı bruce lee kol hareketiyle engelleniyor. bloktan farkı ise hiç canınızın gitmemesi ve rakibin karşı saldıya tamamen savunmasız kalması. dejavantajı ise başarısızlık ihtimalinin yüksek olması ve saldırıyı doğrudan yemeniz. sıradan vuruşları parry ile karşılamak çok zor değil. anahtar sözcük "milisaniye", tam vurduğu an. süper kombolarda ise melodik bir patern oluyor, her vuruş gelirken dövüşçü bir hıa hoo sesi çıkarıyor. hı hı hı hı hı hıua hı hı hı hua hı gibi. yani paterni ezberleyip her vuruşu kusursuz karşılamak gerekiyor ve biri dahi kaçarsa gerisini yiyorsunuz. hadi buna da tamam diyelim ama en büyük sorun ilk vuruşu karşılamak. çünkü süper yaptığını anladığınız anda iş çoktan geçmiş oluyor. ilk karşılamayı rakibin süper yapmak için tuşa bastığı aynı anda yapmanız gerekiyor. bilgisayara karşı oynarken genelde ne zaman süper yapacağını az çok tahmin edebiliyorsunuz da, gerçek bir rakibe karşı bunu önceden kestirebilmek imkansız.

    işte meşhur evo moment 37'de ken ile oynayan daigo, son round'ın bitmesine 26 saniye kala, kaçacak yeri ve bloklayacak canı kalmamışken*, chun-li'nin 15 vuruşluk süper kombosunu (sabit olmayan patern ve tempoda 7+7+1), 3 saniyede doğru zamanlı 15 parry ile önleyip karşı saldırıda 4 hit + 12 hit süper komboyu bağlayarak rakibinin a. koyuyor çok afedersiniz.

    buyrun bu da namı diğer daigo parry videomuz.

    edit: akuma'yla hepinizi döverim.
  • what a come back !
  • geri dönüş elbette muhteşem fakat ben dhalsimi iyi kullanan bir oyuncu karşısında şansları olduğunu düşünmüyorum. ( son versiyon için konuşuyorum. eskiyi bilmiyorum. )
  • kimin kazandığını 3. izlememde anladığım dövüş.
  • tüylerim diken diken oldu yalan yok. çocukluğum geldi aklıma.az vakit geçirmedim atari salonlarında oyun makinelerinin başında.olsa keşke yine oynasak. pcde aynı zevki vermiyor.kollu ve düğmeli makine olacak.
2 entry daha
hesabın var mı? giriş yap