şükela:  tümü | bugün
  • aslinda yok olmaktan farki vardir. sonradan kaybolmak yerine hic var olmamis olmayi anlatmak daha kolaydir bu kelime ile.
  • var olmanın anlamsal tersi olarak ele alındığında, imrenilen, öyle olmak için can atılan bir "durum"..

    örnek verelim, etkimiz baki olsun.. hayatında budistliği, budistliğin getirdiği zihinsel farkındalığı, rahatlığı hiç tatmamış hatta o türden bir inanç sistemini horgöregelmiş, küçümseyegelmiş bir insan, bir budistin hayatı algılayış metodolojisini anlayabilir mi, anlayamaya başlayabilir mi? zihinsel şartlandırmaları etrafında şekillendirdiği olaylar örgüsü, farklılıklara bağışıklık ve hoşgörü kazanmasına izin verir mi? cevabımız hayırdır.

    bir müslümanın tuttuğu 30 gün orucu, arapça okuduğu fatihayı, adadığı adağı, kestiği kurbanı; latince üzerine kurduğu dininin temeli şaraba dayalı bir hırıstiyan, içten bir şekilde, yargılamadan, kategorize etmeden, yan anlamların çekiciliğin kapılmadan anlayabilir mi? anlamaya başlayabilir mi? cevabımız, yine, hayırdır.

    inceden tümevarıyoruz.. bir insan, var olmaktan ötesini tecrübe etmemişken, alternatifini tahayyül dahi edemezken "yaşamak gibisi var mı be?" deme iki yüzlülüğünü gösterirken, var olmamanın sonsuz sessizliğini, sonsuz huzurunu, sonsuz bilinçsizliğini, sonsuz rahatlığını anlayabilir mi? anlamaya başlayabilir mi? hiç tecrübe etmediğ bir fenomenin müthişliğini, tecrübe ettiği fenomenlerden feragat etmeden anlayabilir mi? hazlarının cüziliğine kıyasla acıların daimliğini tecrübe etmesine rağmen yaşamı savunmaması, var olmayı matah bi şey sanmaması mümkün müdür?

    cevabımız, üstad arthur schopenhauer'ın verdiğinin dışında, hayır'dır, ve sorar o, inanmadığı yaratıcıya:

    "bunca mutsuzluğu ve boğuntuyu ortaya çıkarmak uğruna, hiçliğin sessizliğini ve kıpırdamazlığını bozmaya nasıl kalkıştın?"

    hiç var olmamış olmak ne kadar rahatlatıcı oysa, alternatifi düşünülünce, alternatifi düşünülmek zorunda bırakılınca, sırf var olduğumuz için..
  • ozlenmemek, arzulanmamak, bensiz dunyasi yikilir denilenin ki$iyi geride birakip bamba$ka dunyalarda gayet musterih bir ya$anti kurmasi gibi belirtileri olan durum.
    surekli gecmi$i kurcalamak, kirilmak, ayni eski $arkilari dinlemek, haddinden fazla alkol tuketip dunyaya ilhan irem gozlukleriyle bakmak gibi yan etkileri vardir.
  • varsayiminda bulunulan nesnenin/oznenin eylemi
  • yazmazsam çatlarım
    (bkz: ben aslında yoğum lan)
  • yok olup gitmekten korkmuyordu.
    var olmaktan yeterince korktuğu için.
    (bkz: hakan günday)
  • bu hususla ilgili olarak bir sufi zamanında şunu söylemiştir:
    "varlıklar gelir, ilahî isimlere ayna olur, görünür ve yiterler."
    -ibn arabi
  • tercih etmezdim. iyi oldu var olduk, yaşadık falan değişiklik oldu. var olmaya çok fazla bağlanmazsan var olmamaktan çok daha avantajlı aslında. değişik yerler, kişiler, yaşantılar... ama bağlanacaksan, bırakmaktan korkuyorsan hiç var olma daha iyi.
  • var olmaktan çok da farklı olmayan olgudur. öldükten çok yıllar sonra artık isminizi bile kimse hatırlamadığında gerçekleşecek şeydir. mezar taşında isminiz silindiğinde, çocuklarınızın torunları olduğunda ve artık kimse sizin mezarınızı ziyaret etmediğinde gerçekleşen şeydir. hatta ondan da yıllar sonra o mezarlık kaldırılıp yerine alışveriş merkezi yapıldığında olacak olandır. bir zamanlar var olmuş olmanızın hiçbir önemi yoktur artık. isminizi tarihe yazdıracak kadar müthiş başarılı bir insan olmadığınız için öldükten sonra başınıza gelecek olan budur. sıradan her vatandaşın çok ileri geleceğidir.